2024-08-17, 16:03
Medlem
Vi planerar att ka runt endel i Asien i vinter. Ett stlle vi tnkte beska r Nusantara. Vad kan vara vrt att se dr? Vi frvntar oss givetvis en stor byggarbetsplats med mnga halvklara projekt men det r halva njet. Vilka byggnader r sjlvklara att uppleva och vad r det som sticker ut i en shr modern stad jmfrt med en ldre stder? Vi r inte s intresserade av nattklubbar men annorlunda restauranger och turistattraktioner att frdriva ngra dagar p tas tacksamt emot.
Citera
2024-08-17, 18:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Vi planerar att ka runt endel i Asien i vinter. Ett stlle vi tnkte beska r Nusantara. Vad kan vara vrt att se dr? Vi frvntar oss givetvis en stor byggarbetsplats med mnga halvklara projekt men det r halva njet. Vilka byggnader r sjlvklara att uppleva och vad r det som sticker ut i en shr modern stad jmfrt med en ldre stder? Vi r inte s intresserade av nattklubbar men annorlunda restauranger och turistattraktioner att frdriva ngra dagar p tas tacksamt emot.

Ingen aning men det str om just denna nya stad p aftonbladet idag.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-som-huvudstad

Den stora nackdelen tycks ju vara att det inte finns ngot el eller vatten och inte heller ngra kollektiva transportlsningar.

Lycka till p resan.
Citera
2024-08-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ingen aning men det str om just denna nya stad p aftonbladet idag.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-som-huvudstad

Den stora nackdelen tycks ju vara att det inte finns ngot el eller vatten och inte heller ngra kollektiva transportlsningar.

Lycka till p resan.

Va just uppmrksamheten i media de senaste dagarna som fngade intresset. Byggnationen verkar ju ha ett annat tempo n hr hemma s vi frvntar oss att det nd kommer finnas endel frdiga projekt i december.
Vatten och el br finnas i staden. Ska nog avvakta till oktober och ska lite mer information om staden.
Tack 🙂
Citera
2024-09-02, 05:27
Medlem
Ut-napishtims avatar
Om det r vrt ett besk beror vl helt p vad du r intresserad av. r du intresserad av ett stort byggnadsprojekt med propagandistiska undertoner s r kanske det r ngonting fr dig. S som jag frstr det s kan man inte stanna i Nusantara, utan det fr bli ngon nrliggande stad (typ 2 timmars bilfrd bort), och sen fr man ta ngon tour till Nusantara. Blir vl ty en liten dagsresa.

Jag bor f.. i Singapore och min sambo r peranakan frn Indonesien, s vi har resant runt ganska mycket, speciellt p Java; har dock aldrig varit i Kalimantan (dock har jag varit p Borneo/den Malaysiska sidan av grnser). Jag skulle tro att det finns mycket mer intressanta saker att se i Kalimantan n Nusantara, och om du nu verkligen gr igng p nationalpropaganda, s finns det mycket snt att underhlla dig i, t.ex. Jakarta--kan rekommendera nationalmonumentet Monas / Monument Nasional!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in