2024-08-17, 12:29
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Jag har bara sett denna enda kommentar från drönarpiloten som delats flitigt här och var. Ingenstans har varken han eller någon annan, såvitt jag vet, påstått att just han varit ute med drönare.

Ni får gärna rätta mig om jag har fel.

Han skriver ju att han var en av dom?
Citera
2024-08-17, 12:47
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Men vad är det du vill ha sagt? Att du har ny fakta men inte kan dela med dig av den just nu?

Nej det har jag inte, eller blandar du ihop mig med någon annan skribent? Men jag tror att vi kommer få svar snart, på vart detta fall leder i förlängningen (straffansvar för P om det är bedrägerier han försöker sig på) och vad som egentligen hände med Essie. Samt att familjen får djurförbud.

Sen är det ju vansinne att bygga en egen kåk åt A och assistenterna någonstans i bushen. Hon borde vara med andra i samma ålder, men kan tänka mig att hon skulle passa bättre under LPT är LSS mtp hennes explosiva utbrott.

Hela hennes problematik och att bo själv får mig att tänka på den unga killen med liknande problem, som bodde just så. Hans syster tog senare livet av honom med tabletter. (Hon fick 12 års fängelse). Finns en dokumentär om det.

Sen tänker jag också på Fallet Elisabet, kvinnan som låg fastbunden i ett eget hus på mentalsjukhuset Långbros tomt. Hon fick iaf ett bättre slut.
Senast redigerad av Nonitotta 2024-08-17 kl. 13:11.
Citera
2024-08-17, 12:59
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det är en person som letar med drönare efter bortsprungna djur. Alltså finns möjligheten att hon rymt då.

Att först efter 20tusen i hittelön och efter att några veckor hade förflutit hade PÖ höjt hittelönen till 100tusen...då är man rätt säker på att hunden aldrig kommer tillbaka = Essie är alltså död. Väldigt tråkigt.

PÖ vill säkert åt försäkringspengarna, men försäkringsbolagen är stenhårda om de vädrar fuffens. Många fd polisutredare arbetar på försäkringsbolag.

Allt hej och hå runt den här historien är det PÖ själv som har skapat.
"Som man bäddar får man ligga", som det heter.
Citera
2024-08-17, 13:05
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Att prata om en ny hund bara någon dag efter att de gått ut med att Essie försvunnit gör att PÖ o CÖ redan vet att Essie aldrig kommer tillbaka.
Sen passar det bra att säga så med tanke på att få swishpengar från hjärtströsslarna.
Det är därför de inte sa att A är 23 år när folk sa o trodde hon var ett barn. Djur o barn gillar folk att ge pengar till.

Tror också att det är så det har gått till. PÖ&Co har sig själv/själva att skylla med sitt linsluseri.
"Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket", är ett ordspråk som passar alldeles utmärkt här.
Men självklart önskar jag att Essie lever gott någon annanstans och att det finns en någorlunda god framtid för A.
Citera
2024-08-17, 13:14
Medlem
tydligen har Pappan ändrat gruppen från offentlig till privat den som heter Essie ska hem.

Sen enligt någon kommentar så skulle allt klarna upp 26/7 enligt pappan till någon annan person som ställt frågor.
Citera
2024-08-17, 13:15
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Samhällsekonomiskt borde det bär vara bättre att spärra in de här på anstalt, än att föräldrarna skall bedriva assistentbolag och få så mycket pengar att de kan bygga extra hus åt dem? Tror knappast att A märker skillnad på en målad vägg än familjens trädgård?

Ja, och inom LPT har man mycket bra och utbildad personal allt som oftast och där kan inte heller PÖ styra och ställa med LSS-personalen som han har gjort hittills. Eller neka/kräva viss sorts medicinering. A behöver, liksom Essie om hon lever, ett nytt hem där de båda får må bra. Men INTE tillsammans.

Att det kan vara skadligt för A att ständigt se nya ansikten, som nu, kan inte heller vara bra. Bara tanken på att någon helt okänd kommer hem till mig och torkar mig i baken när jag har varit på toa är skrämmande.

...och visst är detta samhällsekonomiskt orimligt med så många assistenttimmar och en ny kåk för 2,8 miljoner. För en enda person.
Senast redigerad av Nonitotta 2024-08-17 kl. 13:19.
Citera
2024-08-17, 13:29
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
tydligen har Pappan ändrat gruppen från offentlig till privat den som heter Essie ska hem.

Sen enligt någon kommentar så skulle allt klarna upp 26/7 enligt pappan till någon annan person som ställt frågor.
Det är ju över 3v. Sedan. Undrar vad han menade...
Citera
2024-08-17, 14:05
Medlem
Är det någon som är med i gruppen Essie ska hem? Den har gjorts privat och det finns ett nytt inlägg idag enligt vad jag kan se. Någon som vet mer?
Citera
2024-08-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Nej det har jag inte, eller blandar du ihop mig med någon annan skribent? Men jag tror att vi kommer få svar snart, på vart detta fall leder i förlängningen (straffansvar för P om det är bedrägerier han försöker sig på) och vad som egentligen hände med Essie. Samt att familjen får djurförbud.

Sen är det ju vansinne att bygga en egen kåk åt A och assistenterna någonstans i bushen. Hon borde vara med andra i samma ålder, men kan tänka mig att hon skulle passa bättre under LPT är LSS mtp hennes explosiva utbrott.

Hela hennes problematik och att bo själv får mig att tänka på den unga killen med liknande problem, som bodde just så. Hans syster tog senare livet av honom med tabletter. (Hon fick 12 års fängelse). Finns en dokumentär om det.

Sen tänker jag också på Fallet Elisabet, kvinnan som låg fastbunden i ett eget hus på mentalsjukhuset Långbros tomt. Hon fick iaf ett bättre slut.

Jag hoppas A blir omhändertagen, för hennes eget bästa. Och får skyddad identitet så inte föräldrarna får reda på var hon är. För hennes eget bästa.
Citera
2024-08-17, 14:14
Medlem
Anna-Helgas avatar
Tänker att det överdrivna pådraget i riksmedia och inblandning av diverse "kändisar" i hundvärlden antagligen kändes som en vattentät, strålande plan från början. Men att det i kombination med hittelön som höjs i raketfart, swishkampanj som startas för en ny hund, orimligt snabbt och att sök avbryts alldeles för fort gör att det fått motsatt effekt mot vad det var tänkt. Det stämmer inte, något skaver, många inser ganska fort att det är något lurt med hela historien. Och så Flashbacks kritiska granskande förstås, som slagit hål på den ena lögnen efter den andra.

Det har blivit en oerhört smutsig historia, där assistenter, A, "tiggare", Hundhjälpen med flera blivit uthängda och anklagade, granskade under lupp och synade i sömmarna. Fler och fler konstigheter och detaljer som inte stämmer, mer och mer kommer upp till ytan. Och det hade inte behövt bli så.

A skulle aldrig ha fått en assistanshund anser jag. Och med den information som kommit fram tror jag att det är manipulation hela vägen och att man undanhållit hur utåtagerande A är, vilka funktionsnedsättningar och behov hon har som gjort att hon fick assistanshund ändå. Hade sedan familjen brytt sig minsta lilla om hunden skulle de såklart backat och omplacerat Essie när de insett att hunden far illa. Men nej, A:s "behov" av assistanshund går före, familjens ovilja att erkänna att det blev tokigt, att man kanske inte varit helt sanningsenlig om hur situationen utvecklats och erkänna att det var ett misstag... Hur hunden mår och har det är inte viktigt, det är något som visat sig helt klart. Att inte tappa ansiktet eller stå för sina misstag går före allt.

Att lägga skulden utanför sig själv, kasta skugga på tidigare assistenter, på utbildare av assistanshund, kriminella gäng och fan och hans moster kändes enklare för familjen än att göra om och göra rätt. Nu blev det inte riktigt så enkelt, P och co överskattade nog sin förmåga och tyckte sig vara smartare än han/de är. Bra!

Jag är illa berörd, ledsen och förtvivlad över hela soppan. Framförallt för Essie och undrar vad som egentligen har hänt. Det kanske vi aldrig får veta? Jag är ledsen å assistenternas vägnar, det kan inte ha varit en lätt situation för dom och det kan inte vara roligt för dom nu heller, de lider nog alla helvetes kval, fast jag tror de gjort allt de kunde utifrån situation, omständigheter och förmåga.

Nu går det inte för familjen att stoppa detta skenande tåg. Istället för att lösa det hela på ett smart och smidigt sätt har det istället satt dom i en väldigt svår och pinsam knipa. Snaran dras åt från alla håll och kanter, det går inte att stoppa nu, att försöka ändra historien gör det hela värre. Det har dom bäddat för själva, så där känner jag ingen sympati överhuvudtaget. De kan sitta med ångest i sitt kaos de skapat. Tåget skenar och det återstår att se hur massiv katastrofen blir för deras del. Bara hålla i sig och åka med. Försent att hoppa av nu.

Min enda tröst i allt detta är att Essie har det bättre nu, död eller levande. Det gör ont att tänka på hur hon haft det, men nu är hon fri. Det är smärtsamt hur egoistiska, giriga och onda människor kan vara och tanken på att det alldeles säkert finns massor av hundar/djur därute som lever under samma villkor som Essie gjorde... Och Snövit... Jag hoppas ändå att detta leder till något gott, åtminstone att fler blir uppmärksamma, reagerar, vågar agera om man ser eller misstänker att djur far illa. Att våga stå upp och vara röst för de som inte kan.

Förlåt för min novell, men jag behövde skriva ur mig mina tankar och känslor. Och det går ju att scrolla om man inte orkar läsa.
Citera
2024-08-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Vet vi att filmerna är från hemmiljön?

Nej, det finns såvitt jag kan se egentligen inga bevis på att det öht existerar några filmen bortom att hundhjälpens representater sagt att de fått information om att filmer ska finnas via sms och anonyma kontakter. Men de har såvitt jag vet inte vidarebefordrat eller lämnat in några filmer till Länsstyrelsen eller polisen. Detta med filmerna är därför väldigt luddigt.

Och på ett sätt förstår jag det, särskilt om filmerna faktiskt finns. För oavsett om de upprättats i hemmet eller någon annanstans - så har den som filmat, om det är en assistent eller en fd assistent begått ett brott mot både tystnadsplikt och GDPR när den gjort sina filmer. Och det kan ju vara skäl nog bakom att inte vilja lämna ut dem till andra personer eller myndigheter om man nu är upphovsman bakom filmerna. Särskilt om det som är på filmerna är otydligt eller inte påvisar misshandel. För då är det ju bara man själv som blir brottsmisstänkt…
Citera
2024-08-17, 14:27
Medlem
Nottelitens avatar
Här är en skärmdump från PÖ`s senaste inlägg
https://i.imgur.com/Qgntf7K.jpg
här är en bild på PÖ`s kommentar om den 26 juli :
https://i.imgur.com/MRD1Ksr.jpg
Senast redigerad av Notteliten 2024-08-17 kl. 14:56. Anledning: korrektion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera