2024-08-17, 00:47
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
var har jag skrivit att detta är fakta?
anledningen till att jag lägger upp detta är att denna information inte stämmer överens med PÖ:s version ( https://www.flashback.org/sp89238570 ) och det är lika konstigt att denna person bara skrivit detta men inte svarar på några frågor efter det...
Ja du har en poäng där det köper jag, men vart är alla som säger att du är fel ute och är en knäppgök.
Tråden dog lite när alla dokument om A var uttömda och inte lede till någon fakta.
Förövrigt är A inget barn utan en vuxen kvinna a 23 år ,men mentalt 4 år som förväntas kunna hantera en assistent hund, inte ens en normalt fungerande fyraåring klarar det som hundvakt.
Citera
2024-08-17, 06:24
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Ja men det är ju ingen fakta?
Kontentan är att de mest drivande i tråden har insett att dom är helt fel ute i all olika typer av teorier om vad som hänt. Deras tystnad i de inlägg vi gjort nu talar för att det är så.
Essie är stendöd och begravd, men vem som vet vart har jag ingen aning om, men hata slumpen som GW säger.
Allt trams om att det skulle vara en PA med pojkvän som är GM är bara just bara trams.
Blir lite skadeglädje när alla teoretiker får sina bilagor och annat att visa sig inte ha ett skit med fallet att göra, utan mest handlar om PA:s arbetsvillkor att göra.

Vad menar du? Bilagorna har väl i allra högsta grad med det här fallet att göra?
Annars hade ju inga omständigheter kommit fram överhuvudtaget. Att P ljuger som en häst travar har ju synliggjorts tydligt och även C med din fakefilm.
Det är jäkligt bra att PA arbetsvillkor och arbetsmiljö kommit fram och förhoppningsvis i framtiden så ska det inte gå att skaffa en hund lika lättvindigt och utsätta den för det helvetet.
Citera
2024-08-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colomar
PÖ säger i Enköpingsposten 2024-07-12:

Så detta med att drönaren var och sökte på natten kan vi ju glömma.

Jag tror absolut att Essie kan ha blivit dåligt behandlad även efter den första sparken som pappan har erkänt. Skulle det inte kunna vara så att föräldrarna själva tyckte det var läge att placera om Essie? T ex hos mannen som har Molly? Så ville de ändå ha försäkringspengar och då eskalerade allt med polisanmälan, intervjuer i tidningar, tv, konstiga FB-inlägg osv. Det som iofs inte skulle stämma med den teorin är att de pratade om en ny assistenthund.

"En drönare var ÄVEN här i morse" betyder att det redan varit en ute under natten.
Citera
2024-08-17, 08:23
Medlem
Citat:
PÖ säger i Enköpingsposten 2024-07-12:

Så detta med att drönaren var och sökte på natten kan vi ju glömma.

Jag tror absolut att Essie kan ha blivit dåligt behandlad även efter den första sparken som pappan har erkänt. Skulle det inte kunna vara så att föräldrarna själva tyckte det var läge att placera om Essie? T ex hos mannen som har Molly? Så ville de ändå ha försäkringspengar och då eskalerade allt med polisanmälan, intervjuer i tidningar, tv, konstiga FB-inlägg osv. Det som iofs inte skulle stämma med den teorin är att de pratade om en ny assistenthund.

Att prata om en ny hund bara någon dag efter att de gått ut med att Essie försvunnit gör att PÖ o CÖ redan vet att Essie aldrig kommer tillbaka.
Sen passar det bra att säga så med tanke på att få swishpengar från hjärtströsslarna.
Det är därför de inte sa att A är 23 år när folk sa o trodde hon var ett barn. Djur o barn gillar folk att ge pengar till.
Citera
2024-08-17, 09:20
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
men här är någon som påstår sig ha kört en drönare i sökandet efter Essie :
https://i.imgur.com/EW2bkOg.jpg

Ja han var ute och sökte m drönare samt ytterligare en person,han nämner detta i sitt svar.
Citera
2024-08-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Ja han var ute och sökte m drönare samt ytterligare en person,han nämner detta i sitt svar.

Men känner han familjen är detta kanske något han säger? Det har framkommit att inga grannar varken sett folk leta eller sett några drönare. En granne med öppen dör har inte ens hört någon ropa efter hunden.
O var är våra tre novellskrivare, de brukar ju ha svar på det mesta?
Citera
2024-08-17, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
"En drönare var ÄVEN här i morse" betyder att det redan varit en ute under natten.

Nej. Förutom att människor har letat under NATTEN var även en drönapilot här och sökte under MORGONEN.
Citera
2024-08-17, 10:29
Medlem
Citat:
Att prata om en ny hund bara någon dag efter att de gått ut med att Essie försvunnit gör att PÖ o CÖ redan vet att Essie aldrig kommer tillbaka.
Sen passar det bra att säga så med tanke på att få swishpengar från hjärtströsslarna.
Det är därför de inte sa att A är 23 år när folk sa o trodde hon var ett barn. Djur o barn gillar folk att ge pengar till.

Ja och det skulle de ju veta om de omplacerat henne själva? Jag säger inte att det är så men det finns de mest sjuka teorier här i tråden så varför inte en teori som inte innebär hundlik och elände. Sen om de vill tjäna pengar på en eventuell egen omplacering så visst. Folk gör värre saker för pengar.
Citera
2024-08-17, 10:46
Medlem
Citat:
var har jag skrivit att detta är fakta?
anledningen till att jag lägger upp detta är att denna information inte stämmer överens med PÖ:s version ( https://www.flashback.org/sp89238570 ) och det är lika konstigt att denna person bara skrivit detta men inte svarar på några frågor efter det...
Det är en person som letar med drönare efter bortsprungna djur. Alltså finns möjligheten att hon rymt då.
Citera
2024-08-17, 11:08
Medlem
Citat:
Men känner han familjen är detta kanske något han säger? Det har framkommit att inga grannar varken sett folk leta eller sett några drönare. En granne med öppen dör har inte ens hört någon ropa efter hunden.
O var är våra tre novellskrivare, de brukar ju ha svar på det mesta?

Jag har bara sett denna enda kommentar från drönarpiloten som delats flitigt här och var. Ingenstans har varken han eller någon annan, såvitt jag vet, påstått att just han varit ute med drönare.

Ni får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2024-08-17, 11:12
Avslutad
Men bara för att folk har varit ute och letat med drönare så innebär väl inte det att hon bevisligen rymt? Det kan ju vara setup av denna underbart påhittiga familj....
Citera
2024-08-17, 12:27
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ja och det skulle de ju veta om de omplacerat henne själva? Jag säger inte att det är så men det finns de mest sjuka teorier här i tråden så varför inte en teori som inte innebär hundlik och elände. Sen om de vill tjäna pengar på en eventuell egen omplacering så visst. Folk gör värre saker för pengar.

Det är väl vad alla hoppas på? Att essie lever och är omplacerad.
Skulle det vara så hade inte jag brytt mig det minsta om försäkringsbedrägeri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in