2024-08-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Alla droger ska självklart mätas dels för sig, men för att förstå skadebilden så behöver vi jämföra med andra substanser för att få en helhetsbild.
Om vi inte gör detta så hamnar vi på diväteoxidsbluffens nivå.

Nej, alla skador som uppstår från cannabisbruk räknas som behandlingsbara.

Visst kan det vara intressant att jämföra olika drogers påverkan på olika sätt men det betyder inte att cannabis är ofarligt. Det är det enda du behöver veta. Cannabis är farligt för dig. Varför vill du chansa på att klara dig helskinnad?

Nej det är det inte. Hjärnan blir permanent förstörd och rent socialt och kulturellt går det aldrig att komma tillbaka till ett normalt liv. Det går inte att hämta upp förlorad tid. Efter åratal av cannabismissbruk kommer du aldrig att komma ikapp din omgivning vare sig mentalt eller livserfarenhet sett till ålder. Det blir ett handikapp och det är en av anledningarna till därför så många faller tillbaka i missbruk
Citera
2024-08-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Jag brukar inte besvara frågor från människor som är så svagbegåvade som du iom att dom ändå inte kommer förstå svaret.

Har aldrig varit med om en tråd på Flashback där så många beskyller andra deltagare för att vara korkade mm. Pundarlogik - han håller inte med mig alltså måste han vara korkad och då måste jag berätta detta för honom.
Citera
2024-08-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Intressant att du vill göra det enklare att köpa för vuxna när det är som farligast för ungdomar att bruka det. Bara ungdomar ska behöva gå till en langare. Fräscht.
Bättre att alla behöver gå till langare?
Citera
2024-08-17, 12:48
Medlem
Citat:
Det kan man men man vet inte hur det kommer att påverka en i längden och därför blir det så farligt.

Alkohol är inte lagligt, det är kontrollerat.

Jag försvarar inte alkohol. Men nu har staten bestämt att det ska gå att köpa på Systemet. Andra droger är illegala.
Vilka fördelar ser du med det?
Citera
2024-08-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Bättre att alla behöver gå till langare?

"behöver"??
Citera
2024-08-17, 12:57
Medlem
Citat:
Vilka fördelar ser du med det?

När nackdelarna är för stora är fördelarna inte värda att beakta.
Citera
2024-08-17, 12:58
Medlem
Citat:
"behöver"??
Ja. Av de som brukar. För att det inte finns lagliga alternativ.

Så svara på frågan. Hur hjälper det unga att även äldre behöver uppsöka langare?
Citera
2024-08-17, 12:59
Medlem
Citat:
När nackdelarna är för stora är fördelarna inte värda att beakta.
Flummigt svar. Man kan ju undra vem som röker här 🙂
Citera
2024-08-17, 13:04
Avslutad
Citat:
Poängen är att knark är farligt och du har ett val.
Nej, det var inte det som var poängen med det den användaren skrev. Det var din poäng, men du missade helt den andra användarens poäng.

Citat:
Då kanske det är där man ska anstränga sig bättre än att göra det lättare för vuxna att få tag i.
Återigen missar du poängen.

Citat:
En som knarkar är en knarkare. Då kommer pundarlogiken automatiskt.

Fick du slut på argument eftersom du likt andra knarkare i tråden med pundarlogik bara har kvar att kalla mig korkad?
Det är ju ingen mening att dra några argument. För du missar poängen hela tiden. Eftersom du är korkad.
Citera
2024-08-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ja. Av de som brukar. För att det inte finns lagliga alternativ.

Så svara på frågan. Hur hjälper det unga att även äldre behöver uppsöka langare?

Den som inte har ett missbruk behöver inget. Men du kanske menar att det inte går att bruka cannabis, bara missbruka?

Alla blir hjälpa av att inte missbruka cannabis överhuvudtaget. Tillgången ska strypas inte ges fler valmöjligheter.
Citera
2024-08-17, 13:09
Medlem
Citat:
Flummigt svar. Man kan ju undra vem som röker här 🙂

Du kan säkert komma på hur jag menar om du fimpar jointen..
Citera
2024-08-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Eftersom du är korkad.

Det är där du helst vill landa hela tiden. För du besitter bara pundarlogik. Sök hjälp för ditt missbruk så kan vi prata sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in