2024-08-17, 11:01
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Aldrig köpt den själv. Fick en av en kompis. Kan verkligen föreställa mig att den kan rädda (eller kanske snarare förskjuta) en darrig morgon.

Tror faktiskt att ölen ”njutes” bäst kall. Man får transportera den i en kylväska till bänken. Finns en risk dock att ens bänkpolare kommer betrakta en som en snobb som kör med kylväska.
Det finns ju en hipster subkultur som kallar sig för Varmboga. De värmer upp den.

Herr Blom förklarar.
https://m.youtube.com/watch?v=BCWtHjPd7dI
Citera
2024-08-17, 11:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jag vet en som handlar den av en specifik anledning. Att inte behöva släpa omkring på många burkar samtidigt. En Arboga 10,2% " Är ju två öl i en "

Jo det skulle vara för det. Det är ju nästan en hel vinare för under 30 spänn också.

Men det borde enbart vara för det som den ölen gör sitt syfte. För god är den verkligen inte Man kommer ju inte att dricka en Arboga för att avnjuta en god öl.
Citera
2024-08-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaringKitty
Det är en utmärkt startraket som smakar förjävligt. Jag köper ibland en sån + resten av det jag ska ha i normala öl.

Bakfyllan blir exponentiellt värre ju fler Arboga man dricker så max en eller två såna - aldrig fler. Det är trots allt ett riktigt rävgift.

Man måste lära sig att dricka Arboga 10,2 för att kunna njuta av den.

All annan öl blir bara blaskig nör man väl lärt sig njuta av den och nej jag är inte alkis.

Bäst tycker jag faktiskt den är rumstempererad.

En vän till mig sa alltid: Hur i helvete kan du dricka den jävla alkisölen???

Men han blev nyfiken och började med att alltid köpa en eller två när han var på systemet.

Nu dricker han också bara dem och tycker all annan öl är blaskig.
Citera
2024-08-17, 11:40
Medlem
ObamaSexGaming2007s avatar
Arboga 10,2 %? Det är inte bara en öl, det är din bästa kompis på parkbänken – den som alltid ser till att du glömmer varför du satte dig där från början.
Citera
2024-08-17, 11:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Fullkomligt odrickbart, skulle jag säga. Hade nog föredragit en kvarting halväcklig rom i ryggan om nu vikten var ett problem.

Ett sidospår: har du något helgtips för just en sån där fancy pancy trappistöl som faktiskt går att hitta i statens sortiment?
Chimay blå, Chimay 150, La Trappe quadruppel är några starka öl som är goda. Arbogan duger att vaska, typ.
Citera
2024-08-17, 11:57
Medlem
på min gata i stan dricker de flesta alkisar åbro 7,3 33 cl , men fler ock fler alkisar dricker Arboga 10,2
jag föredrar en kall arboga framför åbro
Citera
2024-08-17, 12:02
Medlem
PyjamasXLs avatar
Jag drack lite av en sådan en gång när jag var bakfull och kräkreflexerna satte genast igång.Fyyyyy
Citera
2024-08-17, 12:21
Medlem
Kottkompotts avatar
Till Arbogas försvar så kan den nog vara lite miljövänligare.

Någon procent av burkar hamnar nog ändå på tippen, plus att det kräver energi att återvinna dem. Så färre burkar är förstås en fördel för miljön så.

Med det sagt så tycker jag att bolaget bör ha absint på tetra. Samma förpackningar som grädden borde duga: 2,5, 5 och 10 deciliter.

Eller för all del, förbjud bolaget att sälja något svagare än 40%. Då sparar man massvis på Transporter. Whiskey på 33cl burk bör så klart finnas tillgängligt också.
Senast redigerad av Kottkompott 2024-08-17 kl. 12:24.
Citera
2024-08-17, 12:29
Medlem
Är man sugen på att pröva denna magiska trolldryck men är lite för nervös för att lägga den på bandet (för att bli stämplad alkis).

Så föreslår jag att man hänger på låset, gå till systemet kl 10 prick. Då kommer det vara minst 10 andra som köper den och man slipper sticka ut.
Citera
2024-08-17, 12:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
på min gata i stan dricker de flesta alkisar åbro 7,3 33 cl , men fler ock fler alkisar dricker Arboga 10,2
jag föredrar en kall arboga framför åbro
Även alkisar har sina favoriter ibland 7+ segmentet. En del köper bara Sofiero en del Åbro, Elkbeer eller Three Towns m,m. De kan ha ganska stora utläggningar om varför deras bärs är godast och bäst för magen.
Citera
2024-08-17, 12:33
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Även alkisar har sina favoriter ibland 7+ segmentet. En del köper bara Sofiero en del Åbro, Elkbeer eller Three Towns m,m. De kan ha ganska stora utläggningar om varför deras bärs är godast och bäst för magen.

Mariestad Old Ox hade jag en period när jag drack den ofta. Men det spårade ut, för under fester etc så blev jag betydligt fullare än mina polare som körde på med sina 5.0% Pripps. Lätt att glömma att några få procentenheter gör stor skillnad.
Citera
2024-08-17, 12:45
Medlem
Ganonitos avatar
Aldrig smakat. Det är alldeles för starkt för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in