2024-08-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Det har dock inte någonting med "ackrediterade" att göra... Googla – förslagsvis...

Nej det orkar jag inte. Ett litet ord bara. Viktigast är att Sara Nilsson och Patrik Sjöberg idag är som vilka journalister som helst. Det är är ingen skyddad titel så man kan skita i Journalisthögskolan om man så önskar.
Sara och Putte gör ju det bra med sina 1,5 miljoner unika besökare varje månad.
Det som krävs för entré ordnar Dumpen.
Citera
2024-08-16, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Nej det orkar jag inte. Ett litet ord bara. Viktigast är att Sara Nilsson och Patrik Sjöberg idag är som vilka journalister som helst. Det är är ingen skyddad titel så man kan skita i Journalisthögskolan om man så önskar.

Inte vartsomhelst – till sådant krävs ibland ackreditering...
Citera
2024-08-16, 01:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Du får förklara vad du menar med det PM som du skickade till mig – det är obegripligt formulerat för det första. För det andra kan du meddela via denna tråd, vad du har emot mina åsikter. Om du törs att stå för dina egna åsikter, förstås...
Senast redigerad av Brooz 2024-08-16 kl. 02:01.
Citera
2024-08-16, 08:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Hehe, tack! ”Elokvent”, där lärde jag mig ett nytt ord, så tack för det.

Ajfan! Jag försöker ju att hålla mig på din nivå när det gäller att recensera din förnämliga språkbehandling, men min 60-tals gymnasiesvenska börjar nog att bli aningen antikverad, förstår jag (motvilligt). Kommer förstås alltid att berömma mig av, att jag har introducerat dig till ett nygammalt, användbart ord!

Citat:
Nej, det vet vi inte, men det tycks mig vara en blandad kompott av mental status bland gäddorna. Vissa verkar må förträffligt, somliga synes helt ur slag. En del framstår som ivriga, närmast desperata, andra är vid lugnare lynne. Klart är emellertid att efter de har låtit sig förföras av fiskarens gäckande hunger och det går upp för dem att hen har spelat teater, torde deras sinnesbalans vara rubbad på ett sätt som är vanskligt att förutse konsekvenserna av.

Det är "en blandad kompott", ja, och jag har mina tvivel beträffande Dumpens "fiskares" kompetens att skilja allt från "tokar", "kontaktsökande" och hela skalan däremellan. Numera läser jag bara (sporadiskt) i den här tråden, men av det jag har läst av tidigare "records" och av vad som sägs här i tråden, försöker ju "fiskarna" ständigt att fånga sina "gäddor" genom att påstå sig vara angelägna om att "bli av med oskulden" – och vilken "incel" kan motstå sådant? Ba' ett exempel...
Citera
2024-08-16, 20:48
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ajfan! Jag försöker ju att hålla mig på din nivå när det gäller att recensera din förnämliga språkbehandling, men min 60-tals gymnasiesvenska börjar nog att bli aningen antikverad, förstår jag (motvilligt). Kommer förstås alltid att berömma mig av, att jag har introducerat dig till ett nygammalt, användbart ord!

😁👌🙏

Det är "en blandad kompott", ja, och jag har mina tvivel beträffande Dumpens "fiskares" kompetens att skilja allt från "tokar", "kontaktsökande" och hela skalan däremellan. Numera läser jag bara (sporadiskt) i den här tråden, men av det jag har läst av tidigare "records" och av vad som sägs här i tråden, försöker ju "fiskarna" ständigt att fånga sina "gäddor" genom att påstå sig vara angelägna om att "bli av med oskulden" – och vilken "incel" kan motstå sådant? Ba' ett exempel...

Fiskarnas kompetens i det avseendet kan man förvisso hysa dubier om. Å andra sidan, hur det förhåller sig med den saken förefaller vara dem egalt - trots allt verkar fiskarna inte som psykologer eller psykiatriker, utan som… fiskare: Tok eller ej, den som är spekulant på digitala kontakter i sexsyfte med barn under 15 år, tilldrar sig deras intresse.

Rörande oskuld m.m., så är det ju; det är deras metod, denna ”gäckande hunger”. Ett väl simpelt knep och jag är omåttligt förundrad över att män alltjämt fastnar i Dumpens nät så här vid pass tre år senare, må du så vara fuckboy, player, gigolo, häradsbetäckare - eller incel.
Senast redigerad av Lessler 2024-08-16 kl. 21:04.
Citera
2024-08-16, 22:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Du får förklara vad du menar med det PM som du skickade till mig – det är obegripligt formulerat för det första. För det andra kan du meddela via denna tråd, vad du har emot mina åsikter. Om du törs att stå för dina egna åsikter, förstås...
När Gipsy-tears skickar tråkiga pm så kan man placera denne på ignorelistan så slipper man få fler.
Citera
2024-08-17, 00:27
Avslutad
Brukar ogilla typiska medborgargarden men just denna får nog ett och annat peddo att tänka till. Förhoppningsvis innan dom begår övergrepp på nått barn.
Citera
2024-08-17, 01:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Fiskarnas kompetens i det avseendet kan man förvisso hysa dubier om. Å andra sidan, hur det förhåller sig med den saken förefaller vara dem egalt - trots allt verkar fiskarna inte som psykologer eller psykiatriker, utan som… fiskare: Tok eller ej, den som är spekulant på digitala kontakter i sexsyfte med barn under 15 år, tilldrar sig deras intresse.

Rörande oskuld m.m., så är det ju; det är deras metod, denna ”gäckande hunger”. Ett väl simpelt knep och jag är omåttligt förundrad över att män alltjämt fastnar i Dumpens nät så här vid pass tre år senare, må du så vara fuckboy, player, gigolo, häradsbetäckare - eller incel.
Fiskare borde ha fiskekort, för de flesta andra som griper in i andras liv har ofta gedigen utbildning, har för mig de får några timmars introduktion av kompetenssaknande Sara. Nu utbildas SaPa i marknadsföring, som de förmodligen lär upp fiskarna i. Men marknadsföring verkar fiskarna redan klara. Som vuxen förväntas att man har omdöme, men det har inte alla fiskare, när de försöker locka sårbara som är i berusningstillstånd att skicka penis. Och försöker få dem till olämpligt sexbetende mot unga, utöver det som de redan tänkt göra. För att förmodligen användas i konfrontationer som en skam-booster.

De använder fiskare som spelar andra män som skriver de har samma intresse, och rekommenderar fiskare, då tror dessa gäddor att det inte är Dumpen. Typ hästskojare.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-08-17 kl. 01:24.
Citera
2024-08-17, 09:25
Medlem
MeggieClearys avatar
https://toofab.com/2024/08/16/colorado-dentist-arrest-sex-crimes/

Är inte så kunnig på att klistra in länkar men jag hoppas att den här kommer med och går att läsa.
En man blir lurad att träffa en mamma med 8-årig dotter för att ha sex med dem.
Han tror sej prata med mamman och han berättar vad han vill göra med mamman och dottern.
Dom bestämmer en plats där de ska träffas.
När han kommer dit så blir han gripen av polis. Mamman som han trodde sej prata med var egentligen en undercover agent.
Minst 10 års fängelse väntar.
Det här vore ju något som även svensk polis kunde få tillåtelse att göra.
Tills dess så får det duga med Dumpen.
Citera
2024-08-17, 11:39
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Fiskare borde ha fiskekort, för de flesta andra som griper in i andras liv har ofta gedigen utbildning, har för mig de får några timmars introduktion av kompetenssaknande Sara. Nu utbildas SaPa i marknadsföring, som de förmodligen lär upp fiskarna i. Men marknadsföring verkar fiskarna redan klara. Som vuxen förväntas att man har omdöme, men det har inte alla fiskare, när de försöker locka sårbara som är i berusningstillstånd att skicka penis. Och försöker få dem till olämpligt sexbetende mot unga, utöver det som de redan tänkt göra. För att förmodligen användas i konfrontationer som en skam-booster.

De använder fiskare som spelar andra män som skriver de har samma intresse, och rekommenderar fiskare, då tror dessa gäddor att det inte är Dumpen. Typ hästskojare.

Att begära fiskekort - införande av någon form av mandat, från myndighet eller yrkesförbund (sådant finns givetvis inte här, men du fattar: jämför exempelvis Advokatsamfundet) - vore att gå på tok för långt. Det skulle innebära ett klart avsteg från svensk förvaltnings- och legitimeringstradition. Det måste vara tillåtet i det civila livet att inom lagens linjer agera även på ett manipulativt vis (oavsett syfte), utan särskild, officiell godkännandestämpel.

Många av dem som griper in i andras liv avkrävs utbildning, ja, och formell behörighet. Emellertid rör det sig då om professioner, där utövarna gör anspråk på betalning, antingen direkt (via avgift från klienten/patienten) eller indirekt (via skatten). Så är inte fallet med fiskarna.

Edit: En rad legitimationsyrken innebär också en fysisk handling, inte bara verbala yttranden. Fiskarna agerar enbart genom ord och bild och använder därmed sin yttrandefrihet. Väldigt mycket bör (och ska) krävas innan den grundlagsfästa yttrandefriheten inskränks inom något visst fält.

Att Dumpens verksamhet är kommersiell (involverar betalning) i övrigt är en annan sak än det jag nämnde ovan. Just det kommersiella är ändå intressant i sammanhanget, ty det driver uppenbart uthängningarna (Swish). Där håller jag med dig om att mången fiskare är alltför påstridig och aggressiv i chattarna. På så sätt kan man säga att Dumpen bidrar till, eller till och med skapar, åtskilliga gäddor. Till exempel finns fall där gäddan tackar för sig, varefter fiskaren tjatar vidare. Det är att gå över gränsen: om en Lex Dumpen hade funnits och fiskaren varit polis, skulle ett sådant handlande förmodligen ha bedömts som otillåten brottsprovokation om vi ser till de principer Europadomstolen har bildat i sin rättspraxis på området.

Det fetade: Är detta belagt?
Senast redigerad av Lessler 2024-08-17 kl. 12:16.
Citera
2024-08-17, 11:40
Medlem
snurresprettiss avatar
Dom som är emot Dumpens arbete? Vad grundas det på?
Citera
2024-08-17, 12:02
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Dom som är emot Dumpens arbete? Vad grundas det på?
Grundas väl på att man menar att det är rättsosäkert. Bland annat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in