2024-08-16, 21:47
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja den teorin är hemsk att tänka och jag vill helst av allt tro att hon är räddad men det känns mindre logiskt just nu.
Ja, det hade varit bäst om Essie hade det bra och var med normala människor som räddade henne från PÖ, men fakta är att PÖ och LÖ grovt ned henne efter att hon avlivats före den 11 juli...
Citera
2024-08-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, allt ser konstruerat ut för att dölja vad som faktiskt hände före den 11 juli med Essie, eftersom hon var död och begravd innan dess...
Jag har läst om blod hunds gruppen. Jag fattar inte varför polisen inte använder denna grupp mer? Detta får jag nog lägga som O.T Men min gissning är att Essie var tagen av daga före 11/7 Den påstådda dagen hundstackaren försvann.OM det är så undrar jag OM morfar militär är stolt över hur detta utvecklats??
Citera
2024-08-16, 21:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Jag har läst om blod hunds gruppen. Jag fattar inte varför polisen inte använder denna grupp mer? Detta får jag nog lägga som O.T Men min gissning är att Essie var tagen av daga före 11/7 Den påstådda dagen hundstackaren försvann.OM det är så undrar jag OM morfar militär är stolt över hur detta utvecklats??
Jag tror nog att hela familjen Ö ser att det kan ha blivit lite fel, men jag tvivlar på att de tycker att det är deras eget fel att det skett en fel utveckling...
Citera
2024-08-16, 22:00
Medlem
Citat:

Bara en liten korrigering innan nån gnäller- det är Farfar som var militär han är väl pensionär nu antar jag.
Citera
2024-08-16, 22:01
Medlem
Citat:
Jag tror nog att hela familjen Ö ser att det kan ha blivit lite fel, men jag tvivlar på att de tycker att det är deras eget fel att det skett en fel utveckling...
Jag tror du ha rätt. stackars hund. jag undrar hur hon hade det i sina stackars dag av livets skede?.
Citera
2024-08-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Bara en liten korrigering innan nån gnäller- det är Farfar som var militär han är väl pensionär nu antar jag.
Ja du har rätt. Förlåt.
Citera
2024-08-16, 22:08
Medlem
Citat:

Dom erkänner aldrig nånsin att något är deras fel .
Citera
2024-08-16, 22:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja du har rätt. Förlåt.
ja det råder föga tvivel om att Essie inte hade det bra med familjen Ö i alla fall så kanske döden kom som en befrielse för henne, utan att vilja veta alltför många detaljer om hur hon dog, även om jag säkert hade läst dem om fakta hade kommit fram...
Citera
2024-08-16, 22:18
Medlem
flugornass avatar
Vad är fakta i dagsläget om huruvida Essie är vid liv eller inte?
Skummade igenom tråden och att hon skulle kunna vara kidnappad av en PA med en hästgård?

Jag har svårt att tänka mig att Essie är i livet, frågan är ju varför hon var nödvändigtvis måste bort.

Det kan ju vara andra orsaker än att A inte var snäll vid henne.

Kan det vara ett A-traktor gäng i Enköping som löste problemet, eller lokala Kineser som behövde något till köttgrytan?

En spekulation så god som alla andra galenskaper i denna tråd.
Citera
2024-08-16, 22:37
Medlem
Citat:
å ja PÖ och LÖ sover nog perfekt, de har aldrig gjort något fel
osäker på att CÖ sover lika bra...

Ja du har nog rätt men jag undrar om dom tycker att dom har koll på läget och att allt går enligt plan.
Citera
2024-08-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ja, det hade varit bäst om Essie hade det bra och var med normala människor som räddade henne från PÖ, men fakta är att PÖ och LÖ grovt ned henne efter att hon avlivats före den 11 juli...

Har det alltså kommit fram nya fakta i fallet? När och var?
Citera
2024-08-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Avstånd mellan orterna Johanneshov o Enköping är ca 9 mil. Den första orten är där drönarflygaren bor. Så mitt i natten så åker han direkt till Enköping för att nattlig sökning med drönare? Inom vilken tidsram var han där? Är det ens tillåtet att flyga på natten?

PÖ säger i Enköpingsposten 2024-07-12:
Citat:
En drönapilot var även här i morse och sökte av Munksundet, Gröngarn och åkrarna med en värmekamera

Så detta med att drönaren var och sökte på natten kan vi ju glömma.

Jag tror absolut att Essie kan ha blivit dåligt behandlad även efter den första sparken som pappan har erkänt. Skulle det inte kunna vara så att föräldrarna själva tyckte det var läge att placera om Essie? T ex hos mannen som har Molly? Så ville de ändå ha försäkringspengar och då eskalerade allt med polisanmälan, intervjuer i tidningar, tv, konstiga FB-inlägg osv. Det som iofs inte skulle stämma med den teorin är att de pratade om en ny assistenthund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in