2024-08-16, 16:44
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Original inlägg finns i den första kritiska gruppen sanningen måste fram...
Detta är endast bild på anmälan och texten till...utan namn

I övrigt var det ett inlägg som en person gjorde i då första kritiska gruppen för att klargöra...iom att personen i fråga har kunskap om det.
Som information var det tänkt..

Kollade lite närmare på anmälan och den kom in när Essie redan hade varit försvunnen i 10 dagar. Det finns ju fler än denna och den tyngsta torde vara den som LS lämnade in med filmer och bilder. Om det går till åtal kommer vi få se det i förundersökningen.
Citera
2024-08-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men var det verkligen kommunen som sparkade ut A? De upphandlande väl en tjänst från ett privat företag? Vad heter det nu igen? Och det blev skyddsstopp, är det inte facket som gick in där och Arbetsmiljöverket?

https://www.av.se/arbetsmiljoarbete-och-inspektioner/skyddsombud-och-arbetsmiljoombud/skyddsombudsstopp/

Nått jag tycker är märkligt är..
Varför omplacera Molly när föräldrarna ändå inte bor i huset med A? Och på sikt verkar de ju ha kämpat för nytt boende för A som hon ev redan flyttat in på? Är hunden så obetydliga att man inte pusslar lite en period..som de egentligen inte behövt eftersom de inte bott i huset 😆 dock för Mollys skull, troligen det bästa beslut de tagit 😅
Citera
2024-08-16, 18:19
Medlem
Citat:
Kollade lite närmare på anmälan och den kom in när Essie redan hade varit försvunnen i 10 dagar. Det finns ju fler än denna och den tyngsta torde vara den som LS lämnade in med filmer och bilder. Om det går till åtal kommer vi få se det i förundersökningen.
Det är inte så mycket aktivitet nu i tråden. t,om dom 2 värsta försvararna av P verkar lysa med sin frånvaro. men dom kommer nog in i kväll med sina floskler. jag undrar om det kan ha börjat dimpa ner brev i brevlådan till P om inställelse för förhör? jag vill verkligen veta hur detta slutar. Om det blir rättegång och FUP. släpps så kommer nog en del klarna. då får vi se om vi "hatare" som vi konstant kallas haft fel.
Citera
2024-08-16, 18:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFLT
Varför omplacera Molly när föräldrarna ändå inte bor i huset med A? Och på sikt verkar de ju ha kämpat för nytt boende för A som hon ev redan flyttat in på? Är hunden så obetydliga att man inte pusslar lite en period..som de egentligen inte behövt eftersom de inte bott i huset 😆 dock för Mollys skull, troligen det bästa beslut de tagit 😅
vi är många som tycker att det är konstigt och historien om att Molly var tvungen att lämna för att Essie skulle komma är inte sann...
Citera
2024-08-16, 18:26
Medlem
Citat:
Exakt. Det har inte framkommit när hon försvann eller vilka som befann sig där den kvällen det påstås ha skett, mer än mamman då.

Att farfar hade inlägg om hur man stör ut kameror var ny info för mig. Är han också övervakningsfreak?

Vad gäller hypotesen att Jehovas vittnen skulle vara inblandade håller jag det för extremt osannolikt. Dels är de ytterst laglydiga, dels ger bibeln dem rätt att härska över djuren som saknar själ. De är inte djurrättsförkämpar. Kristina generellt brukar inte hålla på med sånt men JV är extremt bokstavstroende.

Jag skrev tidigt om att farfar hade delat marinens inlägg om störningsutrustning en kort tidigare än det påstådda stölddatumet.
Citera
2024-08-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
En björn björsell har svarat någon om sitt drönarsök , skärmdump i gruppen essie vad vet vi...tycker det känns fishy att han är vän till familjen.

Om han är vän med familjen tror jag inte ett dugg på vad han säger. Grannarna har redan vittnat om att de inte sett några drönare ute.
Senast redigerad av Blondpion 2024-08-16 kl. 18:34.
Citera
2024-08-16, 18:37
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Om han är vän med familjen tror jag inte ett dugg på vad han säger. Grannarna har redan vittnat om att de inte sett några drönare ute.
Jag tycker det låter för bra för att vara sant att få ihop den sökarsenalen på ett par timmar, så nej, jag tror som du, med tanke på just bristen på ögonvittnen
Citera
2024-08-16, 19:42
Medlem
Dr.Diegos avatar
Par saker som är märkliga :
1. Varför skulle någon hacka en kamera för att sno en hund? Folk hackar inte ens kameror när de snor bilar värda flera miljoner.
2. Om nu A. har personliga assistenter dygnet runt, vad är deras vittnesmål om vad som hänt tiden så hundrackaren gick upp i atomer? De råkade väl vara lediga just den kvällen...
3. De här sökinsatserna med värmekamera när hunden påstått ha stulits. Om hunden är stulen varför söka med drönare?
4. Sökningar med ID hundar som slutar vid någon bil. Hur hittar man ens sk ID hundar? Min BS mätare slår i botten.
Citera
2024-08-16, 19:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Par saker som är märkliga :
1. Varför skulle någon hacka en kamera för att sno en hund? Folk hackar inte ens kameror när de snor bilar värda flera miljoner.
2. Om nu A. har personliga assistenter dygnet runt, vad är deras vittnesmål om vad som hänt tiden så hundrackaren gick upp i atomer? De råkade väl vara lediga just den kvällen...
3. De här sökinsatserna med värmekamera när hunden påstått ha stulits. Om hunden är stulen varför söka med drönare?
4. Sökningar med ID hundar som slutar vid någon bil. Hur hittar man ens sk ID hundar? Min BS mätare slår i botten.
Många av oss undrar över detta, men alla svaren kommer vi nog aldrig att få...
Citera
2024-08-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Många av oss undrar över detta, men alla svaren kommer vi nog aldrig att få...

Avstånd mellan orterna Johanneshov o Enköping är ca 9 mil. Den första orten är där drönarflygaren bor. Så mitt i natten så åker han direkt till Enköping för att nattlig sökning med drönare? Inom vilken tidsram var han där? Är det ens tillåtet att flyga på natten?
Citera
2024-08-16, 20:18
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Avstånd mellan orterna Johanneshov o Enköping är ca 9 mil. Den första orten är där drönarflygaren bor. Så mitt i natten så åker han direkt till Enköping för att nattlig sökning med drönare? Inom vilken tidsram var han där? Är det ens tillåtet att flyga på natten?
ja, vad säger egentligen reglerna om att köra drönare där PÖ bor? i Norge finns det restriktioner gällande flygplatser och tätbefolkade orter, så kan det finnas något sådant där också?
Citera
2024-08-16, 20:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFLT

Du menar att Molly skulle ha flyttat ut med föräldrarna? Det vore logiskt.

Eller menar du Molly skulle bott kvar och A plus Essie flyttat in? Kanske för att Molly är en normal hund och ingen tränad slagpåse. Och Essie skulle ju ty sig till A och ingen annan, en hundkompis skulle kanske ha stärkt henne, gjort henne mer normal.

Vi vet nog inte var A bor. Det har skrivits om ett nytt boende men inte om hon är där eller ej, inget säkert i alla fall. Den där bunkern kommunen håller på bygga skulle vara klar senare i höst. Hoppas hon slipper flytta dit, hemskt öde.

Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Det är inte så mycket aktivitet nu i tråden. t,om dom 2 värsta försvararna av P verkar lysa med sin frånvaro. men dom kommer nog in i kväll med sina floskler. jag undrar om det kan ha börjat dimpa ner brev i brevlådan till P om inställelse för förhör? jag vill verkligen veta hur detta slutar. Om det blir rättegång och FUP. släpps så kommer nog en del klarna. då får vi se om vi "hatare" som vi konstant kallas haft fel.

Lugnet före stormen kanske?

Har alls inget emot att ha fel vad gäller Essie, kidnappad av djurvänner vore det allra bästa och i så fall vill jag inget veta. Hellre ett olöst mysterium.

Men det är en del annat som framkommit eller kommer att komma fram. Jag tror det blir rättegång och dessutom arbetsrättsärende.

Citat:
Jag skrev tidigt om att farfar hade delat marinens inlägg om störningsutrustning en kort tidigare än det påstådda stölddatumet.

Ok, antagligen missat eller glömt. Skum familj det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in