Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Vi pratar om missbruk eller?
Inte nödvändigtvis. Det enda användaren sa var att han hade testat lite olika saker, senast för 3-4 år sedan, och från det var det du som drog slutsatsen att han borde söka hjälp.
För att påminna dig, på detta:
Citat:
Cannabis är en harmlös drog. Jag vet inte vad du definierar som en knarkare men jag har testat det mesta, men inte tagit några droger på 3-4 år tror jag, bara för att jag inte känner för det. Får jag lust med det så kan jag göra det, det är ingen stor grej. Aldrig haft några missbruksproblem.
Du kanske inte tror det men jag ligger nog ganska nära normbrukaren. Det är kul att testa saker och få nya upplevelser framförallt när man är yngre, men nej, det tar inte över livet och tvingar in någon i missbruk. Du har svalt skrämselpropagandan med hull och hår.
så svarade du detta
Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Jag kan sluta när jag vill. Joråsåatte. Vem är det som har svalt propagandan här. Knarklangarna tackar dig.
Du är en knarkare. Du är en missbrukare. Du är en samhällsparasit. Jag tycker synd om dig och dina närstående (om du har några, förmodligen inte mer än andra knarkare). Jag hoppas du tar dig ur ditt missbruk. Du är värd det. Men innan dess är du en parasit, valet är ditt.
Vilket är ett rätt märkligt svar.
Så åter till frågan. Du verkar ju klassa den användaren som missbrukare för att denne testat en massa olika saker men inte tagit något på 3-4 år. Så därför undrar jag ifall du skulle kalla någon som testat alkohol för 3-4 år sedan för alkis.