2024-08-16, 12:08
Moderator
Psilosophers avatar
Rubrik kompletterad med årtal. Mängder av tjafs raderat, varningar utdelade
/Moderator
Citera
2024-08-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hur tänker du där?

Är du nykterist? Annars så är du ju alkoholist med din logik.

Hur går det med alla som fått morfintabletter efter en operation? När receptet är slut, sitter de fast i missbruksträsket allihop då?

Nej. Du får stå för din egen logik. Eller okunskap snarare. Cannabis är betydligt mer "sneeky" än alkohol. Även relativt liten konsumtion kan ge personlighetsförändringar. Det vet alla förutom de som brukar/missbrukar det.
Vad gäller morfin regleras användandet av en läkare.
Citera
2024-08-16, 12:14
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Inte en chans att det kommer ske någon legalisering och om det skulle avkriminaliseras att inneha cannabis hade polisens statistik rasat.
Vad ska dem så göra för att höja den? Utöka trafikkontroller och jaga mopeder.
Man åker inte runt i förorterna och jagar gäng precis, det är ju farligt.

Tror aldrig det kommer hända
Exakt, svenska snutar är både lata och fega, utöver att vara inkompetenta. Det är mobbartyper som dreglar över möjligheten att göra livet surt för en gräsrökande medlesvensson, samtidigt som man ignorerar riktiga brott.
Citera
2024-08-16, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddex
Så med din logik är någon som en gång hållit på med diverse droger men varit nykter i flera år, fortfarande en missbrukare? På vilket sätt är personen fortfarande en missbrukare när personen inte brukar mågra substanser längre? Gäller det även ett sunt bruk av cannabis, är det missbruk så fort personen har tagit några bloss från gåsen? Vad är din definition på missbruk?

Det kallas att vara en nykter alkoholist.

Det finns inget "sunt" bruk av cannabis. Det finns intet sätt att veta om man brukar det för mycket, det smyger sig på dig och du märker inte när det tar över dig. Det är därför det är så farligt.
Citera
2024-08-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Men det är ju ingen som pratar om "mer tillgång till knark"? Vad är det nu du har hittat på? Vi bör minska tillgången till många sorters knark, ett steg dit är att avkriminalisera och allmänt börja lyssna på vad forskningen säger om narkotikapolitik.

Tror du att det blir mer eller mindre tillgång när något avkriminaliseras?
Citera
2024-08-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Och om denne inte var alkis för 3-4 år sedan, utan helt enkelt bara drack alkohol då och då?

Vi pratar om missbruk eller?
Citera
2024-08-16, 12:21
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Tror du att det blir mer eller mindre tillgång när något avkriminaliseras?
Vem tror du är mest intresserad av merförsäljning av tyngre droger, langare eller systembolaget?
Citera
2024-08-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vem tror du är mest intresserad av merförsäljning av tyngre droger, langare eller systembolaget?

Systembolaget är inte intresserat av någonting, de är en institution tillsatt av staten för att kontrollera försäljningen av alkohol till medborgarna.
Citera
2024-08-16, 12:27
Medlem
otellos avatar
Citat:
Systembolaget är inte intresserat av någonting, de är en institution tillsatt av staten för att kontrollera försäljningen av alkohol till medborgarna.
Exakt, och om systembolaget skötte försäljning av lättare droger så skulle brukare slippa utsättas för merförsäljning av tyngre droger.
Citera
2024-08-16, 12:32
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Standardargumentet här verkar vara att kalla mig korkad. Det kommer inte att rädda dig.

Folk försökte poängtera för dig att man inte är "knarkare" i meningen missbrukare bara för att man ibland tar olagliga droger. Du missar det. Du ÄR korkad, det är inget argument utan bara en beskrivning. Man behöver inte argumentera när alla utom du fattar poängen. Du gör dig till åtlöje.
Citera
2024-08-16, 12:33
Medlem
Mjälls avatar
Citat:

Även här missar du poängen helt.

Systembolaget är naturligtvis intresserat av att "kontrollera försäljningen av alkohol".

Helt otroligt. Varför får man för sig att man ska uttala sig om saker när man knappt orkar tänka?
Citera
2024-08-16, 13:08
Avslutad
Citat:
Vi pratar om missbruk eller?
Inte nödvändigtvis. Det enda användaren sa var att han hade testat lite olika saker, senast för 3-4 år sedan, och från det var det du som drog slutsatsen att han borde söka hjälp.

För att påminna dig, på detta:

Citat:
Cannabis är en harmlös drog. Jag vet inte vad du definierar som en knarkare men jag har testat det mesta, men inte tagit några droger på 3-4 år tror jag, bara för att jag inte känner för det. Får jag lust med det så kan jag göra det, det är ingen stor grej. Aldrig haft några missbruksproblem.

Du kanske inte tror det men jag ligger nog ganska nära normbrukaren. Det är kul att testa saker och få nya upplevelser framförallt när man är yngre, men nej, det tar inte över livet och tvingar in någon i missbruk. Du har svalt skrämselpropagandan med hull och hår.

så svarade du detta

Citat:
Jag kan sluta när jag vill. Joråsåatte. Vem är det som har svalt propagandan här. Knarklangarna tackar dig.

Du är en knarkare. Du är en missbrukare. Du är en samhällsparasit. Jag tycker synd om dig och dina närstående (om du har några, förmodligen inte mer än andra knarkare). Jag hoppas du tar dig ur ditt missbruk. Du är värd det. Men innan dess är du en parasit, valet är ditt.

Vilket är ett rätt märkligt svar.

Så åter till frågan. Du verkar ju klassa den användaren som missbrukare för att denne testat en massa olika saker men inte tagit något på 3-4 år. Så därför undrar jag ifall du skulle kalla någon som testat alkohol för 3-4 år sedan för alkis.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-08-16 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in