2024-07-25, 18:39
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostatsea99
Ja men klockan va 03;00 så kanske mindre chans att bilden blir dålig? Frågan är ifall det går att identifiera om man ej är kopplad till ägaren på något sätt

Bara om ägaren säger att denne inte vet vem man lånat ut till, dvs det är bara ljuga
Citera
2024-07-25, 19:03
Medlem
Diamondgrits avatar
Det sitter ju skyltar där det finns kameror, blundar folk när de kör eller...? Sen visst drygt med kamera i tunnel, man kan ju inte hålla för ansiktet genom hela tunneln.
Citera
2024-07-26, 00:36
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vilka av våra tunnlar i Sthlm har fartkameror - södra länken ja - men söderledstunneln då
o ev fler?

Södra/norra länken samt nacka tunneln vad jag vet
Citera
2024-08-16, 15:23
Medlem
Fartkamera- min vän har fått brev!

Hej,
Så för ett tag sen åkte jag på en fartkamera med min väns bil och idag fick han brev där polisen begär att han ska säga vem det va som körde hans bil den dagen.(utan bild och hastighet). Till min fråga, behöver man säga vem det va som körde eller kan han bara skriva att han inte vet? Vad kommer hända efteråt? Kommer polisen fortsätta undersöka eller lägga ner allt ifall han säger att han inte vet vem det var som körde. Tydligen har de inte identifierat mig för annars hade jag fått brev direkt visst? Antar att han kan bara säga att han inte vet vem det var som körde. Har hört att man inte ens behöver svara men känns bättre ifall han svarar och säger vet inte så de kan lägga ner fallet direkt istället för att skicka brev efter brev.
Citera
2024-08-16, 15:33
Medlem
Wikitomtes avatar
Det här kommer upp till och från.
Du kan skita i det. Polisen får ta reda på det själv. Du behöver inte ange någon.

Måste du svara på polisens förfrågan om vem som har kört din bil vid en fortkörning?
Citera
2024-08-16, 15:33
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostatsea99
Hej,
Så för ett tag sen åkte jag på en fartkamera med min väns bil och idag fick han brev där polisen begär att han ska säga vem det va som körde hans bil den dagen.(utan bild och hastighet). Till min fråga, behöver man säga vem det va som körde eller kan han bara skriva att han inte vet? Vad kommer hända efteråt? Kommer polisen fortsätta undersöka eller lägga ner allt ifall han säger att han inte vet vem det var som körde. Tydligen har de inte identifierat mig för annars hade jag fått brev direkt visst? Antar att han kan bara säga att han inte vet vem det var som körde. Har hört att man inte ens behöver svara men känns bättre ifall han svarar och säger vet inte så de kan lägga ner fallet direkt istället för att skicka brev efter brev.

Han behöver inte säga ett pip till polisen, inte ens att han inget vet. Det är bara för honom att slappna av, polisen kommer inte utreda frågan ytterligare.
Hade de haft en bra bild hade den bifogats.
Citera
2024-08-16, 16:12
Medlem
Hände mig samma sak, men det var min vän som hade lånat min bil. Jag sa att jag vet inte vem det är då jag lånar ut min bil ofta till olika personer.

Min vän fick hem boten efter 1 månad.
Dom kan ta reda på det själv, meningen är bara om vi vet så ska vi underlätta polisens arbete.

Men jag hade inte svarat alls, det kostar dom mer resurser att ta reda på vem det är.
Citera
2024-08-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballefralle
Hände mig samma sak, men det var min vän som hade lånat min bil. Jag sa att jag vet inte vem det är då jag lånar ut min bil ofta till olika personer.

Min vän fick hem boten efter 1 månad.
Dom kan ta reda på det själv, meningen är bara om vi vet så ska vi underlätta polisens arbete.

Men jag hade inte svarat alls, det kostar dom mer resurser att ta reda på vem det är.

Har du din vän något slags koppling? Har hört att det är omöjligt att identifiera ifall personen som körde inte har koppling till ägaren. Eller kanske är sambos
Citera
2024-08-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Han behöver inte säga ett pip till polisen, inte ens att han inget vet. Det är bara för honom att slappna av, polisen kommer inte utreda frågan ytterligare.
Hade de haft en bra bild hade den bifogats.
Han svarade att han inte minns vem det var som körde. Hoppas det läggs ned direkt och att de inte fortsätter utreda liksom. Har fått höra här och där att de fortsätter även om ägaren säger ”vet inte”
Citera
2024-08-16, 16:49
Medlem
eltonkebabs avatar
Kasta brevet bara.
Citera
2024-08-16, 16:51
Medlem
Finns det inget bra foto så är det bara att skita i det..i mitt brev fanns ett foto på mig som var klockrent..ingen ide att neka ens.
Citera
2024-08-16, 16:57
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Finns det inget bra foto så är det bara att skita i det..i mitt brev fanns ett foto på mig som var klockrent..ingen ide att neka ens.
Haha, du är en rädd liten hare. Du ska givetvis neka till allt. Men vill du betala extraskatt så à la bonne heure.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in