2024-08-16, 12:11
Medlem
vajervevarens avatar
Fia berättar att om man tar heroin får man små pupiller och när man tar amfetamin får man stora, och sen visar sina pupiller för att bevisa att hon inte har något missbruk.

https://i.ibb.co/T8YcmJt/heroinfia.png

...
2024-08-16, 12:14
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Fia berättar att om man tar heroin får man små pupiller och när man tar amfetamin får man stora, och sen visar sina pupiller för att bevisa att hon inte har något missbruk.

...

Hahahahaha. Är hon heroinist alltså? Se där.
Eller gäller det som vanligt alla UTOM henne själv?
Senast redigerad av Nariiouh 2024-08-16 kl. 12:20.
2024-08-16, 12:28
Medlem
Citat:

...
Nu reagerar pupiller normalt på ljus så är pupillerna små i dunkel eller stora i starkt ljus ja då kan det ju ligga lite i detta
2024-08-16, 12:35
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu reagerar pupiller normalt på ljus så är pupillerna små i dunkel eller stora i starkt ljus ja då kan det ju ligga lite i detta

Ja haha, alltså det hon säger stämmer ju mer eller mindre, bara så komiskt när hon säger det och sen visar upp sina små pupiller. Tror inte Fia har något missbruk, är nog snarare brist på substanser i hennes fall.
2024-08-16, 12:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja haha, alltså det hon säger stämmer ju mer eller mindre, bara så komiskt när hon säger det och sen visar upp sina små pupiller. Tror inte Fia har något missbruk, är nog snarare brist på substanser i hennes fall.

Eller kan det kanske möjligtvis vara så att hon är utsatt för ett svårt trauma? För att ta några barn från en förälder gör ingen skada på psyket?
2024-08-16, 12:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Typiskt soc-beteende att göra egna tolkningar av vad som sägs.

Precis. Det är vad de sysslar med hela dagarna och det värsta är att de får rätt i domstol hur mycket de än ljuger i utredningarna.

Hade det varit brottmål med så dåliga utredningar hade det aldrig någonsin gått till något åtal, men när det gäller föräldrars rätt mot staten finns det dessvärre nästan inget skydd mot inkompetenta socionomers godtycke.
2024-08-16, 13:01
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Precis. Det är vad de sysslar med hela dagarna och det värsta är att de får rätt i domstol hur mycket de än ljuger i utredningarna.

Hade det varit brottmål med så dåliga utredningar hade det aldrig någonsin gått till något åtal, men när det gäller föräldrars rätt mot staten finns det dessvärre nästan inget skydd mot inkompetenta socionomers godtycke.

Så varför gör du det då?
2024-08-16, 13:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så varför gör du det då?

Om vad? Ni svarar ju aldrig på någonting av det jag skriver mer än en massa tillmälen och personangrepp, eller anklagar mig för de soc gör mot föräldrar.

Enligt er logik gör soc aldrig fel. Socionomer på soc kan aldrig ha fel och har alltid rätt i sina gissningar och magkänslor.

De jobbar inte under tidspress och har gott om tid att lära känna familjerna och barnen och förstå bakgrunden till alla familjers problem som de jobbar med.

Eller kanske inte?
2024-08-16, 13:10
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Om vad? Ni svarar ju aldrig på någonting av det jag skriver mer än en massa tillmälen och personangrepp, eller anklagar mig för de soc gör mot föräldrar.

Enligt er logik gör soc aldrig fel. Socionomer på soc kan aldrig ha fel och har alltid rätt i sina gissningar och magkänslor.

De jobbar inte under tidspress och har gott om tid att lära känna familjerna och barnen och förstå bakgrunden till alla familjers problem som de jobbar med.

Eller kanske inte?

Ja i det jag svarar på. Till skillnad från dig så är mina svar relevanta till det jag citerar. Men ska försöka förenkla det ytterligare för dig så du kanske förstår.

När du säger

Citat:
Det fattar väl vem som helst att soc inte bara skulle ge sig efter juristens barn. Det Fia menar sannolikt är att soc KAN ta juristens barn om de vill och de kan hitta på anledningar till det utan att straffas.

Så gör du en egen tolkning av vad Fia sagt.

Då påpekar jag det.

Citat:
Typiskt soc-beteende att göra egna tolkningar av vad som sägs.

Och du svarar då med
Citat:
Precis

Så åter igen är min fråga, varför håller du på precis som du påstår att soc håller på?
2024-08-16, 13:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så åter igen är min fråga, varför håller du på precis som du påstår att soc håller på?

Det allvarliga är inte vad jag gör i denna tråd, utan att socialsekreterare kan sitta och ljuga i utredningar utan att dömas för det och splittra familjer på lösa och godtyckliga grunder baserat på lögner som dessvärre inte kontrolleras av domtolarna.

Om jag gör en tolkning av vad Fia menar så är det en petitess mot det soc gör mot barn och familjer på daglig basis.

För jag tror inte Fia menar vad hon säger här, utan kan vara sarkastisk i sina uttalanden.

Men den skillnaden förstår väl inte du?
2024-08-16, 13:19
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det allvarliga är inte vad jag gör i denna tråd, utan att socialsekreterare kan sitta och ljuga i utredningar utan att dömas för det och splittra familjer på lösa och godtyckliga grunder baserat på lögner som dessvärre inte kontrolleras av domtolarna.

Om jag gör en tolkning av vad Fia menar så är det en petitess mot det soc gör mot barn och familjer på daglig basis.

För jag tror inte Fia menar vad hon säger här, utan kan vara sarkastisk i sina uttalanden.

Men den skillnaden förstår väl inte du?

Men snälla du, du har upprepat detta nu säkert över hundra gånger, jag är medveten om vad du tycker om saken ok?

Såklart det är allvarligare att göra egna tolkningar som inte stämmer med vad personen sagt i en utredning än vad det är i ett inlägg på flashback.

Men anser du inte att det kan anses som kontraproduktivt att uppföra sig precis så som den man kritiserar gör?
2024-08-16, 13:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Men snälla du, du har upprepat detta nu säkert över hundra gånger, jag är medveten om vad du tycker om saken ok?
Du svarar aldrig på någonting om det jag skriver mer än att precis som alla andra komma med en massa personangrepp. Ni är helt i trans och några barn hjälper ni inte genom att bete er på detta sätt.

Citat:
Såklart det är allvarligare att göra egna tolkningar som inte stämmer med vad personen sagt i en utredning än vad det är i ett inlägg på flashback.
Precis. Det är mycket allvarligt att göra egna tolkningar som leder till att barn omhändertas felaktigt. Om jag tolkar Fia felaktigt, och det är mycket möjligt att jag gjort eftersom jag inte vet kontexten i hennes uttalande, så är det inte jämförbart med vad det får för konsekvenser när en socialsekreterare agerar godtyckligt och tolkar en situation fel.

Citat:
Men anser du inte att det kan anses som kontraproduktivt att uppföra sig precis så som den man kritiserar gör?

Nej eftersom det är i närheten av att vara jämförbart. jag har inte makten att ta barn på godtyckliga intryck och känslor. Soc har det och det är ett allvarligt demokratiskt problem som behöver åtgärdas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in