Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Men snälla du, du har upprepat detta nu säkert över hundra gånger, jag är medveten om vad du tycker om saken ok?
Du svarar aldrig på någonting om det jag skriver mer än att precis som alla andra komma med en massa personangrepp. Ni är helt i trans och några barn hjälper ni inte genom att bete er på detta sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Såklart det är allvarligare att göra egna tolkningar som inte stämmer med vad personen sagt i en utredning än vad det är i ett inlägg på flashback.
Precis. Det är mycket allvarligt att göra egna tolkningar som leder till att barn omhändertas felaktigt. Om jag tolkar Fia felaktigt, och det är mycket möjligt att jag gjort eftersom jag inte vet kontexten i hennes uttalande, så är det inte jämförbart med vad det får för konsekvenser när en socialsekreterare agerar godtyckligt och tolkar en situation fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Men anser du inte att det kan anses som kontraproduktivt att uppföra sig precis så som den man kritiserar gör?
Nej eftersom det är i närheten av att vara jämförbart. jag har inte makten att ta barn på godtyckliga intryck och känslor. Soc har det och det är ett allvarligt demokratiskt problem som behöver åtgärdas.