2024-08-16, 11:26
Medlem
vajervevarens avatar
Så tragiskt uppenbart hur Fia påverkar LM med sitt beteende, nu står hon och skriker utanför socialtjänsten ihållandes sonens kläder och klagar på att polisen inte dyker upp.
2024-08-16, 11:26
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
En till som inte bemöter ett ord av vad jag säger. Ni verkar vara helt i trans.

Jag väljer att göra som EÅV, inte vara anträffbar för denna konversation !
2024-08-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
Mr.Mycket är en så konstig typ, en människa som kan vara väldigt farlig för alla mindrevetande som dras med varje konspiration.
Han har ju en poäng att det står tydligt i domar varför barn har omhändertagits och det är dessa punkter man som förälder ska arbeta med eller bevisa att de är felaktiga . Kvinnan de träffade utanför idag var med i liven också , där hade soc ljugit och sagt att hon var biopolär och alkoholmissbrukare och att det var skälet till att barnen togs . Både biopoläritet och missbruk är lätt att motbevisa genom vården ,finns inte diagnos och blodprov inte visar på alkoholmissbruk så är de punkterna borta ,biopoläritet är inte ens skäl för lvu om det inte påverkar barnet på något sätt , inte ens alkoholmissbruk i sig är skäl om det inte påverkar barnet
2024-08-16, 11:28
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Men uppenbarligen fungerar han tillräckligt bra för att ensam få ha hand om sitt barn så biten med att förändra det som var problem i föräldraroll har han ju lyckats med , trots hans ideer om hur man ska leva.

Nä socialtjänsten har inte ett enkelt jobb, det är nog många tokiga människor som är precis på gränsen.
2024-08-16, 11:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vad spelar det för roll om du lyssnar på henne och instämmer? Du är fortfarande en del av skvallertråden och bidrar aktivt till den.
Inte på det sätt som soc-fansen och du gör.

Citat:
Speciellt då du bemöter våra inlägg.
Kommer inte gnabba fram och tillbaka om detta mer nu. Som sagt, vill du låtsas inte vara delaktig så får du väl göra det. Men mitt tips är att du låter Fia vara och lämnar henne ifred.
jag har redan lämnat henne ifred. Jag har till skillnad mot er andra lyssnat på vad hon har att säga och lyssnat på guldtands podd. Men ni har inte lyckats ta in ett ord av det Fia berättar.

Citat:
Vad jag tror är irrelevant, jag är inte socialsekreterare. Jag hittar inte på och klipper och klistrar om andra människor som du precis gjorde.
Ok så hur skulle jag ha klippt och klistrat om andra människor? Det är ju precis det socialsekreterare gör i sina utredningar.

Citat:
Nej det är inte en vantolkning av det du säger.
Du citerar ett inlägg och svarar något helt irrelevant till det citerade.
De är det direkta resultatet av din malplacerade propaganda du upplever.
Tror inte du ska tolka Fia bokstavligt här. Det hon menar är precis som jag är att ALLA som har barn kan råka illa ut och att det är soc som bestämmer över barnen. De kan ljuga bäst de vill i sina utredningar för att ta barn och de kan ljuga även om juristens barn om de så vill. Helt riskfritt. Inga straff, ingen granskning.... Ingenting. Så ser nämligen verkligheten ut. Totalt befriade från ansvar när det blir fel är soc. Detta tar Fia upp och hon har förstås helt rätt i den kritiken. Fler borde vakna och lyssna på henne.
2024-08-16, 11:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nä socialtjänsten har inte ett enkelt jobb, det är nog många tokiga människor som är precis på gränsen.

Jag vet inte hur du står politikiskt, men fakta är att det jobbar 80-85% kvinnor på socialtjänsten. Du tror inte att det på något sätt kan ha någon påverkan på myndighetsutövningen? Hur röstar kvinnor? Hur agerar kvinnor i jämförelse med män?

Är det inte så att kvinnor är mer känslostyrda och att de skvallrar mer? Du tror inte att sådant kan påverka myndighetsutövningen någonting?

Lägg till att det inte finns något tjänstemannaansvar och granskningen av deras utredningar är i stort sett obefintlig av de myndigheter som är satta att granska soc. Det finns i princip inga möjligheter för föräldrar att klaga på felaktigheter i utredningarna och att få socialsekreterare som ljuger i utredningarna dömda för det. Även när det gäller allvarliga och medvetna fel.
2024-08-16, 11:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Det finns många tokiga kvinnor på socialtjänsten som egentligen borde få sparken.
2024-08-16, 11:38
Medlem
Citat:
Föräldrar behöver inte vara perfekta bara tillräckligt bra för att barn inte påverkas negativt , att de utvecklas ,som de ska, är åldersadekvata, fungerar i skolan som barn ska osv , detta gäller barn utan diagnoser eller misstanke om diagnos som ännu inte är utredd för då kan det ju se lite annorlunda ut pga diagnosen
2024-08-16, 11:38
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Tror inte du ska tolka Fia bokstavligt här. Det hon menar är precis som jag är att ALLA som har barn kan råka illa ut och att det är soc som bestämmer över barnen.

Två frågor.

1. Varför talar ni i gåtor så att allt behöver tolkas?

2. Hur vet du att din tolkning av det Fia säger är korrekt? Finns det en handbok du kan dela med dig av så vi övriga kan tolka det sagda likadant?
Typ en enigma maskin?
2024-08-16, 11:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Två frågor.

1. Varför talar ni i gåtor så att allt behöver tolkas?

2. Hur vet du att din tolkning av det Fia säger är korrekt? Finns det en handbok du kan dela med dig av så vi övriga kan tolka det sagda likadant?
Typ en enigma maskin?
1. Gåtor? Vad skulle vara en gåta?

2.Därför att jag till skillnad mot dig/er vet precis vad Fia menar. Du/ni soc-fans saknar förmåga att ta in föräldraperspektivet i detta och deras upplevelser av situationen. Ni väljer att misstolka allt hon säger och göra er lustiga över det.

Det fattar väl vem som helst att soc inte bara skulle ge sig efter juristens barn. Det Fia menar sannolikt är att soc KAN ta juristens barn om de vill och de kan hitta på anledningar till det utan att straffas. Det är just det som är farligt med socialtjänsten och som de flesta svenskar inte förstår att det går till på det viset.
2024-08-16, 11:59
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

2.Därför att jag till skillnad mot dig/er vet precis vad Fia menar. Du/ni soc-fans saknar förmåga att ta in föräldraperspektivet i detta och deras upplevelser av situationen. Ni väljer att misstolka allt hon säger och göra er lustiga över det.

Det fattar väl vem som helst att soc inte bara skulle ge sig efter juristens barn. Det Fia menar sannolikt är att soc KAN ta juristens barn om de vill och de kan hitta på anledningar till det utan att straffas. Det är just det som är farligt med socialtjänsten och som de flesta svenskar inte förstår att det går till på det viset.

Typiskt soc-beteende att göra egna tolkningar av vad som sägs.
2024-08-16, 12:06
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Varför skulle hon insinuera något sådant då?
Sorry, din tolkning brister. Ni får nog komma överens om en gemensam handbok då ni inte verkar förstå varandra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in