2024-08-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Hennes familj bodde väl typ 30 pers i ett litet skjul. Höör eller var de nu bor är ju rena lyxen för henne.

Det är ett annat liv men de vet inget annat innan de flyttar till västvärlden men vad jag menar är att hon måste inse att man måste jobba båda två såvida ena partners inte är VD eller liknande. Det går inte att vara hemmafru om ena personen är vanlig arbetare, då blir det att leva på nudlar.
Citera
2024-08-16, 12:30
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keriksson714
Det är ett annat liv men de vet inget annat innan de flyttar till västvärlden men vad jag menar är att hon måste inse att man måste jobba båda två såvida ena partners inte är VD eller liknande. Det går inte att vara hemmafru om ena personen är vanlig arbetare, då blir det att leva på nudlar.
Jag är lite tveksam till hur sant det egentligen är, det du säger. Lägenheten de bor i är liten, men värderad till endast cirka 600 000 kronor. Avgiften verkar ligga på runt 5000 i månaden. Jag misstänker att Tony drar in mellan 30-35 tusen i månaden efter skatt. Visst, det blir inte att resa till Bali tre gånger om året, men nog klarar man av att leva ett mer än anständigt liv under dessa förutsättningar.
Citera
2024-08-16, 14:59
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Det kommer inte funka med hans jobb, han är fukttekniker, inte läkare eller VD. Hon måste skaka av sig barattityden och förhoppningar om lyxlivet i väst och bidra som alla andra låg och mellanklasspar. Vården är enklaste vägen in till ett jobb.

Varför måste hon det? Alla behöver faktiskt inte jobba. Tony har en bra lön och lär inte ha några problem att försörja hela familjen på den. Läste en artikel som tog upp många av deltagarnas löner. Tror faktiskt att han tjänar bättre än många läkare.

De som inte jobbar bidrar för övrigt till att vi andra kan få möjlighet till mer jobb.
Senast redigerad av Roidbert 2024-08-16 kl. 15:02.
Citera
2024-08-17, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Varför måste hon det? Alla behöver faktiskt inte jobba. Tony har en bra lön och lär inte ha några problem att försörja hela familjen på den. Läste en artikel som tog upp många av deltagarnas löner. Tror faktiskt att han tjänar bättre än många läkare.

De som inte jobbar bidrar för övrigt till att vi andra kan få möjlighet till mer jobb.

En fukttekniker tjänar i snitt 35000kr, ta då bort skatt så har han 25000 kvar, en hyra på säkert 8000kr kanske mer, mat 3000kr, bilomkostnader och andra räkningar så är det helt plötsligt inte så mycket kvar.
Jag har också en ok lön men det är inte lätt att försörja en familj med 4 + en släkt i Filippinerna för är man gift med en kvinna därifrån får man räkna med att hjälpa den närmaste familjen också. Första 2 åren innan ens fru har jobb så landar den bördan på dig som man. Nu har min fru jobb och betalar alla omkostnader dit själv. Sen gäller det att sätta gränser också. Man är ändå två i hushållet som är vuxna och ska dra i pengar. Att vara hemmafru är inte normalt 2024 om man inte är stenrik, det skickar fel signaler till barnen också speciellt då de har döttrar, Men det är klart. Dansar man som en strippa framför sin 3 åriga dotter och lägger ut det på youtube för hela världen att se så kanske det här med god förebild inte är allra högst på Cristys priolista.

Sen om han nu har så bra lön, varför reste han inte ner 2-3 gånger per år när han levde ensam och väntade på beslut? Han bodde i en etta eller tvåa och hade ändå inte råd med det. Jag reste dit 3 gånger då jag väntade på min frus uppehållstillstånd.
Gillar Annika och såg snabbt att hon hade rätt, ska bli kul att följa dom en säsong till om de är med. Jag är långt ifrån säker att Tony är pappa till andra dottern, risken är stor med datumen att hon fått lite tröst där borta och lite vitt också i sin kropp som med hjälp av kvinnans anatomi kan skapa en baby.
Senast redigerad av keriksson714 2024-08-17 kl. 09:39.
Citera
2024-08-17, 10:02
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
En fukttekniker tjänar i snitt 35000kr, ta då bort skatt så har han 25000 kvar, en hyra på säkert 8000kr kanske mer, mat 3000kr, bilomkostnader och andra räkningar så är det helt plötsligt inte så mycket kvar.
Du får tänka på att Tony är snart 50 år gammal, han tjänar antagligen bra mycket mer än snittlönen om vi utgår från att han jobbat med detta sedan gymnasiet. Vi har även tidigare konstaterat att lägenheten antagligen redan är cashad (värderad till ca 600k), och månadsavgiften ligger på cirka 5000 i månaden i den BRF:en. De hade kunnat flytta till en BRF med lägre avgift, för 5000 för en trea i Bjuv är mycket, även om det är "centralt".
Citera
2024-08-17, 12:04
Medlem
Citat:
Du får tänka på att Tony är snart 50 år gammal, han tjänar antagligen bra mycket mer än snittlönen om vi utgår från att han jobbat med detta sedan gymnasiet. Vi har även tidigare konstaterat att lägenheten antagligen redan är cashad (värderad till ca 600k), och månadsavgiften ligger på cirka 5000 i månaden i den BRF:en. De hade kunnat flytta till en BRF med lägre avgift, för 5000 för en trea i Bjuv är mycket, även om det är "centralt".

Kostar ändå att leva i dagens Sverige, mat, bil, bränsle, kostnader för hennes släkt, resor, Han kanske inte svälter men jobbar inte hon så kommer de knappast leva i någon lyx som hon verkar vilja. Poängen är att hon bör arbeta för sitt eget åtminstone och för att vara en god förebild, hon har väl någon drivkraft att tjäna pengar utanför baren så att säga....

Nej mitt tips är att detta förhållande inte kommer hålla särskilt länge.
Citera
2024-08-17, 14:03
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Kostar ändå att leva i dagens Sverige, mat, bil, bränsle, kostnader för hennes släkt, resor, Han kanske inte svälter men jobbar inte hon så kommer de knappast leva i någon lyx som hon verkar vilja.
Ja, mat, bil och bränsle kostar pengar för samtliga familjer, och det är långt ifrån alla som har en helt cashad bostadsrätt och bara cirka 5000 kr i månadsavgift. Har han 30 000 kr efter skatt varje månad, vilket jag inte ser som osannolikt, så kan de LÄTT spara undan 10 000 kr i månaden, det vill säga 120 000 kr om året i rent sparkapital, utan ränta inräknat. Är man från en filippinsk favela från början så kan en halv pizza och ett par drinkar på Harrys en gång i månaden säkert anses vara lyxigt, utöver alla moderna bekvämligheter som tvättmaskin, torktumlare, mikrovågsugn, stor TV, stabilt bredband, pålitliga kommunikationer, och så vidare. Jag vet å andra sidan inte vad det är för "lyx" folk snackar om att hon "förväntar sig" att leva i. Och det där med "kostnader för hennes släkt", det är väl upp till Tony om han tänker skicka ett korvöre till dem eller inte. Han har ju sin egen familj att ta hand om, utöver barnet som inte ens är hans eget, och har mig veterligen inte skrivit något kontrakt om att han får betala månadsavgift för sin nya fru.
Citera
2024-08-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ja, mat, bil och bränsle kostar pengar för samtliga familjer, och det är långt ifrån alla som har en helt cashad bostadsrätt och bara cirka 5000 kr i månadsavgift. Har han 30 000 kr efter skatt varje månad, vilket jag inte ser som osannolikt, så kan de LÄTT spara undan 10 000 kr i månaden, det vill säga 120 000 kr om året i rent sparkapital, utan ränta inräknat. Är man från en filippinsk favela från början så kan en halv pizza och ett par drinkar på Harrys en gång i månaden säkert anses vara lyxigt, utöver alla moderna bekvämligheter som tvättmaskin, torktumlare, mikrovågsugn, stor TV, stabilt bredband, pålitliga kommunikationer, och så vidare. Jag vet å andra sidan inte vad det är för "lyx" folk snackar om att hon "förväntar sig" att leva i. Och det där med "kostnader för hennes släkt", det är väl upp till Tony om han tänker skicka ett korvöre till dem eller inte. Han har ju sin egen familj att ta hand om, utöver barnet som inte ens är hans eget, och har mig veterligen inte skrivit något kontrakt om att han får betala månadsavgift för sin nya fru.
Du upprepar att lägenheten ”antagligen” är cashad, varför tror du det?
Han flyttade rätt nyligen dit, när inspelningarna började bodde han i en 1:a.
Du tror alltså att han hade 600’ liggandes och cashade lägenheten, hur kommer det sig att du tror det?
Citera
2024-08-17, 16:12
Medlem
Citat:

Det är upp till han visst men hjälper han inte anses han värdelös därborta
Är inget alternativ att inte hjälpa till. Det märks att du inte varit ihop med nägon därifrån. 😊

Sen vänjer man sig snabbt och jämför med andra. Hon är en golddigger så tycker synd om Tony att tvingas se henne dansa som en strippa överallt och inför barnen.

Och nej jag tror inte han har så mycket att han kan lägga undan 10000 per månad, då hade han kunnat ta ledigt och hjälpt henne med alla papper där borta istället för att sitta hemma och gråta att han saknar henne.
Citera
2024-08-17, 18:19
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Du upprepar att lägenheten ”antagligen” är cashad, varför tror du det?
Han flyttade rätt nyligen dit, när inspelningarna började bodde han i en 1:a.
Du tror alltså att han hade 600’ liggandes och cashade lägenheten, hur kommer det sig att du tror det?
Jag tror det eftersom han är snart 50 år och vad jag vet har han jobbat hela livet. Att han bodde i en etta innan kan vara för att han är en sparsamma typen som vet att han inte hade varit lyckligare i en större lya.
Citera
2024-08-21, 16:17
Medlem
Var det inte nåt avsnitt där Annika och pappan skulle hjälpa honom med pengar att köpa ett hus, och de var runt och tittade på olika sunkiga ruckel? De kanske gav honom pengar till bostadsrätten istället, vilket ju var en bättre ide.
Citera
2024-08-21, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Var det inte nåt avsnitt där Annika och pappan skulle hjälpa honom med pengar att köpa ett hus, och de var runt och tittade på olika sunkiga ruckel? De kanske gav honom pengar till bostadsrätten istället, vilket ju var en bättre ide.

Jo och Annika skulle ge förskott på arvet. Så att han har så mycket pengar tror jag inte. En ok lön för en ensamstående men inte för någon som ska försörja fyra stycken samt skicka ner pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in