2024-08-16, 10:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Och så passade du på att trycka in lite mer propaganda irrelevant till det citerade.
Jag har fortfarande inte fått svar på vad som skulle vara "propaganda" och vad som skulle vara fel i det jag påstår?!

Citat:
Du bidrar till fortsatt skvaller om Fia. Du har åsikter om Fia.
Men får det dig att må bättre av att låtsas som att du inte är delaktig så får det stå för dig.
Nej det är inte jag som skvallrar om Fia. Det är ni andra som sköter den biten. Till skillnad mot er så lyssnar jag på Fias berättelse och hon har en hel del viktiga poänger om socialtjänstens katastrofala behandling av föräldrar och barn.

Citat:
Fö vem är du att avgöra om Fia är psykiskt sjuk eller inte? Hon säger ju att hon mår bra och är frisk?
Snälla nån. Hon är utsatt för ett djupt trauma som orsakar psykisk sjukdom. Vad hon utsatts för är en av de värsta formerna av tortyr en människa kan utsättas för, nämligen att på ett abrupt sätt bli av med sina biologiska barn. Att inte påverkas mentalt av något sådant skulle oroa mig. Då kan vi prata allvarlig psykisk sjukdom.

Citat:
———————

Fia har så konstig logik. Man ska inte ta hjälp av en jurist för att juristen inte vågar gå emot soc av rädsla för att bli av med sina egna barn.
Kan vara bland det dummaste hon sagt.
Alla ska som har barn bör vara vaksamma mot vad socialtjänsten håller på med och vara försiktiga eftersom de sitter på en maktposition de inte borde ha och fattar galna beslut som skadar människor och barn istället för att hjälpa dem.

Fia ljuger inte om detta. De flesta svenskar känner inte till hur detta går till, men Fia vet och informerar om det. Men för döva öron tyvärr.
2024-08-16, 10:50
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
S ser ut att ha tappat bollen, dock tror jag inte att Socialtjänsten var avgörande faktorn. Troligen finns det en längre historik bakom det hela, och troligen också anledningen till att barnen är omhändertagna.
Ingen aning. Jag kan inte spekulera i detta då jag inte känner henne.

Citat:
Sen får man se upp med att ta allt S säger som en gospel, har man följt henne ett tag så märker man ganska fort hur det mesta hon säger har ingen verklighetsförankring. Som t.ex. när hon gång på gång säger att EÅV vägrar svara henne.
Jag har inte alls den uppfattningen. Vad hon säger är ungefär samma sak som många andra föräldrar som råkat ut för samma sak.

Och socialtjänsten har dessvärre stora brister och deras utredningsmetoder stinker för att uttrycka sig milt. Jag kan garantera dig att det går att hitta flera stora och avgörande fel även i Fias utredningar om man skulle granska dessa kritiskt som skulle tala till Fias fördel.

Citat:
De har svarat henne flertals gånger, men S vägrar att ta emot dessa svar och acceptera det som sägs, utan S fotsätter köra på sin linje, där allt är korrupt, alla är misshandlare, och att det handlar om en kidnappning.
Att prata med soc är som att prata med en papegoja. De lyssnar inte och svarar på något helt annat. Många föräldrar har exakt samma uppfattning om det. Och ja om man inte håller sig till sanning i utredningar så är det faktiskt korrupt. Det är en helt korrekt iaktagelse från Fia.
2024-08-16, 10:51
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Att prata med soc är som att prata med en papegoja. De lyssnar inte och svarar på något helt annat.

Att prata med dig är som att prata med en papegoja. Du lyssnar inte och svarar på något helt annat.
2024-08-16, 11:02
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Nej det är inte jag som skvallrar om Fia. Det är ni andra som sköter den biten.

Snälla nån. Hon är utsatt för ett djupt trauma som orsakar psykisk sjukdom. Vad hon utsatts för är en av de värsta formerna av tortyr en människa kan utsättas för, nämligen att på ett abrupt sätt bli av med sina biologiska barn. Att inte påverkas mentalt av något sådant skulle oroa mig. Då kan vi prata allvarlig psykisk sjukdom.

Alla ska som har barn bör vara vaksamma mot vad socialtjänsten håller på med och vara försiktiga eftersom de sitter på en maktposition de inte borde ha och fattar galna beslut som skadar människor och barn istället för att hjälpa dem.

Fia ljuger inte om detta. De flesta svenskar känner inte till hur detta går till, men Fia vet och informerar om det. Men för döva öron tyvärr.

Du är aktivt delaktig i skvallret om henne. Du citerar och svarar på våra inlägg. Fel tillfälle att låtsas sitta på hög häst när man rider en gris.
Så låt Fia vara och lämna tråden. Mitt tips till dig.

Återigen, vem är du att avgöra hur hon mår och att tolka hennes mående? Jobbar du på skräcktjänsten? Man skulle kunna tro att du är socialsekreterare så som du skriver och hittar på om andra människor du inte känner.

Ja du och Fia är av samma skrot och korn, du är snäppet dummare bara. Så det förvånar mig knappast att du tror juristen blir av med sina barn när denne företräder en förälder med LVU. Briljant logik.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Att prata med dig är som att prata med en papegoja. Du lyssnar inte och svarar på något helt annat.

Ouf där satt den.
2024-08-16, 11:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren

Dito.

Radar man upp allt som kan gå snett i en LVU-utredning så inser man ganska fort att det är finns så många möjliga felkällor givet förutsättningarna som råder, att man måste vara en fullkomlig idiot om man tror att allt som står i en sådan utredning är den absoluta sanningen.

Det är ingen av er soc-fans som svarar på någonting av det jag skriver, utan pratar om helt andra saker. Eller kommer med personliga påhopp och tillmälen.

Jag anklagas för att sprida propaganda, men ingen svarar på frågan vad som skulle vara propaganda och felaktigt i det jag skriver. Istället kommer en massa påhopp och tillmälen.

Har ni någonsin pratat med någon förälder och lyssnat på deras upplevelse? Om inte gör det först och återkom sen.

Sätt dig ner, lyssna noga på en drabbat förälder och läs igenom allt material, inte bara domen!

Socialtjänsten ska ha och förtjänar kritik alla dagar i veckan för vad de gör mot familjer och barnen. Det är mycket märkligt att ingen vågar kritisera denna myndighet, som begår fullt medvetna fel i sin myndighetsutövning.

Galna kvinnor i maktposition över barnen ska självklart ha kritik för vad de håller på med på arbetstid och särskilt när de dessutom är avlönade med skattemedel.

För ingen rimlig person kan väl tro att att det inte får konsekvenser av det jobbar 80-85% kvinnor på en myndighet?
2024-08-16, 11:08
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han har haft anmälningar och har genomgått utredningar , lät också som att barnet har varit placerat men bor mee pappa som har ensam vårdnad och barnet bor med honom , där förstår jag som mamman är problemet ny anmälan hade kommit nyligen men det gällde mamman och att soc var rädda för att han lät mamman träffa sitt barn obevakat .

Mr.Mycket är en så konstig typ, en människa som kan vara väldigt farlig för alla mindrevetande som dras med varje konspiration.
2024-08-16, 11:09
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ingen aning. Jag kan inte spekulera i detta då jag inte känner henne.

Jag har inte alls den uppfattningen. Vad hon säger är ungefär samma sak som många andra föräldrar som råkat ut för samma sak.

Och socialtjänsten har dessvärre stora brister och deras utredningsmetoder stinker för att uttrycka sig milt. Jag kan garantera dig att det går att hitta flera stora och avgörande fel även i Fias utredningar om man skulle granska dessa kritiskt som skulle tala till Fias fördel.

Att prata med soc är som att prata med en papegoja. De lyssnar inte och svarar på något helt annat. Många föräldrar har exakt samma uppfattning om det. Och ja om man inte håller sig till sanning i utredningar så är det faktiskt korrupt. Det är en helt korrekt iaktagelse från Fia.

OK wow. galet svar.
2024-08-16, 11:10
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Dito.

Radar man upp allt som kan gå snett i en LVU-utredning så inser man ganska fort att det är finns så många möjliga felkällor givet förutsättningarna som råder, att man måste vara en fullkomlig idiot om man tror att allt som står i en sådan utredning är den absoluta sanningen.

Det är ingen av er soc-fans som svarar på någonting av det jag skriver, utan pratar om helt andra saker. Eller kommer med personliga påhopp och tillmälen.

Jag anklagas för att sprida propaganda, men ingen svarar på frågan vad som skulle vara propaganda och felaktigt i det jag skriver. Istället kommer en massa påhopp och tillmälen.

Har ni någonsin pratat med någon förälder och lyssnat på deras upplevelse? Om inte gör det först och återkom sen.

Sätt dig ner, lyssna noga på en drabbat förälder och läs igenom allt material, inte bara domen!

Socialtjänsten ska ha och förtjänar kritik alla dagar i veckan för vad de gör mot familjer och barnen. Det är mycket märkligt att ingen vågar kritisera denna myndighet, som begår fullt medvetna fel i sin myndighetsutövning.

Galna kvinnor i maktposition över barnen ska självklart ha kritik för vad de håller på med på arbetstid och särskilt när de dessutom är avlönade med skattemedel.

För ingen rimlig person kan väl tro att att det inte får konsekvenser av det jobbar 80-85% kvinnor på en myndighet?

Tack för att du illustrerade min poäng genom att svara med något helt annat.
2024-08-16, 11:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du är aktivt delaktig i skvallret om henne. Du citerar och svarar på våra inlägg. Fel tillfälle att låtsas sitta på hög häst när man rider en gris.
Så låt Fia vara och lämna tråden. Mitt tips till dig.
jag lyssnar på henne och instämmer i en del av den kritik hon framför. Jag tittar inte på lives och jag har inte TikTok.

Citat:
Återigen, vem är du att avgöra hur hon mår och att tolka hennes mående? Jobbar du på skräcktjänsten? Man skulle kunna tro att du är socialsekreterare så som du skriver och hittar på om andra människor du inte känner.
Du tror inte en förälder påverkas psykiskt av att få sina barn LVU:ade och dessutom bli av med vårdnaden? Snälla nån. Du är ju helt koko. Det är ett svårt trauma och det kan leda till Fia det beteende som Fia uppvisar.

Citat:
Ja du och Fia är av samma skrot och korn, du är snäppet dummare bara. Så det förvånar mig knappast att du tror juristen blir av med sina barn när denne företräder en förälder med LVU. Briljant logik.

Det är din vantolkning av det jag säger. Det jag menar är att soc har makten att ta vilket barn de vill. De behöver bara anpassa utredningen därefter. De kan inte åka dit om de ljuger och därför är det soc som är envåldshärskare och bestämmer över barnen. Juristens barn kan också tas givetvis precis som att de kan ta vilka barn som helst. Nu kommer soc såklart inte att göra det, men det är själva principen jag förklarar och vad som är oerhört farligt ur ett demokratiskt perspektiv på LVU-frågan.
2024-08-16, 11:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
OK wow. galet svar.

En till som inte bemöter ett ord av vad jag säger. Ni verkar vara helt i trans.
2024-08-16, 11:18
Medlem
Citat:
Mr.Mycket är en så konstig typ, en människa som kan vara väldigt farlig för alla mindrevetande som dras med varje konspiration.
Men uppenbarligen fungerar han tillräckligt bra för att ensam få ha hand om sitt barn så biten med att förändra det som var problem i föräldraroll har han ju lyckats med , trots hans ideer om hur man ska leva.
2024-08-16, 11:23
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
jag lyssnar på henne och instämmer i en del av den kritik hon framför. Jag tittar inte på lives och jag har inte TikTok.

Du tror inte en förälder påverkas psykiskt av att få sina barn LVU:ade och dessutom bli av med vårdnaden? Snälla nån. Du är ju helt koko. Det är ett svårt trauma och det kan leda till Fia det beteende som Fia uppvisar.

Det är din vantolkning av det jag säger. Det jag menar är att soc har makten att ta vilket barn de vill. De behöver bara anpassa utredningen därefter. De kan inte åka dit om de ljuger och därför är det soc som är envåldshärskare och bestämmer över barnen. Juristens barn kan också tas givetvis precis som att de kan ta vilka barn som helst. Nu kommer soc såklart inte att göra det, men det är själva principen jag förklarar och vad som är oerhört farligt ur ett demokratiskt perspektiv på LVU-frågan.

Vad spelar det för roll om du lyssnar på henne och instämmer? Du är fortfarande en del av skvallertråden och bidrar aktivt till den. Speciellt då du bemöter våra inlägg.
Kommer inte gnabba fram och tillbaka om detta mer nu. Som sagt, vill du låtsas inte vara delaktig så får du väl göra det. Men mitt tips är att du låter Fia vara och lämnar henne ifred.

Vad jag tror är irrelevant, jag är inte socialsekreterare. Jag hittar inte på och klipper och klistrar om andra människor som du precis gjorde.

Nej det är inte en vantolkning av det du säger.
Du citerar ett inlägg och svarar något helt irrelevant till det citerade.
De är det direkta resultatet av din malplacerade propaganda du upplever.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in