2024-08-21, 15:11
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är du som säger att hon ljuger, då kan väl du bevisa det.

Har jag redan gjort, har återgivit de relevanta delarna i svaret i tidigare inlägg, du kan läsa konversationen jag haft med gubba-klubba angående det hela.

Som ett exempel när hon efterfrågar möte, så får hon som svar att möte går bra, men att hon inte får spela in, och sen förklarar de att de pratat med juridiska enheten som sagt att de utifrån omständigheterna som råder har rätt att neka henne att spela in.

Detta är mer än tillräckligt för att påvisa att Fias påstående om att de aldrig svarat henne på 4 år inte stämmer.

Om du vill motbevisa mig så är du välkommen att göra det, jag har sagt vart du kan hitta information.
Vill du inte göra det så varsågod och var tyst med dig.
2024-08-21, 15:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop
Eftersom du anser dig kunna bedöma alla socialsekreterares utbildning, VIDAREutbildning, och kompetens så är ju det minsta man kan förvänta sig att du har relevant sådan själv. Vem är du att avgöra det om du saknar allt det.

Problemet på socialtjänsten går inte att lösa med vidareutbildning. Fel personer har börjat jobba på soc och är i chefsposition och det är i stort sett uteslutande socionomer som jobbar där. Det kan bara bli bättre först när den sista socionomen lämnat socialtjänsten. All maktmissbruk härrör från socionomer som utvecklat en mycket farlig kultur där man skyddar varandra och tystar ner alla kritiker som ser vad det är som pågår.

Glömde jag säga att det jobbar uppåt 85% kvinnor på soc? Det ska givetvis vara 50/50-fördelning och representera samhället i stort. Och så måste en bakgrundskoll göras av SÄPO innan anställning är möjlig. Medlem i extremistiska partier får aldrig anställas, liksom islamistiska krafter och kopplingar etc.

Mer transparens och juridiskt stöd till föräldrar och barn behövs, en helt annan kompetens och att tjänstemän och socialnämnd behöver ta sitt ansvar för alla skador de ställer till med på barn och föräldrar när det blir fel.

Efter det kan det nog helt klart bli bättre...
2024-08-21, 15:22
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det är du som säger att hon ljuger, då kan väl du bevisa det.

Det är inte klädsamt det här Kurre
2024-08-21, 15:24
Medlem
Citat:
Problemet på socialtjänsten går inte att lösa med vidareutbildning. Fel personer har börjat jobba på soc och är i chefsposition och det är i stort sett uteslutande socionomer som jobbar där. Det kan bara bli bättre först när den sista socionomen lämnat socialtjänsten. All maktmissbruk härrör från socionomer som utvecklat en mycket farlig kultur där man skyddar varandra och tystar ner alla kritiker som ser vad det är som pågår.

Glömde jag säga att det jobbar uppåt 85% kvinnor på soc? Det ska givetvis vara 50/50-fördelning och representera samhället i stort. Och så måste en bakgrundskoll göras av SÄPO innan anställning är möjlig. Medlem i extremistiska partier får aldrig anställas, liksom islamistiska krafter och kopplingar etc.

Mer transparens och juridiskt stöd till föräldrar och barn behövs, en helt annan kompetens och att tjänstemän och socialnämnd behöver ta sitt ansvar för alla skador de ställer till med på barn och föräldrar när det blir fel.

Efter det kan det nog helt klart bli bättre...
Vad hindrar män från att söka till socionom- utbildningen , kvinnor har ju lyckats ta sig in i yrken som tidigare varit helt mansdominerade som utbildning till läkare, jurist och lärare i högre klasser än lågstadiet
2024-08-21, 15:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vad hindrar män från att söka till socionom- utbildningen , kvinnor har ju lyckats ta sig in i yrken som tidigare varit helt mansdominerade som utbildning till läkare, jurist och lärare i högre klasser än lågstadiet

Socionomutbildningen verkar vara en arbetsmarknadspolitisk åtgärd för att skapa jobb som egentligen inte finns. Vi måste sluta tänka att det bara kan jobba socionomer på svenska myndigheter.

Det är ett av grundfelen på många svenska myndigheter. Kompetens betalar sig i längden.
2024-08-21, 15:50
Medlem
Citat:
Socionomutbildningen verkar vara en arbetsmarknadspolitisk åtgärd för att skapa jobb som egentligen inte finns. Vi måste sluta tänka att det bara kan jobba socionomer på svenska myndigheter.

Det är ett av grundfelen på många svenska myndigheter. Kompetens betalar sig i längden.
Så tror en del för att det varit låga poäng från HP på en del studieorter vilket det är på andra program också , att det är låga poäng på HP betyder inte att de med låga poäng blir kvar på utbildningen de kommer ju inte att kunna klara uttbildningen .När jag gick mitt program var gräns för att komma in 1,4 och även där var det ett antal som hoppade av en bit in på 1a termin
2024-08-21, 16:35
Avslutad
Citat:
Vilken grupp är detta? Har de några talespersoner och kan man läsa vad de skriver och förespråkar någonstans? Det låter extremt ovanligt detta synsätt skulle jag säga.

Så klart du tycker eftersom du har absolut noll insikt i ämnet du diskuterar, dvs LVU men det är uppenbart att du lider av total okunskap även gällande global samhällsorientering och demografi. I övrigt har du redan diskuterat detta och du har redan fått svar, vid flera tillfällen. Om du undrar varför du inte minns det så är svaret:

Ni har frågor
Ni ställer frågorna
Ni får svar
Ni gillar inte svaren
Ni säger att ni inte har fått svar
Ni ställer om samma frågor

Citat:
samma lögnare och socionomer som jobbar på utredningshem, som på socialtjänstens kontor. Man kan inte lita på uppgifterna därifrån heller. Det skulle behövas kameror även där så att en legitimerad barnpsykolog och även vanlig psykolog också kan få ge en second opinion om eventuella brister i föräldraskapet och samspelet mellan barn och föräldrar.

Utifrån den grad av myndighetsförakt och paranoia du demonstrerar i tråden så tror jag inte den här frågan grundas hos dina "vänner". Jag tror snarare din involvering är mer personlig. Skaffa inte barn, du visar upp personliga drag som är typiska bland personer som med all rätt får problem med myndigheter.
2024-08-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Tvingade hon barnet att suga på hennes bröst?

Lyssna på denna, kanske du blir omvänd

https://open.spotify.com/episode/7yZpBS9R19zD36gLpzyB4C?si=lE3XB5SUQ3q4UiMPxglgrw
2024-08-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Så klart du tycker eftersom du har absolut noll insikt i ämnet du diskuterar, dvs LVU men det är uppenbart att du lider av total okunskap även gällande global samhällsorientering och demografi. I övrigt har du redan diskuterat detta och du har redan fått svar, vid flera tillfällen. Om du undrar varför du inte minns det så är svaret:

Ni har frågor
Ni ställer frågorna
Ni får svar
Ni gillar inte svaren
Ni säger att ni inte har fått svar
Ni ställer om samma frågor

Utifrån den grad av myndighetsförakt och paranoia du demonstrerar i tråden så tror jag inte den här frågan grundas hos dina "vänner". Jag tror snarare din involvering är mer personlig. Skaffa inte barn, du visar upp personliga drag som är typiska bland personer som med all rätt får problem med myndigheter.

KurreBurre kör på utmattningstekniken precis som hans polare som inte kan ta hand om sina barn.
Så jobbar det gänget helt utan framgång.
2024-08-21, 18:02
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
KurreBurre kör på utmattningstekniken precis som hans polare som inte kan ta hand om sina barn.
Så jobbar det gänget helt utan framgång.

Minst sagt.
2024-08-21, 18:50
Medlem
PM är nu ordentligt tillbaka på sin Facebook med lång video gjord för några veckor sedan där hon pratar om att sonen bor hos white- trash- familj i ett ruckel som mer eller mindre låser in sonen och inte ger någon stimulans samt hindrar sociala kontakter och ringer polisen när någon dyker upp för att träffa barnet dvs när PM skickar dit okända män varav en var någon taxichaufför hon åkt med en gång ..
2024-08-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
PM är nu ordentligt tillbaka på sin Facebook med lång video gjord för några veckor sedan där hon pratar om att sonen bor hos white- trash- familj i ett ruckel som mer eller mindre låser in sonen och inte ger någon stimulans samt hindrar sociala kontakter och ringer polisen när någon dyker upp för att träffa barnet dvs när PM skickar dit okända män varav en var någon taxichaufför hon åkt med en gång ..

Någon som vet varför hon bara älskar invandrare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in