Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Du påverkas ju av västmedia och forum det är ju lätt att folk tänker så särskilt när vi konstant matas år efter år hur hemska Ryssarna är.
Men starkt av dig att erkänna inte många som gör det.
Konsekvenserna kommer nog inte bli något. Att Zelensky, USA visste om det kommer sopas under mattan. Dom verkar ju inte ens vara anhållna för misstankar om "Skyddande av brottsling". Zelsnky borde ju kunna gå under planering av sabotage, samt olika former av ekonomiska förstörelse..
priset för detta sabotage är ju flera miljarder. nu blir det Sverige eller Danmark som får stå för en del av notan om miljöböter. sen har vi ju alla stackars företag och privatpersoner som led av detta.
Lärdomen man får ta är att tänka mer kritiskt, vara mera ifrågasättande.
Jag tror inte att Sverige och Danmark kommer att att åka på miljöböter då det inte var vårat fel och att vi inte hade med själva ledningen att göra.
Ryssland slipper stå för saneringen då det inte var ryssen som sprängt ledningen, ej heller Ukraina då Zelensky backade ur denna operation, den gjordes bortom hans kontroll, den här sprängningen gjordes på utförarens eget initiativ (om det nu är sant) enl. vad vi vet nu.
Men jag kan ha fel, jag vågar inte säga säkert längre.
Edit. Jag tänker hoppa av alla trådar om krig och sånt efter som det är så nedlusat av lögner och propaganda från alla håll. Men jag är fortfarande emot Putins invasion av Ukraina. Vi får hoppas det blir fred nån gång. Ju fortare desto bättre, för alla.