2024-08-16, 10:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Denna historia blir bara roligare och roligare!

Att Ryssland sprängt sin egen ledning är det dummaste jag sett tryckas ner i halsen på alla godtrogna européer. Man behöver inte vara pro-ryss för att förstå idiotin i det.
Nu vet vi att det var Ukraina och det är inget konstigt med det, det var ju uppenbart från dag ett. Full förståelse till varför dom gjorde det med men lite jobbigt för dom att det läckt ut.

Undrar hur pass involverade Sverige var?

Konsekvenserna var rätt stora:
- 300 miljoner kubikmeter rätt ut i atmosfären.
- Enorma kostnader i skador
- Energipriser som skenade i Europa som i sin tur drev upp inflationen
Ja Putin måste skratta gott åt vänsterglobalisternas hittepå där man medvetet förstör sin infrastruktur mot bättre vetande men där en sjuk agenda dikterad av ett provocerande USA/Nato ska fullföljas..
Citera
2024-08-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Ja, jag blev lurad av någon. Jag hade fel om att det var ryssland som var skyldig. Varför kommer det här fram nu? Konsekvenser?
Det känns pinsamt att jag hela tiden trott att ryssarna låg bakom.

Vem lurade dig?
Citera
2024-08-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Denna historia blir bara roligare och roligare!

Att Ryssland sprängt sin egen ledning är det dummaste jag sett tryckas ner i halsen på alla godtrogna européer. Man behöver inte vara pro-ryss för att förstå idiotin i det.
Nu vet vi att det var Ukraina och det är inget konstigt med det, det var ju uppenbart från dag ett. Full förståelse till varför dom gjorde det med men lite jobbigt för dom att det läckt ut.

Undrar hur pass involverade Sverige var?

Konsekvenserna var rätt stora:
- 300 miljoner kubikmeter rätt ut i atmosfären.
- Enorma kostnader i skador
- Energipriser som skenade i Europa som i sin tur drev upp inflationen
- Europa var tvungen att klara sig utan rysk gas, bara positivt.
Citera
2024-08-16, 10:16
Medlem
A32s avatar
Hallå Herr Statsminister Ulf!

Du har haft en krigs- och terrorhandling på Svensk/Danskt vatten i Östersjön som dessutom utgjorde ett stort miljöbrott!!!

Reagera, Agera, Regera!!!
Citera
2024-08-16, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1954
Vem lurade dig?
Medier,min inställning, snack med andra, osv. Vet inte exakt vad som fick mig för att bestämma mig för att ryssarna sprängt dem. Fast det är OT.
Citera
2024-08-16, 10:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nja jag tycker nog att du överdriver en smula? Ser man objektivt på de samlade bevisen så pekar det ju faktiskt entydigt mot ryssarna själva?
Du stretar desperat emot, när den globalistiska agendan får sig en riktig törn...
När t.o.m den djupt demokratiska blaskan Wall street journal rapporterar mycket ingående i detalj hur det var den Ukrainska säkerhetstjänsten som utförde sprängningen, och dessutom har flera bevis för detta, ja då måste det svida ordentligt..
Citera
2024-08-16, 10:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Ja, jag blev lurad av någon. Jag hade fel om att det var ryssland som var skyldig. Varför kommer det här fram nu? Konsekvenser?
Det känns pinsamt att jag hela tiden trott att ryssarna låg bakom.

Du påverkas ju av västmedia och forum det är ju lätt att folk tänker så särskilt när vi konstant matas år efter år hur hemska Ryssarna är.
Men starkt av dig att erkänna inte många som gör det.

Konsekvenserna kommer nog inte bli något. Att Zelensky, USA visste om det kommer sopas under mattan. Dom verkar ju inte ens vara anhållna för misstankar om "Skyddande av brottsling". Zelsnky borde ju kunna gå under planering av sabotage, samt olika former av ekonomiska förstörelse..
priset för detta sabotage är ju flera miljarder. nu blir det Sverige eller Danmark som får stå för en del av notan om miljöböter. sen har vi ju alla stackars företag och privatpersoner som led av detta.
Citera
2024-08-16, 10:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
- Europa var tvungen att klara sig utan rysk gas, bara positivt.

Hahaha...varför då??? Ge mig en utförlig förklaring tack!
Citera
2024-08-16, 10:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A32
Hallå Herr Statsminister Ulf!

Du har haft en krigs- och terrorhandling på Svensk/Danskt vatten i Östersjön som dessutom utgjorde ett stort miljöbrott!!!

Reagera, Agera, Regera!!!
Exakt!!
Vore det lite stake i Christersson borde han stämma Zelenskyj för både miljöbrott i den större skalan och att de får betala de enorma förluster detta innebar.
Men den korrupta globalistmaffian kommer ju givetvis sopa detta under mattan..-"inget vi vill diskutera"....
Citera
2024-08-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Hahaha...varför då??? Ge mig en utförlig förklaring tack!

Det är sjukt hur folk har en sån hard on på ukraina bara för att svt, tv4 och andra medier sagt det. Hela grejen är befängt! Ukrainare och ryssar har mer eller mindre samma blod och ursprung. Men alla nocs har lärt sig att hata ryssar och tom njuta av att se unga ryska barn dö i globalisternas rån
Det är oss de rånar, varför tror ni att allt blivit dubbelt så dyrt senaste åren?

Galen värld vi lever i
Citera
2024-08-16, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Du påverkas ju av västmedia och forum det är ju lätt att folk tänker så särskilt när vi konstant matas år efter år hur hemska Ryssarna är.
Men starkt av dig att erkänna inte många som gör det.

Konsekvenserna kommer nog inte bli något. Att Zelensky, USA visste om det kommer sopas under mattan. Dom verkar ju inte ens vara anhållna för misstankar om "Skyddande av brottsling". Zelsnky borde ju kunna gå under planering av sabotage, samt olika former av ekonomiska förstörelse..
priset för detta sabotage är ju flera miljarder. nu blir det Sverige eller Danmark som får stå för en del av notan om miljöböter. sen har vi ju alla stackars företag och privatpersoner som led av detta.
Lärdomen man får ta är att tänka mer kritiskt, vara mera ifrågasättande.

Jag tror inte att Sverige och Danmark kommer att att åka på miljöböter då det inte var vårat fel och att vi inte hade med själva ledningen att göra.
Ryssland slipper stå för saneringen då det inte var ryssen som sprängt ledningen, ej heller Ukraina då Zelensky backade ur denna operation, den gjordes bortom hans kontroll, den här sprängningen gjordes på utförarens eget initiativ (om det nu är sant) enl. vad vi vet nu.

Men jag kan ha fel, jag vågar inte säga säkert längre.

Edit. Jag tänker hoppa av alla trådar om krig och sånt efter som det är så nedlusat av lögner och propaganda från alla håll. Men jag är fortfarande emot Putins invasion av Ukraina. Vi får hoppas det blir fred nån gång. Ju fortare desto bättre, för alla.
Senast redigerad av jonkebonke 2024-08-16 kl. 11:15.
Citera
2024-08-16, 11:09
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det mest otäcka i detta är att dom ljög då menar jag Zelensky och USA.. man börjar direkt tänka ”vad mer ljuger dom om”?
I krig ljuger man om allt.

Den som tror att den f.d. komikerna från Ukraina-TV Zelensky har någon moral eller etisk kompass har lurats av media och västpolitiker. "Naiv svensk" är det jag tänker.

Inte ens Tysklands Merkel hade en moralisk kompass. Hon har stor del i ansvaret kring kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in