2024-08-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
En kvinna kan aldrig uppfostra en annan kvinnas barn utan att veta om det.

En man kan uppfostra en annan mans barn och tro att det är sitt eget biologiska barn. Den här ovissheten har skapat grogrund för manlig svartsjuka.

För kvinnor är det så klart inte kul att man är otrogen men det innebär att mannen har en status och det gillar ju kvinnor. Därför är det lättare för kvinnor att acceptera manlig otrohet.

Status?
Citera
2024-08-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Inte bara ensamstående, men enastående dum. Men hoppas folk lär sig en läxa när de läser fallet. Bli inte lata hemmafruar och planera lite framåt.

Apropå vad? Ok, det var ett konstigt inlägg från en amerikanska eller något. Kvinnan vi debatterar arbetar.
Citera
2024-08-16, 00:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Jaså. I vilken kommun då?

https://bostad.stockholm.se/sa-gar-det-till/sarskilda-behov/fortur-till-bostad-inom-stockholms-stad/

https://www.etc.se/inrikes/haer-aer-kommunerna-som-ger-familjer-foertur-till-bostad-vid-separationer

Men nu menar jag främst via sociala myndigheter.
Citera
2024-08-16, 00:40
Medlem
Citat:
https://bostad.stockholm.se/sa-gar-det-till/sarskilda-behov/fortur-till-bostad-inom-stockholms-stad/

https://www.etc.se/inrikes/haer-aer-kommunerna-som-ger-familjer-foertur-till-bostad-vid-separationer

Men nu menar jag främst via sociala myndigheter.

”Har man barn man förtur”.skrev du. Ok, på 1970-talet förekom det. Kvinna som fött tvillingar och bodde med dem i sitt studentrum i korridor fick en hyrestrea i kommunalt bostadsbolag i stockholmsförort. (En av tvillingarna bor kvar där med familj). Tio år senare kunde man som skild förälder köa i sju år innan första erbjudandet till hyreslägenhet i närheten av invand dagisplats ramlade in. Nu är kötiden snarare det dubbla enligt Hem & Hyras artikel.
Citera
2024-08-16, 00:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
”Har man barn man förtur”.skrev du. Ok, på 1970-talet förekom det. Kvinna som fött tvillingar och bodde med dem i sitt studentrum i korridor fick en hyrestrea i kommunalt bostadsbolag i stockholmsförort. (En av tvillingarna bor kvar där med familj). Tio år senare kunde man som skild förälder köa i sju år innan första erbjudandet till hyreslägenhet i närheten av invand dagisplats ramlade in. Nu är kötiden snarare det dubbla enligt Hem & Hyras artikel.

Va?

Det här är inte länkar från 1970. Och de är inte länkar gällande vad sociala myndigheter gör.
Citera
2024-08-16, 00:55
Medlem
Citat:
Va?

Det här är inte länkar från 1970. Och de är inte länkar gällande vad sociala myndigheter gör.

Du påstod typ att alla föräldrar får förtur till hyreslägenheter. När jag ifrågasatte det länkar du till regler som verkligen inte visar att alla föräldrar automatiskt får förtur till lägenhet.

Ev. om man bor i några kommuner i Värmland.
Citera
2024-08-16, 01:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du påstod typ att alla föräldrar får förtur till hyreslägenheter. När jag ifrågasatte det länkar du till regler som verkligen inte visar att alla föräldrar automatiskt får förtur till lägenhet.

Ev. om man bor i några kommuner i Värmland.

Nej det påstod jag typ inte alls. Läs tråden.
Citera
2024-08-16, 01:29
Medlem
Det är väl bara att bo i bilen som en man i samma situation hade förväntats fått göra. Det är väl 2024 nu med tillhörande jämlikhet? Jaha, specialreglerna från patriarkatet gäller fortfarande förutom när det är obekvämt.
Citera
2024-08-16, 02:05
Bannlyst
Detta är väldigt intressant. Min kvinna blev sur när hon insåg att jag hade ett eget sparande, något jag uppmuntrade henne till att ha själv. Hon står heller inte i bostadskö, som jag har bett henne flera gånger att ställa sig i. Jag vet inte vad det är med dagens kvinnor, men helt oförmögna är dom att säkra upp för sig själva för framtiden.
Citera
2024-08-16, 08:36
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Detta reportage lyfter en problematik som absolut är viktig och relevant. Hur bostadsbristen ska lösas är en knepig fråga som varit känd under decennier. Att tro att allt blir bra bara genom att skicka ”hem” alla men lite mörkare hudton är bara obildat och naivt att tro. Det krävs helt andra åtgärder. Frågan är vad staten kan göra.
Först bör det väl nämnas att bostadsbristen är ett direkt resultat av massinvandringen. Den etniska svenska befolkningen har inte ökat i storlek under flera årtionden samtidigt som vi byggt några hundratusen bostäder under den här tiden. Så att skicka hem några hundratusen invandrare skulle göra jättemycket för att lösa just bostadsbristen.

Men i övrigt håller jag med dig, bostadsmarknaden är dysfunktionell. Att attraktiva lägenheter är svåra att få tag på är naturligt, men man ska inte behöva stå i kö i ett årtionde för att kunna garanteras något så grundläggande som ett boende på samma eller närliggande ort.
Citera
2024-08-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Jag förstod direkt att du skulle snubbla över dina egna fötter när du sa att det är skillnad på manlig och kvinnlig otrohet.

Otrohet är ett svek som inte skiljer sig oavsett om det handlar om en man eller en kvinna. Du sårar din partner riktigt djupt om du utsätter honom/henne för otrohet, vilket är ett grymt svek som skadar personen. I en parrelation så har man ett band mellan varandra som bygger på kärlek, respekt, tillit och kommunikation. Detta måste man vårda varsamt. Att flika in otrohet skadar detta, sannolikt permanent som leder till relationen upplösning!

Att ett drama och ett svek som otrohet inte skulle ha en påverkan på relationen är fullständigt absurt och har man den inställningen så presenterar man sig inte bara som mindre reflekterande och naiv utan också som inkompetent.

Ingen kan skada dig lika mycket som någon som står dig nära och att sprida det här narrativet som leder till att unga som du får en felaktig bild av vad otrohet är får för själsliga och emotionella konsekvenser för den som blir drabbad av det.

Det är djupt beklagligt att Andrew Tate sprider den här typen av smörja. Jag vet att mycket av det han säger sägs med glimten i ögat och med en udd av provokation, men i många fall leder det till att unga faktiskt börjar tro på vad han säger - vilket bevisades med dina kommentarer.

Du duckar skillnaden mellan manlig och kvinnlig otroget att kvinnan kan bli gravid med en annan man och sen hävda att det är hennes mans barn. Det är en mycket större konsekvens än manlig otrohet och ett betydligt större svek.
Citera
2024-08-16, 08:54
Medlem
Citat:
Status?

En man som många kvinnor vill ha har högre status än andra män i kvinnors ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in