2024-08-15, 18:24
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LandetsMinstaKuk
dom är fan i mig jäääävligt underhållande

Kan vara, dock finns det ju en hel hög som mest är sorgliga och tragiska också, som sjunger på sista versen.
Citera
2024-08-15, 18:27
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LandetsMinstaKuk
låter vi folket rösta om det här så blir det lagligt .... men politik fungerar tyvärr inte så

Nä, men det ändras ju i takt med att fler och fler svenskar dels får tillgång till faktuell information och sen tar till sig denna information. Och märker att det fungerar bättre på platser som gör precis tvärtom mot hur vi gör. Du märker ju hur attityderna förändras. Sverige existerar inte i en bubbla, som tur är.

Läs här så märker du ju att de som är emot en legalisering inte har någon koll på nånting alls. De tror en massa konstiga saker. Så fort polletten trillar ned för dom så kommer de ändra sig.
Citera
2024-08-15, 18:35
Medlem
Personligen avskyr jag cannabis, inget jag kommer prova igen!

Men jag är för legalisering så staten kan få in några trilljarder extra till statskassan genom statlig försäljning likt Systembolaget.

Det skulle kunna rädda svensk ekonomi.
Citera
2024-08-15, 18:38
Medlem
trueforgoods avatar
Äntligen en sund röst från lagens väktare, på en hög position dessutom. Klockrent och korrekt resonemang från Mats Karlssons sida. Det är rent av pinsamt att det fortfarande är tabu att diskutera detta.

Satt just och pratade med en dansk om hur märkligt det är att det är fortfarande är tabu för majoriteten av oss svenskar att prata om problematiken invandring, varför är det så? Varför är vi så mjäkiga och trångsynta i Sverige?

Nåväl, detta är en bra början och det är naturligtvis bara en tidsfråga innan cannabis är avkriminaliserat även i Sverige, även om det så kommer bli det sista landet i Europa där det sker.
Citera
2024-08-15, 18:52
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater

Men jag är för legalisering så staten kan få in några trilljarder extra till statskassan genom statlig försäljning likt Systembolaget.

Ja absolut. Tänk bara alla långtids-arbetslösa som kommer få jobb & sitta rulla Jointar som
heltidsjobb. När, i alla fall Marijuana, blir legaliserat kommer Staten garanterat skydda
denna kassako genom Monopol. Staten kommer också tjäna miljarder per år indirekt
då våldsbrott och sjukfrånvaro kommer minska. Marijuana är ju något av en hälsokur jämfört med Alkohol.
Citera
2024-08-15, 18:59
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Om denne var alkis för 3-4 år sedan har troligtvis inget ändrats sedan dess. Det samma gäller knarkare.

Så dum som du är vet jag inte om man kan bli av gräs oavsett mängden. Du missar helt. Läs om, tänk igen.

Vi som kan tänka är trötta på er som är rädda för sagor.
Citera
2024-08-15, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Om denne var alkis för 3-4 år sedan har troligtvis inget ändrats sedan dess. Det samma gäller knarkare.
Och om denne inte var alkis för 3-4 år sedan, utan helt enkelt bara drack alkohol då och då?
Citera
2024-08-15, 19:30
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater

Håller med och skulle rädda mycket å inte förstöra kreativa människors liv för en hitte på lag. Är man i vettig (som du) så tar man sina egna beslut.
Men så länge den globala makteliten aka Big farma har media kontroll kommer det inte hända.
Citera
2024-08-15, 19:31
Medlem
Att detta fortfarande är en fråga i våran tid säger ju hur korkat vårat samhälle är.

Att en växt som har brukats i flera 1000 år är så tabubelagd.

Istället har vi importerat invandrare som mördar och spränger bomber i bostadsområden vi bor i
för marknaden är illegal.

Skulle vi förbjuda socker tex så skulle vi komma på skällsord som fettoist till någon som köper illegala kanellängder hos Hassan som han bakat i sitt illegala bakeri i orten.

Gangsterapparna hade flexat med hallonsoda och chokladbollar i sina rapvideos.

Sprängningar, mord och lidande är resultatet av att kriminalisera något som det finns efterfrågan på.
Så enkelt är det vare sig man vill det eller ej.

De mest galna är alla Sverigevänner som inte vill se en legalisering.
De verkar inte förstå att de ger babbeluringarna ett helt marknadsmonopol som det är nu😅
Citera
2024-08-15, 19:39
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Äntligen en sund röst från lagens väktare, på en hög position dessutom. Klockrent och korrekt resonemang från Mats Karlssons sida. Det är rent av pinsamt att det fortfarande är tabu att diskutera detta.

Satt just och pratade med en dansk om hur märkligt det är att det är fortfarande är tabu för majoriteten av oss svenskar att prata om problematiken invandring, varför är det så? Varför är vi så mjäkiga och trångsynta i Sverige?

Nåväl, detta är en bra början och det är naturligtvis bara en tidsfråga innan cannabis är avkriminaliserat även i Sverige, även om det så kommer bli det sista landet i Europa där det sker.
För de är tack vare invandrare vi fått så mycket bättre tillgång till billiga droger
Jag är iaf tacksam för förr på 1000-talet var det inte sånn hör tillgång.
Citera
2024-08-15, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Haha länder som inte ens kan räkna sin befolkning kan föra statistik gällande dödsfall av droger
Jämför med övriga europeiska länder. Fan vad du är CP. Pratar ju förfan om högst dödlighet i Europa dumdum.
Citera
2024-08-15, 19:54
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
För de är tack vare invandrare vi fått så mycket bättre tillgång till billiga droger
Jag är iaf tacksam för förr på 1000-talet var det inte sånn hör tillgång.

Nej, på 1000-talet var tillgången på schysst röka tämligen dålig har jag också hört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in