2024-08-15, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Fan hoppas innerligt att mpox inte övergår i en storskalig pandemi som covid En pandemi så hemsk att man inte längre vågade träffa sina nära och kära..
Döden var precis överallt, folk föll omkull på gator och torg!!
Alla känner någon som känner någon som kände 10 dödsoffer!

Minns ni?!
Nej det gör ni inte därför det hela var ett stort jävlar skämt som endast påverkade trångsynta idioter med alltför mycket tillit till den helvetesdiktatur som hittills fördärvat vårat land, allt pga "de globala målen för Hållbar Utveckling™" aka Agenda 2030.

Förhoppningsvis är detta en fluke som blåser över inom kort. Men om de så planerar med ännu en scamdemi hoppas jag alltfler NPCattle greppar läget, om inte vore detta en lika stor tragedi som covid krisen där vi i Sverige levde större delen av 2020 utan minsta problem utan föreställningen av en dödlig pandemi med masker och lockdocks, för att därefter gå in i panik-läge så fort propaganda-maskineriet drog igång och rädda svin fruktade döden så pass att de var villiga att trycka på småbarn experimentell gen-terapi... Som plötsligt försvann med vinden så fort nästa CurrentThing blev populärt.

Jag instämmer på det här inlägget

Det här verkar vara den uppdaterade monkeypox varianten (version 2 ) Den första varianten var inte tillräckligt skrämmande , så man labbade lite på den här varianten för att göra den mer smittsam , typ som covid.Ja , monkeypox är också (gain of function research) för den som undrar.Jag ska hitta länken till det , mer info kommer.

Hittade den : https://www.youtube.com/watch?v=4E6cD-VWhQY

Här är en till : https://www.youtube.com/watch?v=6H54UdzHhic
Senast redigerad av Saywhaat- 2024-08-15 kl. 18:30.
Citera
2024-08-15, 18:22
Medlem
Den nya varianten sprids ofta till barn. Lite oklart om det kan ske luftspridning.

"medan klad I i större utsträckning nu sprids genom andra kontaktvägar, främst nära kontakter inom hushållet och då ofta till barn"

"Viruset kan också finnas i luftvägarna, varför smitta från luftvägarna inte är helt uteslutet."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2024/augusti/ett-fall-av-mpox-klad-i-rapporterat-i-sverige/
Citera
2024-08-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Någon batikhäxa som varit på knullresa och dragit hem skiten till Sverige?

Tänkte samma fast ett gangbang för att ta igen förlorad knulltid, märkte utslagen dök upp, sökte vård i snälla goa lilla Sverige som tog emot med öppna armar.
Citera
2024-08-15, 18:25
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Inte bra.
Då kommer den spridas på dagis (förskola) och på äldreboenden mm.

Det nu pågående utbrottet i Afrika har drabbat barn extra mycket.

Nej det är verkligen inte bra att den här varianten smittar betydligt lättare vid kroppskontakt. Tydligen ser man även indirekt smitta. Folk blir smittade av att ta i smittade ytor.

Med andra ord så är det inte läge att investera i gymbranchen..
Citera
2024-08-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
GP har ett helt stycke om att det hette apkoppor tidigare, men byttes 2022.

Mpox kallades tidigare för apkoppor. 2022 beslutade WHO att byta namn på sjukdomen till förkortningen mpox då man ville ha ett neutralare namn för att undvika stigmatisering av smittade.

Det kan väl heta vad som helst.
Sak samma.

Hmmm, fågelinfluensan och Svinkoppor har de mig veterligen inte bytt benämning på - tja, alla djur har inte lika värde tydligen 😳
Citera
2024-08-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Känns ju stabilt att det första fallet av den nya varianten som överhuvudtaget hittas utanför Afrika dyker upp just i Sverige..

Helt omöjligt att veta vad det blir av detta, men om folk börjar smittas av en sjukdom som ger koppor över hela kroppen och som dödar 4% av de sjuka, så har vi en spännande höst framför oss!

Det finns vaccin. Och Sverige har lager av vaccin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Hmmm, fågelinfluensan och Svinkoppor har de mig veterligen inte bytt benämning på - tja, alla djur har inte lika värde tydligen 😳

M står faktiskt för monkey men det får man inte skriva i Sverige. WHO använder sig av monkeypox.
Citera
Medlem
Bara 2 veckor sedan det var prideveckan också. Men gissar på att det inte har någon relevans enligt "de goda".
Citera
2024-08-15, 18:30
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det nu pågående utbrottet i Afrika har drabbat barn extra mycket.

Nej det är verkligen inte bra att den här varianten smittar betydligt lättare vid kroppskontakt. Tydligen ser man även indirekt smitta. Folk blir smittade av att ta i smittade ytor.

Med andra ord så är det inte läge att investera i gymbranchen..
Läste precis att det kan nog smitta via luftvägarna.

NEJ jag vill inte ha munskydd igen. Dock sällan jag hade men frugan på sjukhuset hade det varje dag och kolleger som behandlade covid-sjuka hade gummimask.
Citera
Medlem
Läge att införa restriktioner redan nu men man väntar nog tills fler fall dyker upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
M står för monkey. Citat:

" of the monkeypox virus"

https://www.who.int/news/item/14-08-2024-who-director-general-declares-mpox-outbreak-a-public-health-emergency-of-international-co ncern

Japp? Vet.
WHO benämner det dock mpox.
Det ser du ju eftersom du själv tagit dig in på WHOs hemsida. Mpox är föga förvånande det absolut första du möter på förstasidan.

Spelar det här någon som helst roll?
WHO började kalla det mpox 2022, men det är ingen som sticker under stol med, tvärt om, att det förut kallades apkoppor. Det står precis överallt såväl i svensk media, som i svensk medicinfakta, som hos WHO.

Så lämnar jag det där.
Citera
2024-08-15, 18:33
Medlem
Som sagt, grundkrav vi alla bör ställa på testerna.. visa att:

1. Personer som har sjukdomen enligt testet är sjuka. Med precis de symtom som gäller. 2. Personer som inte har sjukdomen enligt testet är friska.

Med PCR-testet för Covid 19 fanns i stort sett noll samband. I stort sett inget alls tyder på testet påvisa nånting som var det minsta relevant avseende människors hälsa

Om nu samma, och jag misstänker starkt att det är så, skulle visa sig gälla apkopps-PCR.. varför i helvete ska vi lita på det? Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in