2024-08-15, 17:49
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Vem har sagt att sjukdomar inte finns? Naturliga och onaturliga sådana.
Jag har en gammal klasskamrat som skrapade armen på en vägg och sedan fick blodförgiftning av det och nästan dog. Men de allra flesta som skrapar sig dör inte. Det mesta är farligt för någon. Medicinsk tyranni är inte berättigat för det. Särskilt inte sedan det inte fungerar och särskilt inte för en förkylning(folk har dött av förkylningsvirus i alla tider btw).

Du var säkert inte mask under covid och struntade i vaccinet!!!
Citera
2024-08-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det jag läst är det mest de med sexuella relationer mellan män som är mest i farozonen.
Men fundering om barn på dagis som kan ha nära kontakt med varandra (OBS ej sexuellt), kan de ligga i riskområdet?
I så fall kan även föräldrar sedan bli smittade.

Barnen kan ligga i riskområdet. Eller inte alls. Först måste till nån trovärdig definition och trovärdig metod för att påvisa sjukdomen. Precis som med covid så finns inget sådant. Vilket gör att allt som hävdas om risker hit och dit till 100% är spekulation.
Citera
2024-08-15, 17:50
Medlem
Jag är inte förvånad att Sverige får första fallet utanför Afrika.. hade bettat annars kanske på Storbrittanien
Citera
2024-08-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
GP har ett helt stycke om att det hette apkoppor tidigare, men byttes 2022.

Mpox kallades tidigare för apkoppor. 2022 beslutade WHO att byta namn på sjukdomen till förkortningen mpox då man ville ha ett neutralare namn för att undvika stigmatisering av smittade.

Det kan väl heta vad som helst.
Sak samma.

M står för monkey. Citat:

" of the monkeypox virus"

https://www.who.int/news/item/14-08-2024-who-director-general-declares-mpox-outbreak-a-public-health-emergency-of-international-co ncern
Citera
2024-08-15, 17:52
Medlem
Borde utvisa personen bums, komma till
Sverige och sprida skiten, Afrika fy fn.
Citera
2024-08-15, 17:53
Medlem
NancyViciouss avatar
Tror ni det finns risk för nya lockdowns och restriktioner? Jag känner mig rätt trött på det efter hela covidgrejen även om vi i Sverige klarade oss rätt lindrigt undan.
Citera
2024-08-15, 17:54
Medlem
OnkelUnkass avatar
Böga inte med afrikanska bögar eller bögar som bögar med afrikaner så är det lugnt.

Undvik afrikaner är aldrig ett dåligt råd, eller folk som inte undviker afrikaner för den delen
Citera
2024-08-15, 17:54
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Verkar som om de har koll på det.
De var sena på pucken när covid etablerade sig i Sverige. Kanske har de lärt sig av det.
Citera
2024-08-15, 17:55
Medlem
mpox = monkey pox?
Citera
Bannlyst
Skulle vara intressant med en ny pandemi med mer synbara resultat. Lätt att identifiera antivaxxarna då.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Känns ju stabilt att det första fallet av den nya varianten som överhuvudtaget hittas utanför Afrika dyker upp just i Sverige..

Helt omöjligt att veta vad det blir av detta, men om folk börjar smittas av en sjukdom som ger koppor över hela kroppen och som dödar 4% av de sjuka, så har vi en spännande höst framför oss!
Citera
2024-08-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
De var sena på pucken när covid etablerade sig i Sverige. Kanske har de lärt sig av det.
Ja. Man får hoppas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in