2024-08-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har Linnea och Chrippa berättat det - eller är det återigen påstående och spekulationer i tråden?

Självklart skall offer för förtal och andra brott anpassa sig och göra sitt bästa för att ingen skall bli retad ... Det låter sunt tycker du?

Det du pratar om nu är nya spekulationer och inget annat.
Nej, jämförelsen med Bauhaus håller inte alls. De har ingen som helst redovisningsplikt vare till följare eller andra.
En mer relevant jämförelse är att någon går och in och plockar grejor på Bauhaus gång efter gång efter gång -- och du tycker personalen skall håla truten, vara passiva - och låta polisen sköta det istället för att säga ifrån när de ser stölderna.

Ett hån mot vem?

Det är ju det -du vet inte -så varför spekulera och grotta?

Hon kanske fortfarande har tanken att öppna kvinnojour - eller också har hon av andra skäl, t ex att hon vill flytta utomlands, övergett den. Det där knytnävsslaget som du vill spekulera kring har knappast vare sig med det ena eller andra att göra.
Och oavsett - om hon ändrat sig så är hon i sin fulla rätt att göra det. Så länge hon inte startat upp någon så finns ingen hon behöver ta hänsyn till om hon ändrar sig - och ingen hon sviker.

Det här känns som en väldigt inövad och plastig motivering till varför du skall få fortsätta gröta i deras liv.
Deras versioner - sanna eller inte - påverkar inte andra som lever gömda eller i svåra situationer.
Det är faktiskt helt absurt att du försöker påföra dem ett sådant ansvar.

OM det däremot är så att han slagit henne - och hon gått tillbaka, så är hon en av många - de allra flesta - som gör så innan de är beredda att lämna -- och då är dina och andras vältrande i hennes val helt förkastligt. Det är sådana som DU/NI som gör det svårt för misshandlade kvinnor -- inte Linnea och inte Chrippa.

Det är sådana som dig som förstör arbetet med att hjälpa misshandlade kvinnor att ta sig loss.

Infon kom från dig att det fanns en färdig plan. Jag har ifrågasatt dig om den infon tidigare.

Anser du att de svarsvideos och de poster som gjorts, är sakliga och dementerar falsk information? Eller adderas det lite extra för att elda på cirkusen?

Det är inte inövat överhuvudtaget, att du ens kommer med det är vansinne. Försök att diskutera och skriva ett svar utan påhopp.

Sådana som du förstör
Det där var felaktigt, djävulskt, elakt och lågt av dig. Du kan absolut inte uttala dig om vad för slags involvering jag har/har haft när det gäller ämnet våld i nära relationer.
Uppenbarligen tar du ämnet inte seriöst och du verkar hellre försöka trycka ner en, än diskutera på en sansad nivå.
Då väljer jag att för min del är det slutdiskuterat med dig eftersom vi inte kommer komma vidare i sakfrågan, utan det mynnar ut i att jag ska försvara mig från dina påhopp istället.
Jag avstår gärna det.

God eftermiddag/kväll.
Citera
2024-08-15, 17:17
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Det gäller väl alla i den här soppan -men värst är väl ändå när utomstående som Jocke, Anjo och Rask använder barnet som slagträ.

Men jag håller med - barnet borde ha lämnats utanför.

Ja, dom är lika usla allihopa.
Citera
2024-08-15, 17:27
Medlem
Citat:
Varför skall hon aktersegla honom om hon får ett bra rörelsekapital och gillar honom. Det är ju en sån man behåller liksom.

Gillar hans pengar*
Rättade åt dig
Citera
2024-08-15, 17:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Infon kom från dig att det fanns en färdig plan. Jag har ifrågasatt dig om den infon tidigare.
Det enda färdiga jag pratat om är när han släpps från häktet och det finns ordnad lägenhet där han och Julia skall bo tillsammans. Menar du något annat så vet jag inte vad du pratar om.

Citat:
Anser du att de svarsvideos och de poster som gjorts, är sakliga och dementerar falsk information? Eller adderas det lite extra för att elda på cirkusen?
Jag anser att det är fullt relevant att svara på det massiva förtal som varit - och givet att du inte begär ett uns saklighet av övriga så är det rejält fräckt att du kräver att han skall hålla sig totalt saklig.
Det har varit en massiv kampanj mot honom och Linnea.

Citat:
Det är inte inövat överhuvudtaget, att du ens kommer med det är vansinne. Försök att diskutera och skriva ett svar utan påhopp.
Det är banne mig inget insiktsfullt eller något med ärlig omtanke om andra offer du hulkar ur dig.

Citat:
Sådana som du förstör
Det där var felaktigt, djävulskt, elakt och lågt av dig. Du kan absolut inte uttala dig om vad för slags involvering jag har/har haft när det gäller ämnet våld i nära relationer.
Uppenbarligen tar du ämnet inte seriöst och du verkar hellre försöka trycka ner en, än diskutera på en sansad nivå.
Till skillnad från dig så tar jag ämnet seriöst. Jag har både startat upp, drivit och medverkat i Kvinnojour.
Det du kommer med har ingenting att göra med omtanke eller empati för andra utsatta - utan den linje du driver är precis tvärtom - sånt som förstör när man skall hjälpa kvinnor loss.

Citat:
Då väljer jag att för min del är det slutdiskuterat med dig eftersom vi inte kommer komma vidare i sakfrågan, utan det mynnar ut i att jag ska försvara mig från dina påhopp istället.
Jag avstår gärna det.

God eftermiddag/kväll.
Bra beslut av dig - slutar du med din skenbara omtanke om och icke ärliga argumentering med andra utsatta som slagträ är det ännu bättre.
Citera
2024-08-15, 17:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Gillar hans pengar*
Rättade åt dig
Vi vet att du har ett behov av att skriva ner Linnea och låtsas att hon är en "golddigger".
Är det surt att hon inte är intresserad utan föredrar Chrippa framför dig?
Citera
2024-08-15, 17:51
Medlem
Citat:
Det enda färdiga jag pratat om är när han släpps från häktet och det finns ordnad lägenhet där han och Julia skall bo tillsammans. Menar du något annat så vet jag inte vad du pratar om.

Jag anser att det är fullt relevant att svara på det massiva förtal som varit - och givet att du inte begär ett uns saklighet av övriga så är det rejält fräckt att du kräver att han skall hålla sig totalt saklig.
Det har varit en massiv kampanj mot honom och Linnea.

Det är banne mig inget insiktsfullt eller något med ärlig omtanke om andra offer du hulkar ur dig.

Till skillnad från dig så tar jag ämnet seriöst. Jag har både startat upp, drivit och medverkat i Kvinnojour.
Det du kommer med har ingenting att göra med omtanke eller empati för andra utsatta - utan den linje du driver är precis tvärtom - sånt som förstör när man skall hjälpa kvinnor loss.

Bra beslut av dig - slutar du med din skenbara omtanke om och icke ärliga argumentering med andra utsatta som slagträ är det ännu bättre.

Åter igen, du har ingen aning. Det du gör nu är att skriva ut helt felaktig information för att smutskasta. Det är precis såhär falsk ryktesspridning funkar. Fult av dig.
Speciellt när du hävdar att du jobbat med utsatta.

God kväll.
Senast redigerad av VilaVila 2024-08-15 kl. 17:56.
Citera
2024-08-15, 18:00
Medlem
Så nu ska chrippa och nea och barnet till Dubai!! Kul. Hoppas de tittar på sevärdheter och gör olika upplevelser när dem är där.

Var inte chrippa i dubai med exet och barnet med för längesen? Han försöker verkligen toppa allt han gjort med exet och sopa allt under mattan genom att göra det bättre och dyrare med Linnea och han lyckas! Han ångrar nog hela sin samtid med den där late fan. Ryser när jag tänker på hur obehaglig hon är. Hon har gjort det till hela sin personlighet att vara ”chrippas ex”. Och att det är så normaliserat att hon pratar om honom i sina lives? Men men, kul för barnet också att få med sig minnen som hon faktiskt kommer att komma ihåg med pappa och nea i dubai, hon är ändå 4 nu…

Barnet kommer inte ha ett enda fint minne av sin mamma och pappa ihop utan endast bråk och drama förknippat mellan dem. I barnets värld är pappa och nea kul, resor och kärlek. Hos julia är det vape kamera och mormor.
Citera
2024-08-15, 18:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Åter igen, du har ingen aning. Det du gör nu är att skriva ut helt felaktig information för att smutskasta. Det är precis såhär falsk ryktesspridning funkar. Fult av dig.
Speciellt när du hävdar att du jobbat med utsatta.

God kväll.
Så det är okej för dig att ge dig på en annan kvinna - som du inte vet om hon är utsatt för misshandel eller inte - och använda andra utsatta för att försvara dina påhopp mot henne.
När man konstaterar att det INTE är något som gynnar - utan snarare motarbetar - andra utsatta och arbetet att hjälpa dem ... då känner du dig kränkt och missförstådd...

Du har ju bara ytterligare gett tyngt åt min poäng.
Citera
2024-08-15, 18:03
Medlem
Citat:
Vi vet att du har ett behov av att skriva ner Linnea och låtsas att hon är en "golddigger".
Är det surt att hon inte är intresserad utan föredrar Chrippa framför dig?

Jag är tjej… Golddiger kanske inte, men inte fan är hon föräldkad i honom nej. Skriver inte nee henne. Isf skriver du ner Rask? Eller är det sant att han är grisig och förtalar? Same same.
Citera
2024-08-15, 18:09
Medlem
Jaha?

Har Chrippa gjort/sagt något som Anjo måste försvara sig mot?

Han har börjat pumpa ut videos om Chrippa, så vad använder han för anledning?

Hette det inte att den enda anledningen att Rask och Anjo har pumpat ut mängder av videos är för att besvara och motbevisa Chrippas påståenden, mot dem?
Så hur motiverar Anjo dessa videos, nu när det har lagt sig.

Det börjar nog sina i kassan nu.
Citera
2024-08-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Han har börjat pumpa ut videos om Chrippa, så vad använder han för anledning?
I varenda live sitter han och sprider sin skit tydligen. Som vanligt.
Citera
2024-08-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
I varenda live sitter han och sprider sin skit tydligen. Som vanligt.
Hur kan en kommentar hit och dit generera timslånga videos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in