2024-08-15, 13:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det kommer ju upp nytt ganska ofta tycker jag.
Vad för nytt har framkommit om händelserna i december - som inte är spekulationer och att folk sitter och vrider och vänder på gammal skåpmat?

Citat:
Om man inte vill att andra ska vara involverade eller ha åsikter, bör man undvika att offentligt dela med sig av vad som har hänt eller pågår, och inte heller be om andras hjälp. Det är onödigt att göra svarsvideor, besvara frågor i livesändningar, lägga upp inlägg, pika, eller gräva fram gamla konflikter om den andra parten.
Det är en stor skillnad på att göra svarsvideor till någon som ständigt förtalar en - och att dela med sig om detaljer kring december. Linnea och Chrippa har inte gett mer gällande vad som hänt mellan dem - inte såvitt jag sett i alla fall. Har de lagt ut något nytt får du gärna berätta vad.

Citat:
Det rör sig om två parter, där den ena planerade att starta en kvinnojour baserat på sina egna erfarenheter, och den andra skulle ge ut en självbiografi för att hjälpa andra utsatta män. Om någon av dem har ljugit, är det ett stort svek mot dem som verkligen är eller har varit utsatta.
Om de däremot talar sanning, är deras attityd gentemot andra ett stort hån mot dem som befinner sig i en utsatt situation eller har varit utsatt.
Jag anser inte att något sådant ska sopas under mattan.
Det spelar ingen roll vad du anser eftersom de inte ger mer info - och det enda som kvarstår är att grotta i uttalanden som nu är gamla.

Och nej - att de haft planer på något innebär inte att deras inbördes relation är ett svek mot någon. De har inte lanserat något som andra utsatta bundit sig till.
Du försöker påföra dem ett ansvar gentemot andra som inte existerar och inte har existerat.
Senast redigerad av micro113 2024-08-15 kl. 13:48.
Citera
2024-08-15, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Linnea har aldrig varit intresserad av Joakim. Imponeras av din vilda fantasi.

Kränkt av den antydningen men för likadana själv?

Det är vad jag skriver och jag vet vad jag snackar om vännen

Jag gissar ju och spekulerar bara vad jag tror pågår, du säger att du VET att saker är på ett sätt. Då ska man kanske ha bevis tänker jag.
Citera
2024-08-15, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Känner så?

Nä, den typen av retorik använder inte jag.

Jo, sanningen har den magiska förmågan att krypa fram, och jag kan knappt bärga mig.

Där är vi överens, så vi kan ta upp diskussionen då.
Citera
2024-08-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Du är lika osmaklig i dina inlägg som du brukar vara.

Har du något vettigt att tillföra, eller vill du mest sprida dina udda fantasier?

Det är ju det ni Linnea Lovers vill. Har bekräftats flertal gånger från flertal medlemmar.
Citera
2024-08-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Det är ju det ni Linnea Lovers vill. Har bekräftats flertal gånger från flertal medlemmar.
Vilka ni?

Vad snackar du om?
Citera
2024-08-15, 15:42
Avslutad
Nu lägger han upp vikt och längd
Citera
2024-08-15, 16:11
Avslutad
Generell åsikt. Linnea vill ju bo i USA. Hade jag varit henne hade jag sparat de där 20 tusen hon tydligen ska få i månadspeng av Chrippa varje månad , tills jag hade ett startkapital och flyttat dit. Och lämnat gubben i Sverige
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-08-15 kl. 16:14.
Citera
2024-08-15, 16:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Generell åsikt. Linnea vill ju bo i USA. Hade jag varit henne hade jag sparat de där 20 tusen hon tydligen ska få i månadspeng av Chrippa varje månad , tills jag hade ett startkapital och flyttat dit. Och lämnat gubben i Sverige
Varför skall hon aktersegla honom om hon får ett bra rörelsekapital och gillar honom. Det är ju en sån man behåller liksom.
Citera
2024-08-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad för nytt har framkommit om händelserna i december - som inte är spekulationer och att folk sitter och vrider och vänder på gammal skåpmat?

Det är en stor skillnad på att göra svarsvideor till någon som ständigt förtalar en - och att dela med sig om detaljer kring december. Linnea och Chrippa har inte gett mer gällande vad som hänt mellan dem - inte såvitt jag sett i alla fall. Har de lagt ut något nytt får du gärna berätta vad.

Det spelar ingen roll vad du anser eftersom de inte ger mer info - och det enda som kvarstår är att grotta i uttalanden som nu är gamla.

Och nej - att de haft planer på något innebär inte att deras inbördes relation är ett svek mot någon. De har inte lanserat något som andra utsatta bundit sig till.
Du försöker påföra dem ett ansvar gentemot andra som inte existerar och inte har existerat.

Till exempel är att det skulle ha funnits en färdig plan för Kräftan som Jocke påstås ha ordnat. Helt ny information inte bara för mig.

Att L skulle ha varit rädd för att Kräftan skulle sticka och det är anledningen till att han hamnade i häktet. Det var en användare för några dagar sedan som skrev att den informationen kommer direkt från Kräftan.

Finns ingen anledning att göra svarsvideos oavsett om någon skulle förtala en. Ta det helt och hållet rättsligt istället. De har varit i branschen länge, de vet exakt vilka konsekvenser det blir.

När det kommer ny info går det att se tillbaka vad som sagts tidigare och därav väcks nya frågeställningar vad som kan vara sant och inte.
Det här är ju personer många ser upp till och litar på, följarna är de som ser till att de kan casha in. Finns ett ansvar att inte lura andra varken för sympati eller för att häva in pengar.
Kanske en dålig jämförelse , men det är som att Bauhaus har ett ansvar gentemot sina kunder att medvetet inte sälja trasiga produkter till överpris och hävda att det inte är något fel.

Det är ett hån att säga att man ska publicera en självbiografi om vad man varit med om, för att sen sitta i en fåtölj och komma med de mest bisarra anklagelserna gentemot en annan person, för att sen ta tillbaka det och säga att det var hittepå.
Sen vad som gäller L vet jag inte eftersom hon sällan talar för sig själv. Men hon har inte blivit slagen med knuten näve enligt henne själv, så då kanske önskan om att öppna en kvinnojour inte är lika viktig.

Det finns kvinnor och män och som även har barn som lever gömda på grund av våld i nära relationer, det är inget att skoja om överhuvudtaget, det hoppas jag alla är medvetna om oavsett om man varit utsatt eller inte.
Citera
2024-08-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Nu lägger han upp vikt och längd

Vem är han? Vilken vikt och längd?
Citera
2024-08-15, 16:33
Avslutad
Citat:
Varför skall hon aktersegla honom om hon får ett bra rörelsekapital och gillar honom. Det är ju en sån man behåller liksom.

Tror du han kommer kunna fortsätta dra in pengar som han gör nu en längre tid? Och undvika att eventuellt få sitta inne om skatteanklagelserna som han blir bombad med stämmer?
Citera
2024-08-15, 16:35
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:

Hon borde spara pengarna. Efter ett par år blir det en del. Även om musen får jobba en del för det.
Nej, man behåller inte en sådan son Chrippa. Man mjölkar ur vad man kan och sen sticker man. Vad finns det för framtid med honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in