Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Vad för nytt har framkommit om händelserna i december - som inte är spekulationer och att folk sitter och vrider och vänder på gammal skåpmat?
Det är en stor skillnad på att göra svarsvideor till någon som ständigt förtalar en - och att dela med sig om detaljer kring december. Linnea och Chrippa har inte gett mer gällande vad som hänt mellan dem - inte såvitt jag sett i alla fall. Har de lagt ut något nytt får du gärna berätta vad.
Det spelar ingen roll vad du anser eftersom de inte ger mer info - och det enda som kvarstår är att grotta i uttalanden som nu är gamla.
Och nej - att de haft planer på något innebär inte att deras inbördes relation är ett svek mot någon. De har inte lanserat något som andra utsatta bundit sig till.
Du försöker påföra dem ett ansvar gentemot andra som inte existerar och inte har existerat.
Till exempel är att det skulle ha funnits en färdig plan för Kräftan som Jocke påstås ha ordnat. Helt ny information inte bara för mig.
Att L skulle ha varit rädd för att Kräftan skulle sticka och det är anledningen till att han hamnade i häktet. Det var en användare för några dagar sedan som skrev att den informationen kommer direkt från Kräftan.
Finns ingen anledning att göra svarsvideos oavsett om någon skulle förtala en. Ta det helt och hållet rättsligt istället. De har varit i branschen länge, de vet exakt vilka konsekvenser det blir.
När det kommer ny info går det att se tillbaka vad som sagts tidigare och därav väcks nya frågeställningar vad som kan vara sant och inte.
Det här är ju personer många ser upp till och litar på, följarna är de som ser till att de kan casha in. Finns ett ansvar att inte lura andra varken för sympati eller för att häva in pengar.
Kanske en dålig jämförelse , men det är som att Bauhaus har ett ansvar gentemot sina kunder att medvetet inte sälja trasiga produkter till överpris och hävda att det inte är något fel.
Det är ett hån att säga att man ska publicera en självbiografi om vad man varit med om, för att sen sitta i en fåtölj och komma med de mest bisarra anklagelserna gentemot en annan person, för att sen ta tillbaka det och säga att det var hittepå.
Sen vad som gäller L vet jag inte eftersom hon sällan talar för sig själv. Men hon har inte blivit slagen med knuten näve enligt henne själv, så då kanske önskan om att öppna en kvinnojour inte är lika viktig.
Det finns kvinnor och män och som även har barn som lever gömda på grund av våld i nära relationer, det är inget att skoja om överhuvudtaget, det hoppas jag alla är medvetna om oavsett om man varit utsatt eller inte.