Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstyretstid
Biden administrationen med sina inhemska verktyg är helt troligen inblandade, de vill ha konfrontation med Ryssland på Europeisk mark och ännu bättre i en utbrytar region som Ukraina.
Den förr rådande balansen är försvunnen, domedags klockan tickar på.
I detta proxy krig där informationen är så mejslad vet ingen vad, den rädsla i vakuum av ovisshet leder till rätt dåraktiga kortsiktiga lösningar.
Om bara en femtedel av de militära materiel skänkta från väst når fronten, var hamnar resten?
Låt säga att Putin med Ryssland har sin plan att mordenisera och även kopiera / studera våra vapen för att senare om fem tio år gå på fram marsch mot väst med Kina delar av Afrika Latinamerika så är Ukraina en guldgruva.
Vad som nu är ser ut att bli en växande orkan ifrån Öst.
Vi, Sverige ligger dåligt till och har en situation inne i landet värre än vad någon vanlig svensk kan förstå.
Jag gissar på att denna massinvandring är bland annat orkestrerat ifrån Ryssland bakom kulisserna med stor hjälp av några nyttiga idioters partier, rena härdsmältan

Det finns inga resurser till detta. Ryssland har satt sig i skiten och kommer inte komma segrande ur detta. Vi i Sverige är involverade i kriget genom att vi skicka vapen och annan hjälp dit, men hur mycket har du eller jag märkt av det? dyrare tomater?
Kina kommer aldrig gå helhjärtat med Ryssen, Kinas handel sker framför allt med USA. Jag anser nog att vi kommer sen en uppdelning a la "delningen av Polen". Ryssland delas upp i intressesvärer, där Europa "tar" en del, USA en annan och Kina den tredje. Turkiet i sin tur på kommer fortsätta sitt inflytande i den "turkiska" svären. Putin kommer gå till historien som ledaren som snabbade på processen.