2024-08-15, 14:54
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
De bidrar väl med lugn och ro i kvarteret, då de sitter hemma och flummar med musik eller framför en film eller mumsar glass, istället för att göra inbrott och kniva varandra?

Ni tar alldeles för lång tid på er i kön till ica/hos min lokala pizzeria. Det gör mig stressad.
Citera
2024-08-15, 14:57
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Ni tar alldeles för lång tid på er i kön till ica/hos min lokala pizzeria. Det gör mig stressad.

Okej, tråkigt att höra. Personligen blir jag mer nervös och irriterad över ryckiga tjackisar som kliar sig överallt och går i otvättade kläder.
Citera
2024-08-15, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Håller absolut med om att vård är bättre än straff för knarkskador. Men det är en helt annan fråga än att släppa knarket fritt. Mer knark = mer knarkskadade människor, är det så svårt att fatta?

Sen har vi en situation idag där landet Sverige har en otroligt ansträngd ekonomi och då anser iallafall jag att det finns bättre saker att lägga skattepengar på än på något som folk valt att göra. Då kanske straff inte är så dumt ändå. Varför ska vi andra betala för någon annans dåliga livsval? Det är dags att vi slutar ser på knarkare som offer.
Men cannabis är en harmlös drog mindre skadlig än alkohol det finns hur mycket forskning på den punkten som helst men du väljer att ducka den och leta efter saker som styrker din tro. Du börjar med dina stigmatiserande termer "knark" buntar ihop allt som en drog och tror att jointar leder till elände och död boomerjävel!

Starta ett parti där du har avrätta knarkare som främsta partipunkt och vinn röster för din politik där ute i stugorna.

Ditt påståendet på slutet det är så man tappar hakan "Det är dags att vi slutar ser på knarkare som offer" när det förfan är raka motsatsen. Vi har högst narkotikadödlighet i Europa av en anledning och du kan njuta av den din psykopat tills det drabbar någon anhörig till dig och du inser att världen är inte så svart-vit som du vill få den till.
Citera
2024-08-15, 14:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Vi har högst narkotikadödlighet i hela Europa.

Sett ur detta perspektiv bör alltså straffen istället höjas för innehav och bruk av Cannabis och alla andra droger.

Att ta bort straffen för att röka Cannabis lär knappast göra situationen bättre.

" Enligt en uppdaterad beräkning kostade narkotikabruket samhället minst 44 miljarder kronor år 2020. Genom att förebygga bruk av narkotika kan samhället minska både skador och kostnader till följd av narkotika"

https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/andts/andts-anvandning-och-ohalsa/skadeverkningar/narkotikans-skadeverkningar/samhallskostnader-for-narkotikabruk/

Att förebygga bruk av narkotika underlättas knappast av att ta bort straffen för att röka Cannabis.
Citera
2024-08-15, 14:58
Medlem
Litenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Jag trodde tråden handlade om cannabis?
Du byter spår och svarar inte på frågan..
Nej, jag gör väl inte det. Och du skulle inte lyssna ändå, du har bestämt dig.
Citera
2024-08-15, 14:59
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Okej, tråkigt att höra. Personligen blir jag mer nervös och irriterad över ryckiga tjackisar som kliar sig överallt och går i otvättade kläder.

Men som jag sa allt det är förlåtet när de också säljer en elcykel till mig för 2 lax. Pojkpingis man måste ge och ta här i livet. Tjackisarna både tar men de ger också.
Citera
2024-08-15, 15:00
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Nej, jag gör väl inte det. Och du skulle inte lyssna ändå, du har bestämt dig.
Du kan väl göra ett försök?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Sett ur detta perspektiv bör alltså straffen istället höjas för innehav och bruk av Cannabis och alla andra droger.

Att ta bort straffen för att röka Cannabis lär knappast göra situationen bättre.

" Enligt en uppdaterad beräkning kostade narkotikabruket samhället minst 44 miljarder kronor år 2020. Genom att förebygga bruk av narkotika kan samhället minska både skador och kostnader till följd av narkotika"

https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/andts/andts-anvandning-och-ohalsa/skadeverkningar/narkotikans-skadeverkningar/samhallskostnader-for-narkotikabruk/

Att förebygga bruk av narkotika underlättas knappast av att ta bort straffen för att röka Cannabis.
Precis det som är en medicin i andra länder vi borde ha högre straff på det. Vi ser ju att det funkar redan nu bygg fler fängelser och lås in folk så lär dom nog sig ett och annat! USA innan legaliseringen ett föredöme på den punkten bara att se upp till.
Citera
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kollade länken, polischefen har fel. Självklart så ska man även inrikta sitt arbete på missbrukarna av Cannabis, det är de som sponsrar de kriminella nätverken och fyller de kriminellas fickor.

Kanske behövs det istället skärpta straff för innehav och bruk av Cannabis?

Vi ska komma ihåg att Cannabis är en farlig drog, Cannabis är dessutom en välkänd inkörsport till tyngre droger.

"Det finns vetenskapliga bevis som pekar på att hasch verkligen kan vara en inkörsport till tyngre missbruk. Något som ger stöd till den svenska narkotikapolitiken.

Att heroinister ofta börjat med lättare droger som hasch och marijuana tidigare i livet är väl känt bland sociologer. Det kallas för trappstegsteorin och har i Sverige använts som argument för en nolltoleranspolitik gentemot all form av narkotika"

https://sverigesradio.se/artikel/897240

Att LJUGA om att weed är farligt underminerar ungarnas förtroende för myndigheterna. Vill man inte att folk bara ska skratta åt idioterna på byråerna och kontoren så är det bättre att hålla sig till sanningen. Om gubbidioterna och häxorna ljuger om weed så ljuger de förmodligen om massor med andra saker också - eller varför ska man ta det dessa jävla muppar säger på allvar?? Då testar de att sniffa lim också, för idioterna som säger att det är dåligt ljuger ju.. eller hur??

Det är bättre att INTE LJUGA om man vill att folk ska tro på det man säger. Myndigheterna och vården får gärna säga att det är dåligt att boffa, andas lustgas för mycket, sniffa lim, tugga i sig benzos för skojs skull, äta kokain, morfin, heroin samt andra droger som är starkt beroendeframkallande, och så vidare. Alltså att varna för det som faktiskt är farligt.

Om man vill kan man tolka ditt lallande om att "det börjar med en spliff.." som att förtroendet för de varnande myndigheterna har eliminerats, och att folk därför provar andra saker också.

Om det handlar om en idiot som inte tänker på egen hand så mycket, så kan den idioten kanske få för sig att ignorera uppmaningarna att inte prova de faktiskt farliga drogerna.
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-08-15 kl. 15:55.
Citera
2024-08-15, 15:04
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Men som jag sa allt det är förlåtet när de också säljer en elcykel till mig för 2 lax. Pojkpingis man måste ge och ta här i livet. Tjackisarna både tar men de ger också.

Ha ha, så kan man ju också se det. Personligen föredrar jag lugn och ro, samt får behålla min elcykel ifred!
Citera
2024-08-15, 15:04
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ha ha, så kan man ju också se det. Personligen föredrar jag lugn och ro, samt får behålla min elcykel ifred!

Agree to disagree
Citera
2024-08-15, 15:07
Medlem
Custom_mades avatar
Det otroligt luddiga begreppet "inkörsport" skulle lika väl kunna användas på alkohol eller tobak.

Eller varför inte tv-serier, musik, kultur

Vi har redan haft den här diskussionen tusentals gånger.

Det var hårdrock, rap, datorspel, avvikande subkulturer osv osv.

Det är rent av löjligt att säga att någonting skulle leda till någonting annat.

Isåfall är mat inkörsporten till fetma. Mobiltelefoner är inkörsporten till depression, osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in