• 1
  • 2
2024-08-13, 14:39
Citat:
Ursprungligen postat av MikroskopiskBalle
Vad är det som får hipsters att börja med det? Hönan eller ägget? Jag tycker ordet hipster är ganska passé. När det gäller Stockholm vet jag att dom ligger cirka 15-20 år efter ett av deras meckan: Williamsburg i New York.

Jag var väldigt mycket i Williamsburg 2006-2009 och en av dom jag brukade bo hos (skribent på en stor modetidning) valde att flytta till en bondgård kring San Fransisco, och arbeta gratis, för över 10 år sen. Jag vet inte vad hon gör idag riktigt. Vi har inte haft kontakt på några år. Jag antar att vi får se hipsters i Stockholm göra något liknande framöver. Det lär ju vara kreddigt med bondgårdar.

Men trollar du eller har du verkligen missat Mandelmannseffekten?
Citera
2024-08-15, 14:45
Medlem
MikroskopiskBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Men trollar du eller har du verkligen missat Mandelmannseffekten?
Jag skiter i TV. Framför allt TV4. Vi studerar, och pratar på, gatorna. Media är bara bullshit, som det heter på svenska.
Citera
2024-08-15, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Å downshifting med lugnare tempo, lägre kostnader, remote möjligheter på jobbet, uppkoppling, leva mer hälsosamt.
Det är enda vägen för dom stackare som bli kvar i Sverige. Stryk "remote" bara. Jobba och betala skatt är ingen bra lösning. Jobba, visst, men inte betala skatt till den allt vidrigare svenska staten. Det kan man inte må bra av. Det går väl att "remota" bort skatten utomlands. I och för sig. Fråga Spotify, till exempel.
Citera
2024-08-15, 14:49
Medlem
Människor, ja djur i allmänt, är inte skapta för att trivas i en stad. Folk överallt, skräp överallt, oljud överallt, ljust överallt, stress överallt.
Citera
2024-08-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NMjaaaR
Människor, ja djur i allmänt, är inte skapta för att trivas i en stad. Folk överallt, skräp överallt, oljud överallt, ljust överallt, stress överallt.
Det är inte särskilt ljust i många städer under sena kvällar och nätter. Inte mycket folk heller. Inte mycket oljud och stress heller. Mycket skräp är det ju däremot bitvis. Det här förklarar inte riktigt saken fullt ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in