2024-08-12, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatjakt
Änder skjuts upp bara för överklassen vill ha skytte på levande djur, dem bara slänger kadaverna i skogen för gynna rovdjuren som de vill få skjuta sedan. Varje år föds det i Sverige industriellt upp 400 000 gräsänder, 250 000 fasaner och 75 000 rapphöns för att släppas ut och skjutas, utöver alla vilda änder som jagas. Totalt i Europa föds det varje år upp 3 miljoner gräsänder för jakten.

Att klassificera djur som fötts upp industriellt som "vilda" är vilseledande, eftersom de fortfarande bär prägling från sin tid i fångenskap. Att som jägare kalla sig "viltvårdare" är dessutom desinformation, eftersom de inte bedriver någon vård. Är inte detta ett manipulativt beteende?

(FB) Eventuellt miljöbrott: hundratals gräsänder dödade och dumpade, Bäckefors sept -19
Det där är ju alldeles riktigt och vi jägare (även om jag inte jagar längre) har oss själva att skylla att vargstammen har blivit så stor, eftersom vargarna gärna jagar älgkalv.
Citera
2024-08-12, 06:27
Medlem
Som liten dødade man många djur før att se sjælva førloppet.
Nu idag kankse inte lika ofta.
Det finnns helt klart något upphetsande med att døda ett djur helt beroende på storlek och typ.
Citera
2024-08-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Som liten dødade man många djur før att se sjælva førloppet.
Nu idag kankse inte lika ofta.
Det finnns helt klart något upphetsande med att døda ett djur helt beroende på storlek och typ.
Det är som att stirra in i mörkrets avgrund när man ser dessa likheter med nekrofilen Jeffrey Dahmer. Att njuta av att döda oskyldiga varelser avslöjar en bruten själ och en plågad psyke. Smärtan från barndomen, då du utsattes för övergrepp, präglar din syn på världen. Genom att skada djur försöker du återta kontrollen när dina manliga släktingar våldtog dig som liten pojke.
Citera
2024-08-15, 12:27
Medlem
Citat:
Det är som att stirra in i mörkrets avgrund när man ser dessa likheter med nekrofilen Jeffrey Dahmer. Att njuta av att döda oskyldiga varelser avslöjar en bruten själ och en plågad psyke. Smärtan från barndomen, då du utsattes för övergrepp, präglar din syn på världen. Genom att skada djur försöker du återta kontrollen när dina manliga släktingar våldtog dig som liten pojke.

Den va lite øverdriven men kul.
Jag fortsætter att døda djur nær det passar. Det finns många av dem som stør mig ibland. Speciellt fåglar. Stora som små. Ibland fångar jag en fågel, stoppar in den i en "tvättmedels-boll", sedan får hunden leka med bollen, efter det så spelar jag lite tennis mot en vägg. När det sen børjar närma sig är det så äntligen dags før en smash. Sen dags før nästa fågel. Glad sommar!
Citera
2024-08-15, 13:50
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:

Jeffrey Dahmer var en produktmördare.
Han dödade aldrig djur som liten, han gick i väggrenen och letade efter påkörda, redan döda djur som han tog med sig hem för att dissekera och samla delar ifrån.
När han som vuxen mördade gjorde han det så snabbt som möjligt för att kunna åtnjuta av den död kroppen. Han försökte till och med skapa en zombi av ett av sina offer för att slippa dödandet.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in