2024-08-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det ger väldigt bra visningar, eftersom man målat ut honom som ett jävla svin i flera månader. Det har fått följden att väldigt många hatar honom, och vill att det ska gå åt helvete för honom. Därför följer en stor skara människor det här, och tittar på alla videor där killen blir hånad och sågad vid fotknölarna.

I bakgrunden finns det personligt groll. Rask, t.ex, hatar Chrippa eftersom han tidigare har kritiserat honom. Eftersom Rask är en väldigt störd man, ser han all kritik som personliga påhopp, och nu rättfärdigar han mobbingen med att han blivit lika mycket påhoppad själv. Trots att det inte stämmer, och tacksamt nog är alla gamla videor där Chrippa pikade honom borta sedan hans kanal raderades. Anjo vet jag inte, han verkar inte ha något personligt med killen. Å andra sidan står han nära Jocke. Jocke tycks ha problem med Chrippa. Vad dessa problem är egentligen tycker jag verkar vara lite höljt i dunkel. Jag tror inte den verkliga anledningen är att han har problem med sitt val av partner. Det finns någonting annat i grunden.

Klart är att Jocke skulle kunna sätta stopp för det här drevet direkt. För Youtube verkar vara lite av ett pyramidspel. Det är Jocke som godkänner drevet. Går han ut i en video med Chrippa, berättar lite om att de nu blivit sams och att folk inte ska hata Chrippa mer p.g.a X och Y-anledning, då hade det mesta slutat. För alla som följer Anjo, Rask, Vad är problemet, och Motvikt gillar Jocke ännu mer. Säger Jocke att det inte är OK, då kommer en stor del av följarskaran gå på det, och istället vända sig emot de övriga när de gör videor om Chrippa.

Man kan säga att det här drivs av en väldigt stor pöbelmentalitet, där en stor fårskock bara agerar efter en inflytelserik persons direktiv. Jag kan tänka mig att det var lite såhär häxprocesserna gick till, där prästerna i byarna fick befolkningen att gå bananas och börja ange sina grannar för att ha kontakt med satan. Samma mekanismer men en annan tid.
Tack för förklaringen, det gav mig lite mer inblick om varför folk är så besatta av honom
Citera
2024-08-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag förstår exakt vad Pallal och Micro menar.
Jag följer det här på håll, så lyckas man plocka deras skrift ur kontext och fortsätta förvränga vissa ords betydelse i frågan, så gör man sig hyfsat dum, med tanke på hur övertydligt de förklarar.
Ska det ens behövas tänker jag?

Höj nivån och argumentera utifrån vad den ena skriver, inte vad man vill att den har skrivit för att höja och ge sig själv rätt.
I något man har fel i.

Det är okej för mig att ni känner så.
Och som sagt sanning kommer komma fram och då är det inte jag som kommer se dum ut.
Citera
2024-08-15, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tycker inte det är viktigt vad som är sant och falskt i tråden?

Jo men du hittar ju bara på.
Citera
2024-08-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det ger väldigt bra visningar, eftersom man målat ut honom som ett jävla svin i flera månader. Det har fått följden att väldigt många hatar honom, och vill att det ska gå åt helvete för honom. Därför följer en stor skara människor det här, och tittar på alla videor där killen blir hånad och sågad vid fotknölarna.

I bakgrunden finns det personligt groll. Rask, t.ex, hatar Chrippa eftersom han tidigare har kritiserat honom. Eftersom Rask är en väldigt störd man, ser han all kritik som personliga påhopp, och nu rättfärdigar han mobbingen med att han blivit lika mycket påhoppad själv. Trots att det inte stämmer, och tacksamt nog är alla gamla videor där Chrippa pikade honom borta sedan hans kanal raderades. Anjo vet jag inte, han verkar inte ha något personligt med killen. Å andra sidan står han nära Jocke. Jocke tycks ha problem med Chrippa. Vad dessa problem är egentligen tycker jag verkar vara lite höljt i dunkel. Jag tror inte den verkliga anledningen är att han har problem med sitt val av partner. Det finns någonting annat i grunden.

Klart är att Jocke skulle kunna sätta stopp för det här drevet direkt. För Youtube verkar vara lite av ett pyramidspel. Det är Jocke som godkänner drevet. Går han ut i en video med Chrippa, berättar lite om att de nu blivit sams och att folk inte ska hata Chrippa mer p.g.a X och Y-anledning, då hade det mesta slutat. För alla som följer Anjo, Rask, Vad är problemet, och Motvikt gillar Jocke ännu mer. Säger Jocke att det inte är OK, då kommer en stor del av följarskaran gå på det, och istället vända sig emot de övriga när de gör videor om Chrippa.

Man kan säga att det här drivs av en väldigt stor pöbelmentalitet, där en stor fårskock bara agerar efter en inflytelserik persons direktiv. Jag kan tänka mig att det var lite såhär häxprocesserna gick till, där prästerna i byarna fick befolkningen att gå bananas och börja ange sina grannar för att ha kontakt med satan. Samma mekanismer men en annan tid.

Bra beskrivet!

Jag tänker att de inte heller kan släppa det, med risken att de kan tappa greppet om sin version och känner sig nödgade att upprätthålla ’sin story’.
Jocke och Anjo skulle inte riktigt klara av att hantera att tappa ansiktet, och Rask och Anjo vill såklart inte förlora sina intäkter.

Jocke har (som vi vet) grava problem med sin familj och barndom, så det ligger nog mycket hat och svartsjuka mot Chrippa där.
Jocke med sina gigantiska plattformar vet hur man kan använda det som vapen mot sin familj, och mot övriga som inte dansar efter hans pipa.
Det är så han får ’kontroll’.

Anjo i sin tur har blivit mobbad och utfryst av Jocke, så nu när han blivit inbjuden till värmen gör han allt för att hålla sig kvar.
Han går bokstavligen över lik, bara han får fortsätta att vara Jockes dräng.

Jocke vet om det och med det blir det ju perfekt för honom att använda Anjo mot Chrippa.

Rask är bara ett mähä, mitt i allt.
Han älskar att höja sig själv genom att sänka andra, det är en av alla störda sidor som han har.
Som vi vet.

Det är en soppa av störda människor här.
Citera
2024-08-15, 12:56
Medlem
Citat:
Jag förstår exakt vad Pallal och Micro menar.
Jag följer det här på håll, så lyckas man plocka deras skrift ur kontext och fortsätta förvränga vissa ords betydelse i frågan, så gör man sig hyfsat dum, med tanke på hur övertydligt de förklarar.
Ska det ens behövas tänker jag?

Höj nivån och argumentera utifrån vad den ena skriver, inte vad man vill att den har skrivit för att höja och ge sig själv rätt.
I något man har fel i.

Jag tycker du får skärpa dig. Att inse vad det handlar om när det gäller Linneas lögner gör inte att Jocke gör något fel.
Citera
2024-08-15, 12:59
Medlem
Citat:
Nej, du får nog traggla lite mer med svenskan. Ett förnekande kräver inte en förutbestämd fras för att vara ett förnekande.

I detta fallet förnekades ingenting.
Visar bara hur komiskt det är att en som jag som aldrig bott i Sverige kan detta än någon som bott i Sverige kanske hela livet? 🤔
Skitsamma, du har fel jag har rätt
Citera
2024-08-15, 13:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jo men du hittar ju bara på.
Vad hittar jag på?

Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
I detta fallet förnekades ingenting.
Visar bara hur komiskt det är att en som jag som aldrig bott i Sverige kan detta än någon som bott i Sverige kanske hela livet? 🤔
Skitsamma, du har fel jag har rätt
Jo, det gjorde det.
Citera
2024-08-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag tycker du får skärpa dig. Att inse vad det handlar om när det gäller Linneas lögner gör inte att Jocke gör något fel.
Jag diskuterar vad det handlar om och inte utifrån vad man vill att det ska handla om.

Jocke är och kommer alltid att vara en bitter och hämndlysten bror och son.
Han kan göra precis vad som helst för att knäcka sin familj/vänner, och i det här fallet sin egen bror.

Hur du nu fick in något om Jocke som svar utifrån mitt inlägg?
Citera
2024-08-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det är okej för mig att ni känner så.
Och som sagt sanning kommer komma fram och då är det inte jag som kommer se dum ut.
Känner så?

Nä, den typen av retorik använder inte jag.

Jo, sanningen har den magiska förmågan att krypa fram, och jag kan knappt bärga mig.
Citera
2024-08-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Brukar bli så när man vill sniffa på Linneas trosor. Då tror man på alla dessa lögner
Du är lika osmaklig i dina inlägg som du brukar vara.

Har du något vettigt att tillföra, eller vill du mest sprida dina udda fantasier?
Citera
2024-08-15, 13:32
Medlem
Citat:
Du är lika osmaklig i dina inlägg som du brukar vara.

Har du något vettigt att tillföra, eller vill du mest sprida dina udda fantasier?

Vad är det med Linneas trosor som är osmakligt. Chrippa hävdar att hon luktar gott i underlivet, gjorde han inte det? Han borde ju veta.
Citera
2024-08-15, 13:35
Medlem
Citat:
Nej, men du borde inse att ingen kommer vidare på det ämnet förrän någon av parterna ger er något nytt att diskutera kring.
Det finns ingen poäng med att peta i samma detaljer om och om igen så länge inget nytt tillkommer som kan förändra bilden åt ena eller andra hållet.
VAD som hände vet bara Linnea och Chrippa och de tänker uppenbarligen inte delge andra någon information just nu i alla fall.
Vad som hände är också något mellan Chrippa och Linnea - och inte alla andra.

Det kommer ju upp nytt ganska ofta tycker jag.

Om man inte vill att andra ska vara involverade eller ha åsikter, bör man undvika att offentligt dela med sig av vad som har hänt eller pågår, och inte heller be om andras hjälp. Det är onödigt att göra svarsvideor, besvara frågor i livesändningar, lägga upp inlägg, pika, eller gräva fram gamla konflikter om den andra parten.

Det rör sig om två parter, där den ena planerade att starta en kvinnojour baserat på sina egna erfarenheter, och den andra skulle ge ut en självbiografi för att hjälpa andra utsatta män. Om någon av dem har ljugit, är det ett stort svek mot dem som verkligen är eller har varit utsatta.
Om de däremot talar sanning, är deras attityd gentemot andra ett stort hån mot dem som befinner sig i en utsatt situation eller har varit utsatt.
Jag anser inte att något sådant ska sopas under mattan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in