Citat:
Ursprungligen postat av
topnotchG
Bara en fundering varför är alla så kallade influencer besatt av denna herr chrippa? är det för det är jockes brorsa och att dom vill tjäna pengar på hans bekostnad. Vad händer om mr chrippa him self blir munk och flyttar in i ett kloster och går under jorden. Vad ska då alla prata om då?.
börjar inte det hela bli ett extremt uttjatat ämne om han flyger till spanien eller inte vem bryr sig liksom, eller missar jag något om varför han är så intressant?
Det ger väldigt bra visningar, eftersom man målat ut honom som ett jävla svin i flera månader. Det har fått följden att väldigt många hatar honom, och vill att det ska gå åt helvete för honom. Därför följer en stor skara människor det här, och tittar på alla videor där killen blir hånad och sågad vid fotknölarna.
I bakgrunden finns det personligt groll. Rask, t.ex, hatar Chrippa eftersom han tidigare har kritiserat honom. Eftersom Rask är en väldigt störd man, ser han all kritik som personliga påhopp, och nu rättfärdigar han mobbingen med att han blivit lika mycket påhoppad själv. Trots att det inte stämmer, och tacksamt nog är alla gamla videor där Chrippa pikade honom borta sedan hans kanal raderades. Anjo vet jag inte, han verkar inte ha något personligt med killen. Å andra sidan står han nära Jocke. Jocke tycks ha problem med Chrippa. Vad dessa problem är egentligen tycker jag verkar vara lite höljt i dunkel. Jag tror inte den verkliga anledningen är att han har problem med sitt val av partner. Det finns någonting annat i grunden.
Klart är att Jocke skulle kunna sätta stopp för det här drevet direkt. För Youtube verkar vara lite av ett pyramidspel. Det är Jocke som godkänner drevet. Går han ut i en video med Chrippa, berättar lite om att de nu blivit sams och att folk inte ska hata Chrippa mer p.g.a X och Y-anledning, då hade det mesta slutat. För alla som följer Anjo, Rask, Vad är problemet, och Motvikt gillar Jocke ännu mer. Säger Jocke att det inte är OK, då kommer en stor del av följarskaran gå på det, och istället vända sig emot de övriga när de gör videor om Chrippa.
Man kan säga att det här drivs av en väldigt stor pöbelmentalitet, där en stor fårskock bara agerar efter en inflytelserik persons direktiv. Jag kan tänka mig att det var lite såhär häxprocesserna gick till, där prästerna i byarna fick befolkningen att gå bananas och börja ange sina grannar för att ha kontakt med satan. Samma mekanismer men en annan tid.