2024-08-15, 09:09
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
FYI

Jag fick precis nytt recept o kunde göra en order på nätet på apoteket <3

Jag skrev i början på juli att jag kunde göra en onlinebeställning på hjärtat.. fick kyld hemleverans.. när jag skulle köpa nästa penna så hitta jag ingen på nätet. (Bor inte i Stockholm)

Dåligt med uppdatering från mig… det går så långsamt nedåt så det finns inte så mkt att uppdatera om.

Startade 1/5
Har hittills gått ner 9,1 kg (snitt 0,6 kg/vecka)
Dagens BMI 25,8
Citera
2024-08-15, 09:18
Medlem
graskalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badgurl
Har inte skrivit här på ett tag för jag håller på och deppar ihop totalt, hehe. Men läser allt. Jag har tagit 3 sprutor på 0.5 men ingen effekt ännu mer än att jag är *trumvirvel* ännu hungrigare än vanligt på kvällarna…. Suck! Hoppas på bättre effekt när jag går upp till 1.

Nämen så tråkigt att höra. Hoppas att du börjar känna effekt när du går upp i dos, för jag förstår att det inte känns så kul att betala för att liksom bli ännu hungrigare. Håller tummarna!
Citera
2024-08-15, 09:21
Medlem
graskalas avatar
Citat:
Dåligt med uppdatering från mig… det går så långsamt nedåt så det finns inte så mkt att uppdatera om.

Startade 1/5
Dagens BMI 25,8

Kul med uppdatering iaf. 0,6 kg/veckan och snart ett BMI under 25 låter ju toppenbra? Heja dig!
Citera
2024-08-15, 09:28
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:

Startade 1/5
Dagens BMI 25,8
Jag startade 3 veckor efter dig, och oxå har 0,6 snitt, tycker det är bara braaaaa att det inte går för snabbt.
Nästan normal BMI är ju kanon!!! Jag har minst 6 kg dit, räknar att det tar c:a 2 månader
Citera
2024-08-15, 09:30
Medlem
graskalas avatar
Ny vecka och ny vägning. Visserligen bara 5 dagar sen sist, men jag gillar mina torsdagsvägningar. Denna spruta är den 10:nde, fortfarande 0,25.

Efter förra veckans mentala breakdown så har jag hittat tillbaka till rutinerna och det svarade kroppen bra på. Det blev ett fint minus på dessa fem dagar och jag har nu passerat -10 kg.

Bakgrund: Kvinna, 35 år. 176 cm.
1 juni (start): 96 kg
14 juni (första sprutan Ozempic): 94,6 kg (-1,4 kg)
21 juni: 92,4 kg (-2,2 kg)
28 juni: 90,9 kg (-1,5 kg)
4 juli: 90,1 kg (-0,8 kg)
11 juli: 88,6 kg (-1,5 kg)
18 juli: 87,7 kg (-0,9 kg)
25 juli: 87,0 kg (-0,7 kg)
31 juli: 86,4 kg (-0,6 kg)
10 aug: 86,1 kg (-0,3 kg)
15 aug: 85,3 kg (-0,8 kg)

Totalt: -10,7 kg.

Det som dock inte funkar är proteinintaget som vegetarian. Har både kvarg och proteinpulver hemma, men tar så mycket hellre en knäckemacka med ost som frukost/mellanmål eller skippar frukosten. Senaste månaden har jag inte varit i närheten av mitt proteinmål, så jag vet att jag borde skärpa till mig… Det får bli mitt huvudsakliga mål kommande veckan.

Sen ett litet tips om app, kanske framförallt om man kör dagliga vägningar: Happy Scale (ljusblå logga). Det är ytterst få appar jag betalar för, men för mig har den varit värd varenda krona. Väldigt bra för att ”lyfta blicken” och se både trender och prognoser i sin viktminskning etc.
Citera
2024-08-15, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Är det någon som ökat från 0.25 till 0.5 efter endast 2v? Märkte ni någon skillnad?
Enligt Dr.Vikt så tycker han att jag ska öka till 0.5 nu vid 3e injektionen.
Jag har haft i princip 0 biverkningar på 0.25 men också ingen effekt, utan det är precis som ”vanligt” dessa 2 veckor som passerat på 0.25.
Jag fick samma råd från Dr.Vikt och gjorde ökningen efter 2 veckor trots att jag känt hygglig effekt redan på 0.25 mg. Jag fick inga större biverkningar på 0.5 mg så jag kan inte säga att jag ångrar det direkt, men jag tror jag hoppade upp mest pga dåligt tålamod vilket känns som en liten förlust i efterhand. Men jag ligger fortfarande kvar på 0.5 mg nu efter 3 månader så det gick bra för mig. Den enda "nyheten" på 0.5 förutom lite bättre effekt var att jag behövde göra nr 2 på toan mindre ofta och fick se till att påminna mig själv att gå för att inte bli förstoppad, men inget värre än så.
Citera
2024-08-15, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graskala
Ny vecka och ny vägning. Visserligen bara 5 dagar sen sist, men jag gillar mina torsdagsvägningar. Denna spruta är den 10:nde, fortfarande 0,25.

Efter förra veckans mentala breakdown så har jag hittat tillbaka till rutinerna och det svarade kroppen bra på. Det blev ett fint minus på dessa fem dagar och jag har nu passerat -10 kg.
Riktigt fin kurva, bra jobbat!

Vet du om Happy Scale-appen stöder att man lägger in "gammal" data, dvs bakåt i tiden? Tänkte prova den i så fall, för jag gör allt manuellt i Excel än så länge vilket är lite tradigt. :-)
Citera
2024-08-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badgurl
Har inte skrivit här på ett tag för jag håller på och deppar ihop totalt, hehe. Men läser allt. Jag har tagit 3 sprutor på 0.5 men ingen effekt ännu mer än att jag är *trumvirvel* ännu hungrigare än vanligt på kvällarna…. Suck! Hoppas på bättre effekt när jag går upp till 1.
Håller tummarna att det vänder. 1 mg ska vara en sweet spot för många vad jag förstår.
Citera
2024-08-15, 10:27
Medlem
graskalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreth
Riktigt fin kurva, bra jobbat!

Vet du om Happy Scale-appen stöder att man lägger in "gammal" data, dvs bakåt i tiden? Tänkte prova den i så fall, för jag gör allt manuellt i Excel än så länge vilket är lite tradigt. :-)
Yes, det går absolut att göra. Min första månad körde jag också Excel (med hemmagjorda halvknackiga grafer), men sen jag testade appen och la in allt där så har jag inte ens öppnat Excelen.
Citera
2024-08-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Vi får väl enas om att vara oense 😄 Hade jag varit en 130-140 kg tung person som förbrukar 2600 kcal, kör en hårdbantning men går upp nästan allt igen för att därefter förbränna 1900 (och sjunkande trots att vikten fortsätter öka) så hade jag varit enormt missnöjd 😅

Men för att gå upp allt igen så måste de överäta ordentligt. Och de borde ju ha märkt att vågen skenade.
Vart kan man läsa studien?
Citera
2024-08-15, 10:52
Medlem
Jag gick ner 30kg på 6mån med ozempic. Sjukt bra medicin. Dock blir man hungrig igen om man inte fortsätter med den, så det blir nog en livslång medicinering
Citera
2024-08-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graskala
Yes, det går absolut att göra. Min första månad körde jag också Excel (med hemmagjorda halvknackiga grafer), men sen jag testade appen och la in allt där så har jag inte ens öppnat Excelen.
Jag har gått från 3 till 15 datapunkter/kolumner i min Excel, så kanske vore bra för mig att begränsa mig lite haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in