2024-08-15, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du har fortfarande inte förklarat var du gör dina 200x bet.
Nej och det kommer jag aldrig göra.
Har jag sagt från start att ni får hitta själva.
Spelar ingen roll hur många gånger ni tjatar om det.
Ska man hålla på med det här så får man ha lite eget intresse, man får inte allt serverat på ett silverfat.
Citera
2024-08-15, 08:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Nej och det kommer jag aldrig göra.
Har jag sagt från start att ni får hitta själva.
Spelar ingen roll hur många gånger ni tjatar om det.
Ska man hålla på med det här så får man ha lite eget intresse, man får inte allt serverat på ett silverfat.
Jag har aktivt letat ska sägas. Det enda jag hittade i närheten var kryptorelaterat.
Om det är någon som tillhandahåller sådana höga hävstångsprodukter (vilket är riskabelt) så är de tydligen inte pigga på att marknadsföra sig
Citera
2024-08-15, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag har aktivt letat ska sägas. Det enda jag hittade i närheten var kryptorelaterat.
Krypto har inget med detta att göra.
Citera
2024-08-15, 08:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Krypto har inget med detta att göra.
Nej, jag vet. Men det var det enda jag hittade som hade i närheten lika mycket hävstång.
Citera
2024-08-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ja enskilda dagar mycket vanligt, även nån enstaka vecka.

Men jämför man mot index har det aldrig hänt på en månad.
Då vet vi att det faktiskt går förlora pengar med ditt system. Och om det går förlora pengar en gång så kan det ske fler gånger. Vilket innebär att antalet dagar med förluster faktiskt kan sträcka sig mot oändligheten.

Om vi förutsätter att du inte kan trycka egna pengar så innebär det i praktiken att du, oavsett hur rik du än är, inte har ett obegränsat kapital.

Vi får då en situation där förlusterna kan gå mot oändligheten medan kapitalet bara kan gå till noll. Det innebär att ditt kapital riskerar att utraderas långt innan din förlustsvit upphör.

Om vi sedan leker med tanken att du trotts allt är övertygad om ditt systems förträfflighet och att turen förr eller senare måste vända och lånar pengar för att försöka vinna tillbaka pengarna så kan du hamna i en riktigt knivig situation. För eftersom du själv inte kan påverka själva utfallet så har du ingen verklig möjlighet att rigga systemet till din fördel. Vilket innebär att förlustsviten kan fortsätta längre än de lånade pengarna räcker.

Det är i det sista steget, när förlusterna skall vinnas tillbaka, som enskilda anställda har lyckats dra med sig hela banker i fallet.
Citera
2024-08-15, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Då vet vi att det faktiskt går förlora pengar med ditt system. Och om det går förlora pengar en gång så kan det ske fler gånger. Vilket innebär att antalet dagar med förluster faktiskt kan sträcka sig mot oändligheten.

Om vi förutsätter att du inte kan trycka egna pengar så innebär det i praktiken att du, oavsett hur rik du än är, inte har ett obegränsat kapital.

Vi får då en situation där förlusterna kan gå mot oändligheten medan kapitalet bara kan gå till noll. Det innebär att ditt kapital riskerar att utraderas långt innan din förlustsvit upphör.

Om vi sedan leker med tanken att du trotts allt är övertygad om ditt systems förträfflighet och att turen förr eller senare måste vända och lånar pengar för att försöka vinna tillbaka pengarna så kan du hamna i en riktigt knivig situation. För eftersom du själv inte kan påverka själva utfallet så har du ingen verklig möjlighet att rigga systemet till din fördel. Vilket innebär att förlustsviten kan fortsätta längre än de lånade pengarna räcker.

Det är i det sista steget, när förlusterna skall vinnas tillbaka, som enskilda anställda har lyckats dra med sig hela banker i fallet.
Du har verkligen inte lyckats greppa det här.
Räkna själv och bli en förmögen man istället.
Kapitalet kommer aldrig ta slut om du investerar 1,25% av ditt ursprungliga kapital dagligen hur mycket du än vill det.
Senast redigerad av Russinsmurfen 2024-08-15 kl. 08:49.
Citera
2024-08-15, 08:59
Medlem
Citat:
Kapitalet kommer aldrig ta slut om du investerar 1,25% av ditt ursprungliga kapital dagligen hur mycket du än vill det.
Säg att du börjar med en miljon vilket är ditt ursprungliga kapital. Satsar du 1,25% blir det 12500 kronor om dagen. Efter en förlustsvit på 80 handelsdagar är du pank.

Om du istället väljer att satsa 1,25% av den summa du har kvar efter varje förlust så kommer du till en gräns där du inte längre kan köpa några finansiella produkter. Dina 1,25% kommer att vara enstaka ören och det kan du inte köpa några finansiella produkter för (förutom möjligen någon riktigt dålig aktie).

Så, jo ditt kapital kommer att ta slut om har en lång förlustsvit.
Citera
2024-08-15, 09:01
Medlem
Citat:
Säg att du börjar med en miljon vilket är ditt ursprungliga kapital. Satsar du 1,25% blir det 12500 kronor om dagen. Efter en förlustsvit på 80 handelsdagar är du pank.

Om du istället väljer att satsa 1,25% av den summa du har kvar efter varje förlust så kommer du till en gräns där du inte längre kan köpa några finansiella produkter. Dina 1,25% kommer att vara enstaka ören och det kan du inte köpa några finansiella produkter för (förutom möjligen någon riktigt dålig aktie).

Så, jo ditt kapital kommer att ta slut om har en lång förlustsvit.
Det blir aldrig 80 förlustdagar.
Hur mycket tror du det skulle vara kvar av värdet på en miljon i en indexfond efter 80 förlustdagar?
Slut på barnslig diskussion nu.
Citera
2024-08-15, 09:32
Medlem
Citat:
Det blir aldrig 80 förlustdagar.
Och det är här du går vilse. Du tror inte att det kan bli 80 förlustdagar på samma sätt som en spelare inte tror att han kan förlora 80 gånger på rad.

Vi kan därmed konstatera att ditt system, likt alla liknande system, har en inbyggd svaghet som du inte kan påverka. Och så mycket mer finns det väl egentligen inte att tillägga.
Citera
2024-08-15, 09:35
Medlem
Citat:
Och det är här du går vilse. Du tror inte att det kan bli 80 förlustdagar på samma sätt som en spelare inte tror att han kan förlora 80 gånger på rad.

Vi kan därmed konstatera att ditt system, likt alla liknande system, har en inbyggd svaghet som du inte kan påverka. Och så mycket mer finns det väl egentligen inte att tillägga.
Nej absolut inget finns att tillägga till denna diskussion.
Citera
2024-08-15, 09:37
Medlem
Citat:
Hur mycket tror du det skulle vara kvar av värdet på en miljon i en indexfond efter 80 förlustdagar?
Det beror på hur stor den totala nedgången är. Men om det handlar om ett någorlunda stabilt index (inte ett indonesiskt grisfarmsindex eller liknande) så torde värdet inte vara noll. För om ett större och väl etablerat index sjunker till noll kommer ditt minsta problem att vara vad en viss finansiell produkt är värd.
Citera
2024-10-12, 00:46
Medlem
Hur går det för er?
Tror ni fortfarande på Bolmesons fantasier eller har ni släppt sargen och vågat er ut i stora världen?
Så mycket stålar jag tjänat de senaste veckorna skulle få en indexfondknarkare att få fontänorgasm.

Förlåt nu glömde jag visst en sak.
Man kan ju inte prestera bättre än ett genomsnitt och absolut inte över tid.
Ja om jag nu inte tillhör den procenten som klarar det. För det brukar ju alla de som påstår att man inte kan prestera bättre än ett genomsnitt gardera sig med att det finns en procent som klarar men 99% presterar sämre än genomsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in