Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Men gudars varför vill du att det ska vara på det viset? varför vill du förvränga fakta? Alla rapporter är tydliga o det vanligaste är närmast 17 år inget annat hur mycket du än försöker vända på det.
De frågar enbart 15 åringar.
Och -läs om så förstår du att det inte behövs tvång i den bemärkelsen du tror. Gubbarna på nätet har stort övertag bara med sin ålder. Tjejerna o killarna lider utäver det ofta av ohälsa.
Det är som om du vill att det ska vara så att barn har sex oftare än vad de har när de är 15.
Och med din logik.... tror du att de få 15 åringar har sex så ofta då?
Försöker få sanningen, speciellt viktigt är det för dem som har med barn att göra, från beslutare och dem som möter unga. Men detta gäller inte mig direkt så jag avslutar denna diskussion. Men jag vet inte sanningen, det finns olika bud märker jag.
Jag vet att det inte är bra för unga, de kan ha svårt att hantera tidig debut osv, det förstår jag absolut. Men jag sätter detta i relation till Dumpens agerande, och jag har nämnt flera gånger att det är bra att de får andra som påtalar fel beteende, förmodligen vet de det redan, men behöver en tankeställare.
Men jag hävdar bestämt att Dumpens konsekvenser inte motsvarar nyttan. De tar de konsekvenserna för de värsta typerna av övergrepp på unga (typ Patriks), och smetar detta på gäddorna. Gäddorna som blir raggade av barn, barn som raggar kan inte höra till dem som skadas mest. Men någon kommer skriva, de är redan skadade, men detta är iså fall ett antagande.
Du verkar vara panikslagen av att barn skulle debutera tidigt, jag gillar sanningen, men vet inte vad som är sanning längre. och det kvittar mig faktiskt, men verkar inte kvitta dig, kanske för att det nöter på dumpens argument. Och lagskrivaren som bestämt det är våldtäkt.
Måste nämna trotts att jag skrivit jag ska avsluta. När lagen skulle tillämpas i början var det en kille 14 som förförde en tjej 17. Enligt skriven lag så var hon brottslingen. För att hon inte skulle få ett straff, skrev de i domen "det kan inte vara enligt lagens intention att den ska gälla", något sådan skrevs det, så misslyckad lag hade de bankat igenom, slarvpellarna.