2024-08-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag förstår realism.

Realism är inte att skada budbäraren, som enbart visar vad de själva har skrivit och skickat till någon som de tror är minderårig
Citera
2024-08-14, 21:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kanske t.o.m ännu farligare om de söker efter barn/unga.
Enligt Dr Christoffer Rahm så är det vanligt att pedofiler har lägre IQ, autism och ADHD.
Säkert är det så, likaså kan de vara vanliga svenssons. Antar att Rahm är expert, men det är en expert, en expert gör ingen regering. En med lågt IQ kan ha svårt att ragga så man kan kanske räkna bort dem.
Citera
2024-08-14, 21:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Realism är inte att skada budbäraren, som enbart visar vad de själva har skrivit och skickat till någon som de tror är minderårig
Neutralitet är att redovisa allt eller inget. Annars är budbäraren inte bra. Ta ETC och Josefson som exempel, där ilsknar Dumpen till och sänder video i många minuter om deras som de påstår oneutralitet.
Citera
2024-08-14, 22:18
Medlem
Citat:
Neutralitet är att redovisa allt eller inget. Annars är budbäraren inte bra. Ta ETC och Josefson som exempel, där ilsknar Dumpen till och sänder video i många minuter om deras som de påstår oneutralitet.

Haha nej, du måste lära dig att du tänker fel.
Det finns inga ursäkter för att möta upp någon som man tror är minderårig, allt ansvar ligger på den som är vuxen.
Citera
2024-08-14, 22:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Haha nej, du måste lära dig att du tänker fel.
Det finns inga ursäkter för att möta upp någon som man tror är minderårig, allt ansvar ligger på den som är vuxen.
När man upptäcker att budbäraren glömt ta bort uppmaning till gäddan att ge sig på en tonåring kompis till dottern, då finns inga ursäkter. Då borde alla reagera. Men inte Karlsson.

Då inser man att man inte får all behövlig information.
Citera
2024-08-14, 22:43
Medlem
Citat:
När man upptäcker att budbäraren glömt ta bort uppmaning till gäddan att ge sig på en tonåring kompis till dottern, då finns inga ursäkter. Då borde alla reagera. Men inte Karlsson.

Jag har bara läst att du påstår att Sara har nämt det, och att fiskaren va för dåligt utbildad och att de har rett ut det. Vad är det du tycker att jag ska tycka om det?
Citera
2024-08-14, 23:34
Medlem
Citat:

Så din logik i det här sammanhanget är att man borde ta bort uppmaningen fiskaren gjorde i chatten som vi fick se? Är det inte mer transparent att behålla det fel fiskaren gjorde istället för att dölja det? Vad jag minns gick de ut o pudlade detta, då det såklart var fel.
Citera
2024-08-14, 23:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag har bara läst att du påstår att Sara har nämnt det, och att fiskaren va för dåligt utbildad och att de har rett ut det. Vad är det du tycker att jag ska tycka om det?
Ett argt svar på Facebook av en medlem i föreningen gjorde mig uppmärksam. Det har inte med utbildning utan har med omdöme. De tar in vem som helst för att nå sina kalkylerade uthängningar. Har de rätt ut fiskaren som utnyttjade fredag lördag då gäddorna var fulla och lätta att få dem skicka penisbilder?

Jag menar att det är så det går till, och att allt korrekturjusteras så detta inte ska synas utåt.
Citera
2024-08-14, 23:49
Medlem
Furofsteels avatar
Citat:
Napp #465, intressant att Sara har direktlinje till polis. Vi andra får vänta 4 timmar på 11414. Hur få man en sådan service. Kan man köpa ett sådant abonnemang?

Hon ringer väl 112.
Citera
2024-08-14, 23:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Så din logik i det här sammanhanget är att man borde ta bort uppmaningen fiskaren gjorde i chatten som vi fick se? Är det inte mer transparent att behålla det fel fiskaren gjorde istället för att dölja det? Vad jag minns gick de ut o pudlade detta, då det såklart var fel.
Ja om de varit transparenta. På Facebook fick de en arg kommentar (numera har de tagit bort möjligheten att kommentera) från en medlem i föreningen, där de blev kritiserade skarpt. Sara bad så mycket om ursäkt och förklarade bort händelsen.

Sedan togs bloggar bort som visade vad fiskaren skrivit för olämpligt, efter det togs den arga kommentaren bort på Facebook. Hon som kommenterade skrev, denna kommentar kommer ni att ta bort, och hon fick därmed rätt.

Allt är dolt för framtida läsare, och min logik när att man inte borde tagit bort detta. Men förstår varför det gjordes. Problemet är om detta misstag med den publicerade dumpen gjorts, hade vi inte vetat hur fiskarna jobbar.
Citera
2024-08-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ja om de varit transparenta. På Facebook fick de en arg kommentar (numera har de tagit bort möjligheten att kommentera) från en medlem i föreningen, där de blev kritiserade skarpt. Sara bad så mycket om ursäkt och förklarade bort händelsen.

Sedan togs bloggar bort som visade vad fiskaren skrivit för olämpligt, efter det togs den arga kommentaren bort på Facebook. Hon som kommenterade skrev, denna kommentar kommer ni att ta bort, och hon fick därmed rätt.

Allt är dolt för framtida läsare, och min logik när att man inte borde tagit bort detta. Men förstår varför det gjordes. Problemet är om detta misstag med den publicerade dumpen gjorts, hade vi inte vetat hur fiskarna jobbar.

Ok, förstår om de tog bort flickan o uppmaningen på deras sida m visste inte om censuren på FB. Går aldrig in där o visste inte.
Med den verksamhet de har borde de vara fullt transparenta o öppna för åsikter, absolut.
Citera
2024-08-15, 00:33
Medlem
Såg en intervju med de där de sa att majoriteten är etnisk svenska som söker sig till pedofili ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in