2024-08-14, 20:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Vad jag vet så har johxnnx ( x=a) aldrig vart anställd, och en anmälan är väll från henne?
Då P utelämnat information till henne om A( utåtagerande tex ),när hunden köptes!

Fast hon var informerade, det har hon berättat själv med sina egna ord. Till och med innan allt detta flög i luften. Och efter att det hade hamnat i media och efter att hon blivit "informerad" om "misshandeln" så satt hon själv i tidningen och sa att Essie gjorde stor nytta hos sin brukare och att hon hoppades att Essie skulle få komma hem igen!
Citera
2024-08-14, 20:43
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Återigen " tjej" har du missat att det är en vuxen kvinna? Och du svamlar mer än någonsin nu, inse att hur mycket du än försöker försvara familjen så har snaran dragits åt väldigt hårt. Snart briserar detta. du kommer att sitta här med skammens rodnad törs jag lova.

Det är en tjej som lider av en grav autism och som ibland är som en 4-åring, och eftersom hon inte kan ta hand om sig själv så har hon en förvaltare. Hon är inte riktigt vad man brukar referera till som en "vuxen kvinna". Men i dina ögon så får hon väl vara det om det är så du ser henne. Att du har sådana fetischismer får du hålla för dig själv.
Citera
2024-08-14, 20:51
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det kommer från P, och det finns det mycket troligt inga bevis för det. Han säger att en assistent har en pojkvän som är aktiv kriminell i grupper som får mc-gäng att se snälla ut.
Tillåt mig le...undrar om han tittar mycket på actionfilmer...alltså trodde han att folk skulle köpa den storyn? Var det pappan som anklagade tiggaren också? För det påstods väl att tiggaren var kompis med den livsfarliga kriminella? Där gick han ju bet iallafall. Vad blir nästa...kurdiska räven och jordgubben?
Citera
2024-08-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Tillåt mig le...undrar om han tittar mycket på actionfilmer...alltså trodde han att folk skulle köpa den storyn? Var det pappan som anklagade tiggaren också? För det påstods väl att tiggaren var kompis med den livsfarliga kriminella? Där gick han ju bet iallafall. Vad blir nästa...kurdiska räven och jordgubben?

Tiggaren vet jag inte riktigt hur det gick till med. Jag fick höra det tipset här först, och fick intrycket av att det sedan togs upp i gruppen på Facebook. Men som sagt så har jag ingen koll där, egentligen.

Men kurdiska räven har det väl pratats om här i tråden, har jag för mig.
Citera
2024-08-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Så ännu en av PÖS otaliga lögner. Fattar inte hur han kan hålla reda på alla. Hade det gjorts en lögndetektortest hade apparaten brunnit upp.

Trots jag har hört det där av många olika människor, så märker jag inte några tendenser till att han skulle blanda ihop det ni kallar "lögner".
Citera
2024-08-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Det är därför enda gången P gråter/ visar känslor är när han berättar att han sagt till A att “Essie är på sjukhus” då tycker han på riktigt synd om sig själv som har fått städa upp röran. Annars är det inte mycket känslouttryck förutom hat mot alla “nättroll”
Men om jag önskar lite fina ord här om Essie som önskad familjemwdlwm så kommer det kanske något gammalt redogerat på facebookgruppen imorgon? 🫣

De skriver säkert ihop något som ploppar fram snart.

Undrar om A. kan klämma ur sig någon mening till assitenterna att hon har skadat Essie eller en assistent frågar så där i smyg.

Undrar om A. är lack att Essie är borta och är våldsam mot sina föräldrar? Någon slagpåse behöver hon ju ha om assistenterna har lärt sig de senaste veckorna om sina rättigheter och schysst arbetsmiljö.
Citera
2024-08-14, 21:39
Medlem
Citat:
Kan upplysa dej om att jag själv framkallar mer pälsdjurallergi än min/ mina hundar, så det resonemanget fungerar inte alls!
Har man ett djur i ett boende så är det nog mest på brukarens rum/lägenhet, och passerar allmänna utrymmen mycket kort tid för att tex gå ut.
Har aldrig hört någon i ett lägenhets hus dött på grund av allergi för att grannen har ett djur som den tar ut med jämna mellan rum.....

Vad är din upplysning konkret? Att en pälsdjursallergiker är allergisk mot dig?

Ditt "nog" inger inge större förtroende.

Kan upplysa dig. Jag arbetar inom verksamheten, inom koncernen och kan lagstiftningen kring pälsdjur och beslut kring dessa. Det är olika från kommun till kommun för kännedom.

Med ditt resonemamg får brukarens problematik endast ske i lägenheten?
Du känner till kommunallagen, jordabalken samt LSS? Det gör jag.
Citera
2024-08-14, 21:48
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser

Undrar om A. kan klämma ur sig någon mening till assitenterna att hon har skadat Essie eller en assistent frågar så där i smyg.

Undrar om A. är lack att Essie är borta och är våldsam mot sina föräldrar? Någon slagpåse behöver hon ju ha om assistenterna har lärt sig de senaste veckorna om sina rättigheter och schysst arbetsmiljö.
De hade ju en boxsäck hängande på verandan😁
Citera
2024-08-14, 22:03
Medlem
Citat:
Inte konstigt att uppfödarens ALLA valpar blivit godkända som assistanshundar då! Fy fan för detta!
Det framkom tidigt i tråden av någon.
Någon surfar på en tvål i badkaret igen.
Är denna tjänar pengar dikten ny,eller ett äldre av Saga.
Bakgrundsfaktan hmm
Sbk/skk som organisation tjänar ingen pengar
Finns ingen Assistanshundsavdelning,finns en projektledare
Uppfödare är egna/fristående
Instruktörer är egna/fristående
Att personer från de olika aktörerna "känner" varandra är inget konstigt.. De träffas mellanåt,vissa träffas under tester, examinationer odyl
L tester osv skall ju kordineras,/ samordnas/bokas in,det gör 1 en person på sbk.
Därav har den personen kontakt med de olika aktörerna.
Samme person svarar på frågor .
Kan hänvisa till instruktörer/utbildare
Berätta hur det går till osv..
Skickar handlingar till brukare i form av tecken id odyl
Senast redigerad av Knucklehead660 2024-08-14 kl. 22:06.
Citera
2024-08-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Trots jag har hört det där av många olika människor, så märker jag inte några tendenser till att han skulle blanda ihop det ni kallar "lögner".

Jodå, du lever i en egen värld tydligen.
Börja läs från inlägg nr 1 så hittar du mängder med lögner. Att han tex sa att varenda en var ute o letade efter Essie på natten, vittnen säger att det inte stämmer. Inte ens grannar med öppna dörrar hörde någon ropa efter Essie. Där har du två lögner...
Bara att fortsätta fylla på listan.

De enda som tror på PÖ är du o flashen...
Citera
2024-08-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser

Det enda riktiga är att en utbildad polis pratar med henne, om hon nu kan prata o frågar efter Essie och vad som hänt. Visar bilder på Essie o se hur hon reagerar.
O givetvis utan både föräldrar o förvaltare eller någon släkt.
Citera
2024-08-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Någon surfar på en tvål i badkaret igen.
Är denna tjänar pengar dikten ny,eller ett äldre av Saga.
Bakgrundsfaktan hmm
Sbk/skk som organisation tjänar ingen pengar
Finns ingen Assistanshundsavdelning,finns en projektledare
Uppfödare är egna/fristående
Instruktörer är egna/fristående
Att personer från de olika aktörerna "känner" varandra är inget konstigt.. De träffas mellanåt,vissa träffas under tester, examinationer odyl
L tester osv skall ju kordineras,/ samordnas/bokas in,det gör 1 en person på sbk.
Därav har den personen kontakt med de olika aktörerna.
Samme person svarar på frågor .
Kan hänvisa till instruktörer/utbildare
Berätta hur det går till osv..
Skickar handlingar till brukare i form av tecken id odyl

SBK får en peng från en svensk myndighet för examinering av assistanshundar. Denna myndighet försöker också få assistanshundar att få samma status som den som ledarhundar har idag, vilket bidrar till en statlig kontroll. Vilken denna myndighet är har redan dryftats i tråden. Om tillräckligt intresse finns kan man ta reda på det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in