2024-08-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Man tolkar gärna in att det är polisen men det står inte så ordagrant.

Mönstret går igen, det ska vara någon annatn i vanlig ordning.

Enligt en novellförfattare är det väl assistenterna då? Kommer snart att PÖ o CÖ blivit hotade av assistenterna
Citera
2024-08-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
du stödjer mytomanen PÖ:s sjuka mytomanhistoriar och förtalar oskyldiga PA`s samtidigt som du tydligt visar att du inte förstår vad polisiärt uppklarat betyder och allt detta i ett och samma inlägg imponerande av en super pucko...

Nej, det är givetvis inget förtal av några assistenter, eftersom användaren inte pekar ut någon annan än någon i gruppen assistenter. Precis lika lite som jag skulle förtala någon om jag påstod att en av alla Sveriges lastbilschaufförer körde för fort igår.

Men måste alltså kunna förstå vem av assistenterna användaren menar.
Citera
2024-08-14, 18:34
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nej, det är givetvis inget förtal av några assistenter, eftersom användaren inte pekar ut någon annan än någon i gruppen assistenter. Precis lika lite som jag skulle förtala någon om jag påstod att en av alla Sveriges lastbilschaufförer körde för fort igår.

Men måste alltså kunna förstå vem av assistenterna användaren menar.

idiot. vilken assistent det pratas om vet alla lokala om de verkligen har följt alla lögner i det här fallet, förmodligen också grannar som sett psyko-PÖ krypa runt där assisten bor...
tillräckligt många kan identifiera dem så tydligt att du kommer med rena lögner här som vanligt....
Senast redigerad av Notteliten 2024-08-14 kl. 18:39. Anledning: stavning
Citera
2024-08-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ordrikt inlägg men ändå oklart. Vad vill du ha sagt?

Om inte någon har räddat Essie, vad har då hänt? Är det pappan som tagit ihjäl henne, som de flesta här verkar hålla för troligast?

Skulle det vara djurrättsaktivister som räddat henne? Och hur skulle de ha fått reda på att hon behövde räddas?

Och slutligen, att pappan "jagat runt utanför folk"? Utanför deras bostad? Varför skulle inte det vara för att ge sken av något när allt annat är det?

Hela historien är ju ljug och bluff från början till slut.

Jag får vara ärlig och säga att jag tyckte det var ett ganska enkelt inlägg att förstå. Men visst ska jag förtydliga det för dig om du vill.

Teorin är att någon stulit hunden för att jävlas. Jag bedömde att en räddning inte är den troligaste förklaringen, främst för att polisen skulle ha varit mer intresserad och/eller att GM skulle ha röjt sig vid det här laget. Visst finns det också en svårighet med att aktivister skulle få reda på hunden, men just den svårigheten tror jag spelar mindre roll.

När det gäller "ge sken av" så har jag hittills hittat något som verkar vara till för det. Det mesta han/familjen gjort verkar ha en fullt rimlig förklaring.
Citera
2024-08-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
idiot. vilken assistent det pratas om vet alla lokala om de verkligen har följt alla lögner i det här fallet, förmodligen också grannar som sett psyko-PÖ krypa runt där assisten bor...
tillräckligt många kan identifiera dem så tydligt att du kommer med rena lögner här som vanligt....

Där tror jag du har totalt fel, alldeles oavsett hur otrevlig du än försöker vara.
Citera
2024-08-14, 18:47
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Där tror jag du har totalt fel, alldeles oavsett hur otrevlig du än försöker vara.

Ja, hur många av assistenterna har PÖ krupit runt bostaden till? lika många som det finns lastbilschaufförer i Sverige?
så det är rätt att kalla dig en idiot...
Citera
2024-08-14, 18:53
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Man får förmoda att de näthatare som påstår att hon blivit räddad menar att det är någon djurrättsgrupp som tagit henne. Du får väl fråga de näthatarna hur de menar att det gått till.

Alla som har lite intelligens och kan lägga ihop 1+1 inser snabbt att alla olika "tillfälligheter" i ärendet klart och tydligt pekar på att en assistent ligger bakom försvinnandet. Det är också väl känt att det fanns konflikter med assistenter, så både motiv och möjlighet har några assistenter haft. Därtill har ID-hundar bekräftat spår efter Essie utanför en misstänkt assistents bostad.

Ärendet är så långt polisiärt uppklarat. Det enda som återstår att ta reda på är vad assistenter eller hennes kumpaner gjort med Essie.

Nu måste du skoja med oss?
Menar du att assistenterna tog ihjäl Essie för att dom var arga på familjen?
Citera
2024-08-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Han var i full färd med att göra av med Essies kropp.

Och leta fram bilder för media, boka in tv-intervjuer nästa morgon, startar FB-grupp, involvera hela släkten som moderatorer, fixa ID-hund/-ar, köra drönare med värmekamera...

Men ingen granne, EPA-traktor och moppe-människa har berättat något eller skrivit på FB... "Nu söker vi efter Essie...". Ingen!
Citera
2024-08-14, 19:00
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Jag vet lika lite som du. Det som framkommit är dels att pappan påtalat att man fått säga upp en mängd personer på kort tid.

Han har skrivit och man får förmoda att han förstår att om han här far med osanning så kommer det bli ett himla liv om det. Inte minst ifrån det anlitade assistansbolaget. Så jag utgår ifrån att det han skriver om just detta åtminstone ligger nära sanningen. Det är i alla fall inte osannolikt:

Pappan skriver i sitt senaste Facebook inlägg:

”Företaget som vi har (anlitat, obs min anmärkning eftersom det står tidigare i inlägget att det är ett anlitat företag) för A’s assistans har varit med oss i denna kamp att försöka få till arbetet. Många har fått lämna på grund av att dom brustit i detta”

Han skriver också:

”Tyvärr är det flertalet assistenter som fått lämna sin tjänst eller valt att säga upp sig då de fått vetskap om att de ska få lämna företaget. Denna anmälan (jag utgår ifrån att P här menar anmälan till LS, min anm) inkom samma dag som en personal fick reda på att hon skall få sparken. Intervjuade personer är tyvärr tidigare anställda som fått sparken av en anledning och dessutom närmaste vänner med den som fick lämna detta datum”.

Eftersom assistansbolaget inte opponerat sig emot dessa påståenden så finner jag ingen uppenbar anledning att ifrågasätta uppgifterna.

Och om de stämmer så är det mer sannolikt att de ”5” som är ett antal som bara återfinns i tråden här, vilket betyder att de kan vara både fler och färre - har blivit avskedade ifrån sina anställningar i assistansbolaget. Vad orsaken bakom de uppsägningarna är framgår däremot inte. Så det kan mycket troligt handla om något helt annat än assistanshunden Essie.

Vad jag vet så har johxnnx ( x=a) aldrig vart anställd, och en anmälan är väll från henne?
Då P utelämnat information till henne om A( utåtagerande tex ),när hunden köptes!
Citera
2024-08-14, 19:02
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Ägaren till deras förra hund Molly har ju uttalat sig att hunden inte farit illa och kollar man personen så finns hunden numer i hans ägo. Han tog över Molly mär Essie kom till familjen.

Det finns mycket påhitt även i denna tråd.

Nu skrev personen på fejjan, och jag var inne på dennes sida och fann inte så mycket som EN ENDA bild på Molly???
Varför?
Citera
2024-08-14, 19:28
Medlem
miamanias avatar
Det är så uppenbart att A har misshandlat hunden och P har tagit den av daga för att undkomma repressalier och dessutom tjäna en hacka på swish. Det hade säkert gått vägen om han inte varit så jävla mediekåt och nu biter det honom i svansen. Ville länge tro att någon vänlig själ förbarmat sig över hunden men tyvärr så motsäger allt det 😢
Citera
2024-08-14, 19:35
Medlem
miamanias avatar
Det är därför enda gången P gråter/ visar känslor är när han berättar att han sagt till A att “Essie är på sjukhus” då tycker han på riktigt synd om sig själv som har fått städa upp röran. Annars är det inte mycket känslouttryck förutom hat mot alla “nättroll”
Men om jag önskar lite fina ord här om Essie som önskad familjemwdlwm så kommer det kanske något gammalt redogerat på facebookgruppen imorgon? 🫣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in