2024-08-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Det är fortfarande människor. Som sitter fängslade. Rättstaten är något att vara stolt över, och något man bör förvalta.

Definitivt. Några kanske förtjänar att sitta fängslade (i synnerhet om det finns belägg för deras brott) men de förtjänar inte utstå något annat än att avtjäna sitt fängelsestraff. Förmodligen har några bra människor också blivit fängslade på fel grunder, då det är en väldigt komplex situation och det har säkert skett fel, omedvetet till största del skulle jag tänka. För att inte tänka på de som är bra men blivit hjärntvättade och tror att de kämpar för godhet medan det är motsatsen.

Må Gud öppna deras ögon så Hamas förlorar sin makt, så Isreal lägger ner våldet när Hamas lagt av, så de kan komma fram till en fredlig lösning. Folk som hatar den ena eller andra sidan vill inte ha fred! Jag vill ha fred på riktigt, att både palestinier och israeler ska kunna leva i symbios. Fattar de inte att Gud vill att bägge ska leva sida vid sida utan våld och har? Låt inte mörkret och hatet vinna. Hade det funnits mer kärlek så hade såå många levt idag, från bägge hållen.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-08-14 kl. 21:32.
Citera
2024-08-14, 21:29
Medlem
Citat:
Israel har bidragit till att själva skapat Hamas. Det går inte att sticka under stolen. Således, är man kritisk till Hamas så bör man vara kritisk till Israel.

Detta är typ ryktesväg vad jag vet. Och även om det är sant så har man inte specifikt bidragit till att skapa denna helvetiska situationen(även om man är inblandad på något vis), det är på Hamas och de som värderar att straffa/skada Isreal/judar mer än palestiniernas liv.

De skapade inte Hamas för de skulle försöka utrota Isreal, hör du inte själv hur dumt det låter?
Citera
2024-08-14, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Definitivt. Några kanske förtjänar att sitta fängslade (i synnerhet om det finns belägg för deras brott) men de förtjänar inte utstå något annat än att avtjäna sitt fängelsestraff. Förmodligen har några bra människor också blivit fängslade på fel grunder, då det är en väldigt komplex situation och det har säkert skett fel, omedvetet till största del skulle jag tänka. För att inte tänka på de som är bra men blivit hjärntvättade och tror att de kämpar för godhet medan det är motsatsen.

Må Gud öppna deras ögon så Hamas förlorar sin makt, så Isreal lägger ner våldet när Hamas lagt av, så de kan komma fram till en fredlig lösning. Folk som hatar den ena eller andra sidan vill inte ha fred! Jag vill ha fred på riktigt, att både palestinier och israeler ska kunna leva i symbios.
Sådana här händelser. Tillsammans med sönderbombade palestinska barn. Skapar bara nya generationer som växer upp och undrar varför dom blir behandlade så.
Citera
2024-08-14, 21:31
Avslutad
Citat:
Detta är typ ryktesväg vad jag vet. Och även om det är sant så har man inte specifikt bidragit till att skapa denna helvetiska situationen(även om man är inblandad på något vis), det är på Hamas och de som värderar att straffa/skada Isreal/judar mer än palestiniernas liv.

De skapade inte Hamas för de skulle försöka utrota Isreal, hör du inte själv hur dumt det låter?
Jag gav dig precis en källa.
Citera
2024-08-14, 21:34
Medlem
Citat:
Sådana här händelser. Tillsammans med sönderbombade palestinska barn. Skapar bara nya generationer som växer upp och undrar varför dom blir behandlade så.

Som från propagandaboken...Men du utelämnar viktiga detaljer, varför Isreal har bombat, efter man försökt bomba sönder Isreal från dag ett.
Det är fel att bomba judiska barn, inte bara palestinska som du anser, medan du rättfärdigar samma skit på judar då du blivit hjärntvättad av extremister, fascister och anti-semiter.

Hade inte Hamas eller andra extremister velat utplåna Isreal från dag ett så hade det förmodligen inte ens funnits en konflikt.
Citera
2024-08-14, 21:36
Medlem
Citat:
Jag gav dig precis en källa.
Jag har inte sagt att det är inte sant, det förändrar i princip ingenting.

Hade inte Hamas funnits så hade en annan extremistisk grupp med målet att utplåna Isreal uppstå, som om bara Hamas är den enda extremistiska gruppen som hatar judar, alla sådana extremistiska grupper gör det.
Citera
2024-08-14, 21:37
Avslutad
Citat:
Som från propagandaboken...Men du utelämnar viktiga detaljer, varför Isreal har bombat, efter man försökt bomba sönder Isreal från dag ett.
Det är fel att bomba judiska barn, inte bara palestinska som du anser, medan du rättfärdigar samma skit på judar då du blivit hjärntvättad av extremister, fascister och anti-semiter.

Hade inte Hamas eller andra extremister velat utplåna Isreal från dag ett så hade det förmodligen inte ens funnits en konflikt.
Jag anser visst det är fel att bomba barn, oavsett etnicitet.

Netanyahu har själv skapat Hamas. Varför?
Citera
2024-08-14, 21:38
Medlem
Citat:
Du anser alltså att det är bra och riktigt att Israel gängvåldtar vuxna män i fängelse? Varför?
Klart de e rätt.
Palestinier våldtar o skär halsen av unga kvinnor.
Sen knullar dom barn.
Palestinier är pedifier.
Citera
2024-08-14, 21:41
Avslutad
Citat:
Jag har inte sagt att det är inte sant, det förändrar i princip ingenting.

Hade inte Hamas funnits så hade en annan extremistisk grupp med målet att utplåna Isreal uppstå, som om bara Hamas är den enda extremistiska gruppen som hatar judar, alla sådana extremistiska grupper gör det.
Det gör det fortfarande inte rätt att våldta fångar sexuellt. Det är fel på så många plan.
Citera
2024-08-14, 21:41
Medlem
Hattlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse142
Det gör vi i resten av världen med. Dessa människor förtjänar varje sekund av allt ont dom får smaka nu äckliga jävla terrorister är vad dom är
Vi måste trots allt också sätta in detta i ett historiskt perspektiv.

Hur litet är inte detta övertramp i jämförelse med dr Mengeles härjningar för inte ens 100 år sedan i nazityskland?
Citera
2024-08-14, 21:46
Medlem
Tankefrihets avatar
Jag avskyr det Hamas gjorde då, och det Israel gör nu.

Jag kommer aldrig styras av någon propaganda, utan konstanter bara fakta att bägge sidor beter, eller betedde, sig fullständigt vidrigt.
Citera
2024-08-14, 21:53
Medlem
ReijoHervonens avatar
Avskyvärda är dom, kroknäsorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in