Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Då har du missuppfattat teorin. Flashaners tanke är att en assistent stal hunden för att jävlas. Vad planen var vet vi inte, kanske planerade man till och med att ge tillbaka hunden efter ett tag, men målet var att jävlas. Med den utveckling som det hela fick, så visste man inte hur man skulle lösa det, och i det läget så såg man ingen annan lösning än att göra sig av med hunden. Så ungefär tvärtom mot vad du menade.
Och jag är inne på samma sak som Flashmaner. Jag tror också hunden är stulen. Jag tror kanske inte heller att den är stulen för att rädda den, för då tror jag att man hade börjat ge sig till känna för att rättfärdiga sina handlingar vid det här laget. Om man inte är ett riktigt proffs, för då håller man käften. Men om det varit riktiga proffs, så hade polisens KUT anat något, och inte varit så snabba att skriva av det. Så polisens ovilja gör att jag är inne på en amatör, och varför inte en assistent i så fall.
Just så, och så har vi en före detta assistent som har kopplingar till gängkriminella, en och samma utanför vars bostad en ID-hund markerat spår efter Essie. Om jag inte minns fel är den assistenten dessutom identifierad i tråden.
Det krävs speciella människor för att döda en hund skrev någon. Ja, det är min uppfattning också, men samtidigt är det något veterinärer gör varje dag, bara för att folk inte vill betala för vård eller vad det månne vara, för sina hundar.
Kanske har några näthatare fått för sig att personliga assistenter inte kan vara speciella människor. Å andra sidan så har vi, tyvärr, inte direkt ont om människor inom vårdyrket som till och med dödar människor lite till höger och vänster. Det var väl bara så sent som för någon vecka sedan så dömdes en sådan person.