2024-08-14, 17:06
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
En orsak till att jag tror hon är stulen är för att pappan jagat runt utanför folk, och bedömer det inte som att han skulle ha förberett det eller göra det för att ge sken av något.

Hur vet du att pappan ”jagat runt utanför folk”?
Citera
2024-08-14, 17:07
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Jag tror inte på att någon räddad Essie, för då tror jag de hade berättat det nu. Dels för att drevet hade gjort de modiga, men också för att jag tror att de tror på ett ytterst lågt (inget straff).
Såklart kan folk ha räddat henne, som vet vad de gör, och de hade ju antagligen inte sagt något, men såna grupper brukar polisen ha koll på, och varit mer på tårna med.

En orsak till att jag tror hon är stulen är för att pappan jagat runt utanför folk, och bedömer det inte som att han skulle ha förberett det eller göra det för att ge sken av något.

Då har isf polisen inte hittat sina tår att vara på i de fall där det faktiskt har handlat om stöld... trots vittnesmål.
Som jag skrev...stulen men inte för att avliva , vet inte om polisen har så jättestor koll
Citera
2024-08-14, 17:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Då har du missuppfattat teorin. Flashaners tanke är att en assistent stal hunden för att jävlas. Vad planen var vet vi inte, kanske planerade man till och med att ge tillbaka hunden efter ett tag, men målet var att jävlas. Med den utveckling som det hela fick, så visste man inte hur man skulle lösa det, och i det läget så såg man ingen annan lösning än att göra sig av med hunden. Så ungefär tvärtom mot vad du menade.

Och jag är inne på samma sak som Flashmaner. Jag tror också hunden är stulen. Jag tror kanske inte heller att den är stulen för att rädda den, för då tror jag att man hade börjat ge sig till känna för att rättfärdiga sina handlingar vid det här laget. Om man inte är ett riktigt proffs, för då håller man käften. Men om det varit riktiga proffs, så hade polisens KUT anat något, och inte varit så snabba att skriva av det. Så polisens ovilja gör att jag är inne på en amatör, och varför inte en assistent i så fall.

Just så, och så har vi en före detta assistent som har kopplingar till gängkriminella, en och samma utanför vars bostad en ID-hund markerat spår efter Essie. Om jag inte minns fel är den assistenten dessutom identifierad i tråden.

Det krävs speciella människor för att döda en hund skrev någon. Ja, det är min uppfattning också, men samtidigt är det något veterinärer gör varje dag, bara för att folk inte vill betala för vård eller vad det månne vara, för sina hundar.

Kanske har några näthatare fått för sig att personliga assistenter inte kan vara speciella människor. Å andra sidan så har vi, tyvärr, inte direkt ont om människor inom vårdyrket som till och med dödar människor lite till höger och vänster. Det var väl bara så sent som för någon vecka sedan så dömdes en sådan person.
Citera
2024-08-14, 17:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jag tror inte på att någon räddad Essie, för då tror jag de hade berättat det nu. Dels för att drevet hade gjort de modiga, men också för att jag tror att de tror på ett ytterst lågt (inget straff).
Såklart kan folk ha räddat henne, som vet vad de gör, och de hade ju antagligen inte sagt något, men såna grupper brukar polisen ha koll på, och varit mer på tårna med.

vad är det för fantasier du kommer med nu, om någon mot alla odds skulle ha kidnappat Essie för att rädda henne, då är hela poängen att rädda henne och inte lämna tillbaka henne, så varför skulle de komma fram eller erkänna något nu och förstöra allt?
Men faktum är att Essie är död och PÖ och LÖ har begravt henne och anledningen till att PÖ kröp runt utanför bostaden till en eller flera av de tidigare assistenterna är för att bygga upp trovärdighet för hans sjuka lögn...
Citera
2024-08-14, 17:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Ordrikt inlägg men ändå oklart. Vad vill du ha sagt?

Om inte någon har räddat Essie, vad har då hänt? Är det pappan som tagit ihjäl henne, som de flesta här verkar hålla för troligast?

Skulle det vara djurrättsaktivister som räddat henne? Och hur skulle de ha fått reda på att hon behövde räddas?

Och slutligen, att pappan "jagat runt utanför folk"? Utanför deras bostad? Varför skulle inte det vara för att ge sken av något när allt annat är det?

Hela historien är ju ljug och bluff från början till slut.
Citera
2024-08-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
farfar, 27 juli, facebook
Just nu får vi många frågor kring tystnaden. Det beror på att det är ett polisärende med förundersökningssekretess och vi har blivit avrådda från att vara aktiva på Facebook.

c, 12 aug, lång novell på facebook.

är polisärendet kvar trots att c har babblat på facebook?

Jag tror inte polisen gett dem det rådet, de är ju mycket aktiva på sociala medier.
Citera
2024-08-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Kan bara instämma i det du skriver. Alla ska inte ha djur. Och det spelar ingen som helst roll om personerna har några "diagnoser", funktionsvariationer eller inte. Men, om en person med exempelvis autism och IF skulle kunna vara hjälpt av djur, är det många gånger bättre upplägg att besöka djur eller att en assistanshund kommer någon timme eller så hem till en person, än att ha en hund stadigvarande boende hos någon som inte förmår ta hand om den. Det borde vara en självklarhet. Lika självklart som att alla de som skaffade "coronadjur" borde tänkt till hur de skulle göra med hunden eller katten efter pandemin.

I fall där någon är farlig för sin omgivning ska inte djur "användas" alls enligt mig. Djur är inga försöksobjekt och har rätt att få vara trygga.

Det syns tydligt på filmen att A inte är kapabel att ta hand om en hund. Hon tränar inte heller hunden utan slänger bara ut godis lite random här o lite random där.
Citera
2024-08-14, 17:29
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Måste ta ganska mycket tid att bevaka Fb-gruppen "Essie - vad vet vi" och blocka alla medlemmar i den gruppen som öppnar munnen och skriver något i den gruppen oavsett vad. Alla som är aktiva i den gruppen har blivit huxflux blockade i "Essie ska hem".

Gäller även de som använder andra emojis än gillar, hjärta osv.

Detta är ett helt sjukt beteende att bevaka så extremt, kontrollera, jämföra användare i båda grupperna.
Använder de det för att bevisa "Alla stöttar oss och älskar oss." men för vem och varför?

Den här tråden har: 1.333.537 visningar och det är inte personer som hejar på djurplågare.

Exakt. Det måste se märkligt ut för de som vill kolla hur det gått med Essie och först kollar på fejjan, sedan här. Två helt olika versioner och familjens plockar vi isär bit för bit så ingenting är kvar.
Citera
2024-08-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Varför jagade han inte runt på kvällen och ringde på hos grannar och bad om hjälp att leta? Det är det naturliga förfarandet...

Han var i full färd med att göra av med Essies kropp.
Citera
2024-08-14, 17:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ordrikt inlägg men ändå oklart. Vad vill du ha sagt?

Om inte någon har räddat Essie, vad har då hänt? Är det pappan som tagit ihjäl henne, som de flesta här verkar hålla för troligast?

Skulle det vara djurrättsaktivister som räddat henne? Och hur skulle de ha fått reda på att hon behövde räddas?

Och slutligen, att pappan "jagat runt utanför folk"? Utanför deras bostad? Varför skulle inte det vara för att ge sken av något när allt annat är det?

Hela historien är ju ljug och bluff från början till slut.

Man får förmoda att de näthatare som påstår att hon blivit räddad menar att det är någon djurrättsgrupp som tagit henne. Du får väl fråga de näthatarna hur de menar att det gått till.

Alla som har lite intelligens och kan lägga ihop 1+1 inser snabbt att alla olika "tillfälligheter" i ärendet klart och tydligt pekar på att en assistent ligger bakom försvinnandet. Det är också väl känt att det fanns konflikter med assistenter, så både motiv och möjlighet har några assistenter haft. Därtill har ID-hundar bekräftat spår efter Essie utanför en misstänkt assistents bostad.

Ärendet är så långt polisiärt uppklarat. Det enda som återstår att ta reda på är vad assistenter eller hennes kumpaner gjort med Essie.
Citera
2024-08-14, 17:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Jag tror inte polisen gett dem det rådet, de är ju mycket aktiva på sociala medier.

Man tolkar gärna in att det är polisen men det står inte så ordagrant.

Mönstret går igen, det ska vara någon annatn i vanlig ordning.
Citera
2024-08-14, 17:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Man får förmoda att de näthatare som påstår att hon blivit räddad menar att det är någon djurrättsgrupp som tagit henne. Du får väl fråga de näthatarna hur de menar att det gått till.

Alla som har lite intelligens och kan lägga ihop 1+1 inser snabbt att alla olika "tillfälligheter" i ärendet klart och tydligt pekar på att en assistent ligger bakom försvinnandet. Det är också väl känt att det fanns konflikter med assistenter, så både motiv och möjlighet har några assistenter haft. Därtill har ID-hundar bekräftat spår efter Essie utanför en misstänkt assistents bostad.

Ärendet är så långt polisiärt uppklarat. Det enda som återstår att ta reda på är vad assistenter eller hennes kumpaner gjort med Essie.

Tror du missade att svara på detta :

"Kolla bara på hur den uttryckte sig som polisanmälde, kallade tjejen för "CP-skadad" men visst inte ens hur gammal hon här."

Vad är det för polisanmälan du avser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in