Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Ordrikt inlägg men ändå oklart. Vad vill du ha sagt?
Om inte någon har räddat Essie, vad har då hänt? Är det pappan som tagit ihjäl henne, som de flesta här verkar hålla för troligast?
Skulle det vara djurrättsaktivister som räddat henne? Och hur skulle de ha fått reda på att hon behövde räddas?
Och slutligen, att pappan "jagat runt utanför folk"? Utanför deras bostad? Varför skulle inte det vara för att ge sken av något när allt annat är det?
Hela historien är ju ljug och bluff från början till slut.
Jag får vara ärlig och säga att jag tyckte det var ett ganska enkelt inlägg att förstå. Men visst ska jag förtydliga det för dig om du vill.
Teorin är att någon stulit hunden för att jävlas. Jag bedömde att en räddning inte är den troligaste förklaringen, främst för att polisen skulle ha varit mer intresserad och/eller att GM skulle ha röjt sig vid det här laget. Visst finns det också en svårighet med att aktivister skulle få reda på hunden, men just den svårigheten tror jag spelar mindre roll.
När det gäller "ge sken av" så har jag hittills hittat något som verkar vara till för det. Det mesta han/familjen gjort verkar ha en fullt rimlig förklaring.