2024-08-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Och det kommer från mannen som inte visste att tankeläsaren Hilberg var den mest framstående förintelsehistorikern. Han som inte kunde bevisa en enda gaskammare. Du är ett skämt.
Vore på sin plats att du hänvisar.till en källa till ex domen för att man kan se exakt vad han sa. Fast rättegången gällde väl inte den frågan eller?
Citera
2024-08-01, 20:32
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Vore på sin plats att du hänvisar.till en källa till ex domen för att man kan se exakt vad han sa. Fast rättegången gällde väl inte den frågan eller?
Om inte mina källor duger åt dig, står det dig fritt att själv söka eller köpa boken med transkriberingar.
Citera
2024-08-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Givetvis fanns det riktiga duschar med riktigt vatten. Utesluter du att det fanns gaskammare för att det fanns duschar eller hur tänker du? Bara för att det fanns en pool i Auschwitz så kan det inte gasats ihjäl människor ett par hundra meter därifrån?
Nej, jag skrev inte att jag utesluter gaskammare, utan att man, utifrån beskrivningarna och bevisläget i övrigt, inte kan utesluta att det som sades vara duschar också var det. Jag kan inte bevisa att ingen någonsin gasades, men den som påstår att gasningar ägde rum bör kunna bevisa det om han vill att jag ska tro på det. Jodå, det kan ha gasats folk både här och där oavsett poolen, men vad som kan tänkas och vad som är fört i bevis är inte samma sak. Det är ni som påstår att massmord ägde rum i lägren, och poolen samt en del annat gör den saken svårare för er att bevisa.

Citat:
Att förneka förintelsen är att likställas med förnekelse av bombningen av Hamburg 27 juli 1943.
Nej, det är det inte. Filmerna och fotografierna visar bombplan och bombningar. Inte bombplan och bombningar, eller kanske vanliga civila plan, eller kanske något annat, utan bombplan och bombningar. Ingen behöver tolka eller tala om vad det är. Vittnesmålen låter inte som hörsägen och är inte fulla av osannolika utsagor. Ruinerna fanns där folk hade sett bomber falla, och de var uppenbarligen resultatet av en bombning.

Citat:
Den har troligen inte skett p.g.a ett vittne sa att hon såg 750 bombplan, men i själva verket var det 787! Att 10 000 andra vittnen såg massa bombplan viftar vi bort, att halva staden brann ner struntar vi i, att 40 000 människor försvann kan bero på att dom flyttat eller dog av tyfus!
Dålig liknelse. Om flera förstahandsvittnen däremot hade sagt att det inte var bombplan utan helikoptrar, samt det var fel på de bombplan de såg, så det föll inga bomber, och så vidare, då börjar det se konstigt ut. Det bevisar fortfarande inte att inga bomber någonsin föll, och det kan nästan ingenting bevisa, men det innebär en svårighet för den som har bevisbördan, dvs. den som vill bevisa för mig att det bombades. Sedan, att halva staden brann ner, nej ingen viftar bort det, och jag viftar inte heller bort att många fångar dog i lägren. I det senare fallet ifrågasätter jag dock beskrivningen av hur de dog.

Citat:
Att påstå att bevisningen för förintelsen är svag, är så felaktigt som det kan bli. Det är det mest dokumenterade folkmordet i världshistorien. Det mesta är dessutom offentligt, så vem som helst kan analysera och forska i bevisningen. Inte en enda förnekare har på 70 år, trots ideliga försök lyckats rubba den etablerade bild som forskare och domstolar världen över enats om.
Det är just den stora mängden dokumentation som tillåter mig att påstå att bevisningen är mycket svag. Det mesta som presenteras som bevis för massmord medelst ZyklonB har ett antal andra möjliga förklaringar. Till och med Yad Vashem medger numera att det saknas konkret bevisning, men menar att det beror på att tyskarna förstörde bevisen. Själv tror jag att de saknas för att inga gasmord ägde rum.
Citera
2024-08-14, 18:12
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Till och med Yad Vashem medger numera att det saknas konkret bevisning, men menar att det beror på att tyskarna förstörde bevisen.

Var då?
Visa oss tack.

/VV
Citera
2024-08-14, 20:42
Medlem
Citat:
Nej, jag skrev inte att jag utesluter gaskammare, utan att man, utifrån beskrivningarna och bevisläget i övrigt, inte kan utesluta att det som sades vara duschar också var det. Jag kan inte bevisa att ingen någonsin gasades, men den som påstår att gasningar ägde rum bör kunna bevisa det om han vill att jag ska tro på det. Jodå, det kan ha gasats folk både här och där oavsett poolen, men vad som kan tänkas och vad som är fört i bevis är inte samma sak. Det är ni som påstår att massmord ägde rum i lägren, och poolen samt en del annat gör den saken svårare för er att bevisa.

Nej, det är det inte. Filmerna och fotografierna visar bombplan och bombningar. Inte bombplan och bombningar, eller kanske vanliga civila plan, eller kanske något annat, utan bombplan och bombningar. Ingen behöver tolka eller tala om vad det är. Vittnesmålen låter inte som hörsägen och är inte fulla av osannolika utsagor. Ruinerna fanns där folk hade sett bomber falla, och de var uppenbarligen resultatet av en bombning.

Dålig liknelse. Om flera förstahandsvittnen däremot hade sagt att det inte var bombplan utan helikoptrar, samt det var fel på de bombplan de såg, så det föll inga bomber, och så vidare, då börjar det se konstigt ut. Det bevisar fortfarande inte att inga bomber någonsin föll, och det kan nästan ingenting bevisa, men det innebär en svårighet för den som har bevisbördan, dvs. den som vill bevisa för mig att det bombades. Sedan, att halva staden brann ner, nej ingen viftar bort det, och jag viftar inte heller bort att många fångar dog i lägren. I det senare fallet ifrågasätter jag dock beskrivningen av hur de dog.

Det är just den stora mängden dokumentation som tillåter mig att påstå att bevisningen är mycket svag. Det mesta som presenteras som bevis för massmord medelst ZyklonB har ett antal andra möjliga förklaringar. Till och med Yad Vashem medger numera att det saknas konkret bevisning, men menar att det beror på att tyskarna förstörde bevisen. Själv tror jag att de saknas för att inga gasmord ägde rum.

Fast nu är det så att förintelsen HAR bevisats. Tusentals forskare har under 80 års tid ägnat stora delar av sina yrkesverksamma liv åt att forska kring förintelsen. Deras slutsats delas av den stora massan som inte ändrat uppfattning. Det är ju ingen rocket science direkt. Alla är fria att granska och komma med synpunkter på den massiva bevisning som finns. Och ingen har lyckats rubba uppfattningen om vad nazisterna pysslade med under dessa hemska år.

Dessutom har en mängd domstolar i flertalet olika länder granskat bevisningen och hört både vittnen och tilltalade, och därefter dömt i linje med den välkända beskrivna bild som ligger på bordet.
Citera
2024-08-15, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Var då?
Visa oss tack.

/VV

https://www.youtube.com/watch?v=1CLKptQmUR8
Citera
2024-08-15, 02:53
Medlem
Citat:
Och ingen har lyckats rubba uppfattningen om vad nazisterna pysslade med under dessa hemska år.

Nej, och det beror ju på att uppfattningen inte bygger på att något konkret måste gälla för att den ska anses fastställd som ett faktum. Därmed finns inte heller kriterier för omprövning. Det är ett icke falsifierbart påstående helt enkelt.

Klart nassarna var tokstollar och utsatte alla de ansåg mindervärdiga, inklusive judar, för en rad hemskheter. Många judar och andra dog också i lägren, som jag har skrivit förut. Det är inget att ta lätt på. Men det är de huvudsakliga dödsorsakerna jag har synpunkter på.
Citera
2024-08-15, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Raul Hilberg kunde inte bevisa en enda gaskammare. All ordergivning i förintelsen skedde enligt Hilberg via telepati. Raul Hilberg var och är fortfarande den mest framstående historikern inom förintelsen. Om inte han kunde bevisa det industriella massmordet med gas, så kan inte du. Du kommer bara med strunt.

Och där kör du med samma förvanskade påståenden igen….

Det Hillberg svarade på var om det fanns ett enskilt dokument som bevisade mordgaskamrarna, och det svarade han nej på, för det finns det inte. Utan bevisningen bygger på en massa samlad info i form av autentiska dokument, forensiska fynd, komprometterande korrespondens, bekräftade vittnesmål etc, och allt detta kan styrkas på kors och tvärs oberoende av varandra. Det är alltså på samma sätt som i de allra flesta andra brottsmål, att bevisningen inte kan göras enbart utifrån ett enda dokument.

Men det är ju typiskt för dig/er förintelseförnekare att förvränga fakta och ljuga för att försöka så tvivel, där det redan är grundligt bevisat. Och ja, du har fått dessa bevis serverade många gånger om, men gör som vanligt, förnekar..
Citera
2024-08-15, 08:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=1CLKptQmUR8

Jag har nu lyssnat i en minut där han beskriver människor som förnekar THE FACT that 6M jews....

Så sitter du och påstår att han (eller ngn annan) påstår att det inte finns bevis.

Var i den 19:36 långa videon kommer ditt påstående?

/VV
Citera
2024-08-15, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag har nu lyssnat i en minut där han beskriver människor som förnekar THE FACT that 6M jews....

Så sitter du och påstår att han (eller ngn annan) påstår att det inte finns bevis.

Var i den 19:36 långa videon kommer ditt påstående?

/VV

Lyssna på hela framläggningen, inte bara en minut.

Han menar att framför allt de fysiska spåren efter massmord saknas på diverse platser, och att detta ska bero på att bevisen har förstörts.

Sedan anser han att det hela ändå ska betraktas som ett faktum, men det anser inte jag.
Senast redigerad av Atlas11 2024-08-15 kl. 10:42.
Citera
2024-08-15, 10:44
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och där kör du med samma förvanskade påståenden igen….

Det Hillberg svarade på var om det fanns ett enskilt dokument som bevisade mordgaskamrarna, och det svarade han nej på, för det finns det inte. Utan bevisningen bygger på en massa samlad info i form av autentiska dokument, forensiska fynd, komprometterande korrespondens, bekräftade vittnesmål etc, och allt detta kan styrkas på kors och tvärs oberoende av varandra. Det är alltså på samma sätt som i de allra flesta andra brottsmål, att bevisningen inte kan göras enbart utifrån ett enda dokument.

Men det är ju typiskt för dig/er förintelseförnekare att förvränga fakta och ljuga för att försöka så tvivel, där det redan är grundligt bevisat. Och ja, du har fått dessa bevis serverade många gånger om, men gör som vanligt, förnekar..
Han säger ingenting om dokument. Han har INGET som bevisar någon gaskammare öht:

"Till den första rättegången mot revisionisten Ernst Zündel 1985 kallades Hilberg in som expertvittne. I rättegången försäkrade Hilberg under ed att Förintelsen hade utförts helt utan någon order, budget, plan eller organisation. Istället förkunnade Hilberg att den hade utförts genom an incredible meeting of minds, a consensus-mind reading by a far-flung bureaucracy, ett uttalande han första gången gav vid ett akademiskt möte vid universitetet Sorbonne i Paris den 29 juni till 2 juli 1982. Uppgiften om den telepatiska förmågan inom statsledningen för Tredje riket återpublicerades den 23 februari 1983 i tidningen Newsday.

Hilberg erkände även i domstolen att inga bevis existerar för att judar ska ha varit utsatta för ett massmord. Då han tillfrågades av Zündels försvarsadvoktat Douglas Christie om han kunde uppvisa något som helst bevis för att judar gasades ihjäl, replikerade Hilberg: "-Im at a lost." Uppgifterna publicerades bland annat i den kanadensiska tidningen The Montreal Gazette den 18 januari, som även lät meddela sina läsare ett känt uttalande: "-In tens of thousands of (Nazi) documents, people were 'resettled' or 'the Jewish problem was solved' but the word killing was (not) used"där "The Jewish Problem" är en kortform som syftar till "Den Slutgiltiga Lösningen".[2]

Vid den andra rättegången mot Zündel 1988 valde Hilberg att inte ställa upp som vittne. Som förklaring angav han till rätten i Toronto:

"Every attempt to entrap me by pointing out any seeming contradiction, however trivial the subject might be, between my earlier testimony and an answer that I might give in 1988".

Eftersom Hilberg var auktoriteten på förintelselögnen och inte kunde visa upp ett enda dugg, vare sig dokument eller gaskammare, då kan fan inte du heller göra det. Den saken är bortom allt tvivel. Och dina 20+ år du fyllt forumet med lögner och rappakalja, visar hur en störd charlatan arbetar.
Citera
2024-08-15, 10:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Lyssna på hela framläggningen, inte bara en minut.

Han menar att framför allt de fysiska spåren efter massmord saknas på diverse platser, och att detta ska bero på att bevisen har förstörts.

Sedan anser han att det hela ändå ska betraktas som ett faktum, men det anser inte jag.

Så om du tar tunnelbanan till Hötorget, går upp till Sveavägen och konstaterar att i korsningen där till Olof Palmes gata så finns INGENTING som bevisar att Olof Palme sköts där den 28 februari 1986, så då enl dig så dog han inte där och då?

Vad är skillnaden?

Det finns ju en massa saker som bevisar Olof Palmes död där och då, men det finns samtidigt en massa saker som bevisar Förintelsen, men det räcker inte för dig?
Det ska finnas bevis på plats. Idag.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in