2022-12-15, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmeisser
Jaha, är det seriös vetenskaplig fakta från en blogg?

Mkt myter och missförstånd i förintelsen, det kan jag hålla med om.

De delger kontrollerbara fakta, vittnesmål, dokument etc etc etc.

Menar du att det skulle vara skillnad på ett dokument eller redovisat vittnesmål om det visas på olika sidor, med källänkar, eller scannade bilder på aktuella dokument…?

En annan sak är ju att det är fullt möjligt att enkelt manipulera en dieselmotor så att även den den avger livsfarligt höga halter av kolmonoxid.

Så förnekarnas påståenden om dieselmotor är irrelevanta för det var högst sannolikt bensinmotorer, och även om det så skulle ha varit en och annan dieselmotor så kan man ju gasa ihjäl människor med dessa med om man måste.

En tredje sak är ju det som förnekare säger i många andra fall, att folk ändå skulle dö om de packas i trånga utrymmen p g a syrebrist bl a. Så då blir det ju ingen i princip irrelevant vad det var för motor, så vad menar du att förnekarnas poäng då skulle vara…?

Och varför tjatar bara förnekarna vidare i om samma gamla saker och kastar fram samma gamla bevisligen felaktiga påståenden än i dag som redan för decennier är avklarade och förklarade av etablerad vetenskap och inte ens ligger till grund för för förklaringen av förintelsen…. Varför tar ni inte till er seriösa fakta utan försätter att rapa upp era gamla avdankade lögner och påståenden i evigheter…?
Citera
2022-12-15, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Nej, flera tyska domstolar, och ert absolut viktigaste vittne (Kurt Gerstein), konstaterade att Reinhardt-lägren använde dieselmotorer. Vissa uppslagsverk konstaterar fortfarande att man använde dieselmotorer i dessa läger. Med tanke på att Gerstein var utbildad ingenjör och dessutom påstod sig personligen ha bevittnat en motor i flera timmar, så är det märkligt att han skulle göra ett så fatalt misstag.

Försöken att minimera Gersteins vittnesmål inleddes först efter att förintelserevisionisten Friedrich Berg publicerade sin studie om dielseavgaser på 90-talet. Det dröjde inte länge förrän vissa ortodoxa förintelseforskare började lyfta fram mytomanen Rudolf Reder som substitut till Gerstein, som faktiskt talade om bensinmotorer.

Men föreställningen att diesellegenden skulle vara en "myt" eller ett "missförstånd" saknar förankring i den historiografiska bevisbilden och i de domslut som du ständigt upplyfter som Guds sanning. Det är helt enkelt ett desperat försök att bortförklara det faktum att man i årtionden accepterade och kodifierade den pinsamma föreställningen att dessa läger använde dieselavgaser för att döda judar.

Vad var då Gerstein ingenjör i…? Var det i motorteknik etc…?
Nej, han var gruvingejör…..

Så att framhålla hans titel som ingenjör i denna sak är lika urbota korkad som när konspirationsstollar lyfter fram David Ray Griffin som professor när denne kastar fram påståenden mot den officiella förklaringen varför byggnaderna kollapsade, och det visar sig att DRG är är professor i filosofi och teologi….

Frederich Berg glömde dock bort att tala om att det är lätt att manipulera en dieselmotor så den kan avge dödliga mängder kolmonoxid, men det kanske han inte hade så stort intresse av, att vara ärlig…..
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2022-12-15 kl. 08:23.
Citera
2022-12-15, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
den otroliga siffran 2500 pers kunde klammas in i ett gasrum, du tycker detta ar valdigt troligt med dina 28pers/kvm, sa gasrummen var da ca 100kvm. dar var 6 koncentrationslager med gasrums kapacitet. sa om det gasades 2500 i veckan/lager i 5 ar da kommer vi upp till 3milj ihjalgasade - gasades det bara 1 gang i veckan eller var det mer sallan, vad sager den etablerade forskningen ?

Varför svarar du inte på min enkla fråga, utan istället hoppar till nästa tuva…?

Igen. Hävdar den officiella vetenskapliga förklaringen om förintelsen att 6 miljoner judar skulle ha gasats ihjäl….? Ja eller nej…? Om ja, var finner du den infon…? Om nej, varför påstår då du och andra förnekare det..?

Här har du en länk där man testar hur många personer man får plats med på en viss yta. I detta fall 8 personer inom ca 53x53 cm, med förklaringar bilder och allt. Du kan själv med egna ögon kontrollera att de får plats med
http://holocaust.skeptik.net/documents/provan_gerstein.html
Och bilderna på experimentet
http://holocaust.skeptik.net/documents/provan_photos.htm

Så här har du ett solklart bevis på att man kan packa in 8 personer på 53x53 cm, vilket då blir ca 30 personer per kvadratmeter. Så om vi säger att SS bara packade in 20 personer per kvadratmeter så betyder det ju 2000 personer på 100 kvadratmeter.

Och här citerar jag mig själv (där jag i ett inlägg svarar just dig Kirev som ju är med igen i denna tråd och redan verkar ha glömt allt…) och ger länkar till modern forskning om hur tätt folk kan stå på en arena och vilket också styrker hur många som man faktiskt kan få in per kvadratmeter enligt vittnesmålen från förintelsen.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Var exakt har jag påstått att det var 2500 per dusch….? Citera gärna…
Det enda jag visat och sagt är att det kan vara fullt möjligt att få in en massa folk på en given yta, så många att det mycket väl kan stämma med vad många vittnen/överlevare har berättat om, även om det kan upplevas som ”omöjligt”.

Jag frågar dig igen, du och din kumpan SmS kan väl svara på detta…

Har du/du ni läst den länk jag postade några inlägg bakåt?, här är den igen…

I den så går en förintelseförnekare igenom påståenden för och emot påståenden om hur många man skulle ha fått plats med på en given yta. Han visar ett test som han gjort för att se många som faktiskt är möjligt, och dokumenterar och redovisar detta test noga, med bilder och allt.
Testet visar att det är fullt möjligt att få plats med 8 individer/personer på en golvyta som mäter 533x533mm, vilket omräknat till ger 28 personer per kvadratmeter.
Förnekar ni att det som visas i länken, med bilder och allt? Menar ni att det inte skulle gå att få in 8 personer på den ytan fast det visas med bilder och allt…?

Har du och SmS läst och kollat igenom i länken jag gav där man går igenom vad som kan vara acceptabelt i densitet av stående publik vid evenemang? Här är den igen.

https://www.gkstill.com/Support/crowd-density/CrowdDensity-1.html

I länken går man vetenskapligt igenom hur många personer som kan anses vara säkert/lämpligt för stående publik vid div evenemang, och visar exempel på upp till 7-8personer per kvadratmeter, och då är det ändå inte alls proppfullt packat. Det finns många exempelbilder att se.
De visar alltså fakta på att man lätt, utan att ens ”packa” helt proppfullt, får plats med minst 7 pers/kvadratmeter.

Menar du och SmS att det som vetenskapligt redovisas och förklaras på den sidan, är omöjligt?

De dokumenterade exemplen ovan visar att det är full möjligt att få in minst 2500 personer på bara 100 kvadratmeter om man måste.

Eller att man kan ha som en acceptabel gräns för stående publik vid evenemang, vilket då ger 500 personer på 100 kvadratmeter, och då alltså kan stå och se på evenemanget dricka läsk/öl prata i telefon etcetera och alltså trots att de står rätt tätt ändå har nog med plats för att röra sig en del.

Istället för sakliga seriösa kommentarer och argument på ovanstående så väljer du och SmS att angripa mig med en massa skit och påståenden. Den enda anledningen jag kan se för ert idiotiska beteende är att ni helt enkelt inte kan argumentera mot de stenhårda fakta jag presenterat (och som styrker vad det vittnats om från folk som var i lägren) vilka totalt mosar era egna påståenden.

Du har nu testet, och bilderna och andra seriösa fakta som motbevisar förnekarna. Så nu kan du 3, 2, 1, förneka allt igen och visa hur oseriösa ni förnekare är….
Citera
2022-12-15, 10:59
Medlem
Citat:
Att han ljuger konstant är vid det här laget ett välkänt faktum.

Vet du om Eichman gav någon förklaring till varför och hur en ubåtsdisel användes eller var det en så uppenbar lögn när han visste att han inte hade något att förlora? Go out with a bang.

Jag är en av de som i detta delforum bidragit med mest seriösa kontrollerbara fakta för det jag skriver, i form av bl a citat och källor till etablerad vetenskap förklaringar och bevis om förintelsen, andra relevanta vetenskapliga fakta som styrker det jag skriver om och motbevisar förnekarnas påståenden.

Det är sannerligen inte att ”ljuga konstant” och på detta har jag hela den samlade etablerade historievetenskapens förklaring till förintelsen, som ni förnekare aldrig kunnat falsifiera, men försöker sprida en massa lögner och felaktiga påståenden om för att försöka så tvivel hos folk.

Kolla däremot upp hur ofta vi kunnat avslöja förnekarnas lögner med konkreta bevis, jag har skapat ett flertal trådar om just dessa evigt uttjatade lögner som ni förnekare rapar upp i evigheter.
Citera
2022-12-15, 11:07
Medlem
Citat:
Vill du veta vad den etablerade vetenskapen säger har du nog vänt dig till fel person. Allt du kommer få är en länk till en blogg och lite påståenden hur många man kan trycka i en telefonkiosk, från Guinness rekordbok.

Så om en blogg säger att 5+5 = 10 och visar varför, så stämmer inte det för det är en blogg…?

I detta fall har jag alltså länkat till ett dokumenterat test med bilder och allt där man får in 8 personer på 53x53 cm, på vilket sätt menar du då att det man kan läsa och se bilder på inte skulle stämma…?

Likaså har jag länkat till moderna vetenskapliga artiklar där man visar hur många personer per kvadratmeter man kan ha som åskådare på en arena tex, vilket även det visar att förnekarnas påståenden att ”det inte gåååår” är felaktigt och att det istället faktiskt styrker vittnesmål om att SS packade in väldigt många i dessa gaskammare. Hur har du falsifierat det…? Är det sidan du ska gnälla på igen och ignorera vad som där faktiskt står och redovisas i klartext…? Är det så man visar sig seriös inför fakta…?
Citera
2022-12-15, 11:30
Medlem
Citat:
Här har du en länk där man testar hur många personer man får plats med på en viss yta. I detta fall 8 personer inom ca 53x53 cm, med förklaringar bilder och allt. Du kan själv med egna ögon kontrollera att de får plats med
http://holocaust.skeptik.net/documents/provan_gerstein.html
Och bilderna på experimentet

Så här har du ett solklart bevis på att man kan packa in 8 personer på 53x53 cm, vilket då blir ca 30 personer per kvadratmeter. Så om vi säger att SS bara packade in 20 personer per kvadratmeter så betyder det ju 2000 personer på 100 kvadratmeter.

Att packa 2000 pers på en yta av 100 kvm (typ, en stor 3:a), genom en vanlig dörr låter extremt omständigt. Det kanske i teorin är möjligt, men det kräver att alla är 100% medgörliga och aktivt trycker ihop sig i rummet för att göra plats åt allihop.

Låter det verkligen rimligt att 2000 människor som vet att de går mot sin död när de går in i rummet, är så pass medgörliga?

Jag tycker bara att den typen av "industriellt flöde" låter fullständigt orimligt på stor skala.

Notera att jag här varken tar ställning för eller emot förintelsen som helhet, ställer bara en enkel sakfråga.
Citera
2022-12-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Visst fan hände det en industriell förintelse. Men jag tror inte på några sex miljoner judar plus USSr krigsfångar zigenare med mera. Någon miljon strök garanterat med men sex miljoenr plus alla andra är logistiskt omöjligt. Inte för att detta förminskar brotten.

Och på vilket sätt ”vet” du att det skulle ha varit logistiskt omöjligt…? Vem eller vad säger det till dig…?
Är du helt ovetande om att det är grundligt granskat och bevisat vara fullt möjligt då det finns mängder med autentiska dokument och vittnesmål, samt forensiska fynd som styrker det hela…?
Citera
2022-12-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Att packa 2000 pers på en yta av 100 kvm (typ, en stor 3:a), genom en vanlig dörr låter extremt omständigt. Det kanske i teorin är möjligt, men det kräver att alla är 100% medgörliga och aktivt trycker ihop sig i rummet för att göra plats åt allihop.

Låter det verkligen rimligt att 2000 människor som vet att de går mot sin död när de går in i rummet, är så pass medgörliga?

Jag tycker bara att den typen av "industriellt flöde" låter fullständigt orimligt på stor skala.

Notera att jag här varken tar ställning för eller emot förintelsen som helhet, ställer bara en enkel sakfråga.

Är man redan fullständigt nedbruten av hot och slag etc samt rest i dagar utan vatten så är man nog inte så benägen till uppror mot en klase beväpnade vakter. Dessutom så gjorde ju SS stora åtgärder för att just invagga folk i falsk trygghet. Så, vi går med på detta, vi kanske oroar oss i onödan, om vi vägrar så kanske det blir värre…

Liknande scenarier vittnar många om, även de från SS sida.

Det är lätt att sitta hemma i dagens trygga vardag och tro att man skulle vara stursk själv om man var där då det hände, och var en av de i mängden som tvångsdeporterades.
Citera
2022-12-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ibland påstod han till och med att Hitler utfärdat flertalet olika utrotningsordrar. Det notoriska faktum att ingen order från vare sig Hitler eller Himmler som stadfäster utrotningen av Europas judar någonsin hittats, kan beskrivas som ett klassiskt problem inom modern historieforskning. .

" kan beskrivas som ett klassiskt problem inom modern historieforskning"
Haha. Skojar du nu? Undrar på vilken sajt du hittat den där texten..

Ja vad märkligt att Hitler såg till att inte låta en sådan insats dokumenteras och vara lättillgänglig för allmänheten.

Himmler lyckades dock ganska väl beskriva planen i sitt tal 1943 annars:

"“I want to mention another very difficult matter here before you in all frankness. Among ourselves, it ought to be spoken of quite openly for once – yet we shall never speak of it in public.

Just as little as we hesitated to do our duty as ordered on June 30th 1934, when we placed comrades who had failed against the wall and shot them, just as little did we ever speak of it, and we shall never speak of it. It was a matter of course, of duty for us; thank God, never to speak of it, never to talk of it. It made everybody shudder. Yet everyone was clear in his mind that he would do it again if ordered to do so, and if it was necessary.

I am referring now of the evacuation of the Jews, the extermination of the Jewish people. It is one of those things that’s easy to say: “The Jewish people will be exterminated”, says every Party comrade. “That’s quite clear, it’s in our programme: the elimination of the Jews; that’s what we’re doing.”
Citera
2022-12-15, 13:07
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
" kan beskrivas som ett klassiskt problem inom modern historieforskning"
Haha. Skojar du nu? Undrar på vilken sajt du hittat den där texten..

Ja vad märkligt att Hitler såg till att inte låta en sådan insats dokumenteras och vara lättillgänglig för allmänheten.

Himmler lyckades dock ganska väl beskriva planen i sitt tal 1943 annars:

"“I want to mention another very difficult matter here before you in all frankness. Among ourselves, it ought to be spoken of quite openly for once – yet we shall never speak of it in public.

Just as little as we hesitated to do our duty as ordered on June 30th 1934, when we placed comrades who had failed against the wall and shot them, just as little did we ever speak of it, and we shall never speak of it. It was a matter of course, of duty for us; thank God, never to speak of it, never to talk of it. It made everybody shudder. Yet everyone was clear in his mind that he would do it again if ordered to do so, and if it was necessary.

I am referring now of the evacuation of the Jews, the extermination of the Jewish people. It is one of those things that’s easy to say: “The Jewish people will be exterminated”, says every Party comrade. “That’s quite clear, it’s in our programme: the elimination of the Jews; that’s what we’re doing.”

Ja, den som inte klarar av engelskan i den citerade texten, eller som inte begriper vad det tyska ordet 'ausrotten' betyder kan läsa mer om det i denna tråd.

(FB) Himmlers tal i Poznan

Den är faktiskt läsvärd.

/VV
Citera
2022-12-15, 15:45
Medlem
Citat:
1. Det är en myt, kollar du upp saken så har det skrivits minst lika mycket om judar och 3, 4, 5 miljoner. Så det är helt irrelevant för om förintelsen hänt eller inte, då bevisningen inte bygger på detta.

2. Det är även det en feltolkning och myt om du kollar upp fakta. Det står inget i Talmud om att 6 miljoner måste dö för att judarna ska få tillbaka sitt land, utan det är en lögn skapad av förintelseförnekare

3. Fel igen. Det som är förbjudet att offentligt och aktivt förneka förintelsen och andra folkmord. Att forska enligt seriös vetenskaplig metod och ifråga sätta t ex vissa skeden inom förintelsen är inga problem. Annars skulle vi ha massvis med seriösa forskare straffade och fängslade för det, men hur många sådana kan du räkna upp…?

1) Bifoga några exempel på detta tack!

2) Du verkar inte speciellt påläst inom judendomen då den består av fler böcker än Talmud! Det är ingen myt skapad av förintelseförnekare, om du skulle ta dig tiden att lyssna på föreläsningar av judiska rabbiner så är det dem själva som säger det! Det är Kaballah dvs. ett sätt att tolka Torhan.
Ta dig tiden att kolla hela klippet men om du endast vill se biten där rabiner själva förklarar förintelsen och om 6 miljoner.

Kolla 06:07

https://www.bitchute.com/video/ksbjafOeDE5D/

3) https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_Holocaust_denial
fel, det är olagligt att ens ifrågasätta det.
Citera
2022-12-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterjorden
1) Bifoga några exempel på detta tack!

2) Du verkar inte speciellt påläst inom judendomen då den består av fler böcker än Talmud! Det är ingen myt skapad av förintelseförnekare, om du skulle ta dig tiden att lyssna på föreläsningar av judiska rabbiner så är det dem själva som säger det! Det är Kaballah dvs. ett sätt att tolka Torhan.
Ta dig tiden att kolla hela klippet men om du endast vill se biten där rabiner själva förklarar förintelsen och om 6 miljoner.

Kolla 06:07

https://www.bitchute.com/video/ksbjafOeDE5D/

3) https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_Holocaust_denial
fel, det är olagligt att ens ifrågasätta det.

De tre påståendena du tog upp har redan varit uppe i detta forum många gånger förut, och bevisats ännu en gång bara vara förnekarnas egna påhitt, oavsiktliga eller avsiktliga…

Du ska nu få några länkar där du kan se att detta har diskuterats, och i länkarna finns fakta och länkar som visar att.

Länkarna visar att det inte alls finns något i judarnas heliga skrifter som säger att 6 miljoner måste dö/offras för att de ska få sitt land, det är alltså en myt.

(FB) Judarnas roll i WW2 - Häpnadsväckande fakta har läkt ut (Obs!)

(FB) Vad skulle hända om förintelsen avslöjades som bluff

(FB) Hur många dödades under förintelsen?

(FB) Hur många dödades under förintelsen?

Den video du länkar till ligger på bitchute, och det är märkligt att det verkar vara den i särklass populäraste källan för videos för div löst okunnigt oärligt patrask som konspirationsteoretiker, rasister, plattjordare, förintelseförnekare etc…. Duger inte seriösa etablerade källor…? Ja just ja, de lagerhåller ju inte de lögner och skit som är er diet…

Hur har du förresten kontrollerat att den videon du länkar är seriös, att ev översättning är korrekt etc etc…?

Nej, det står inte i din länk att det är straffbart att på ett seriöst sätt ifrågasätta förintelsen, det står att man måste förneka eller på annat kraftfullt sätt, och offentligt förringa förintelsen eller andra folkmord. Och det ska rätt mycket till för att bli åtalad och fälld.

Tänk efter nu, det normala seriösa vetenskapliga arbetet skulle inte kunna göras om forskarna inte fick vara kritiska och försöka falsifiera förintelsen i sina delar eller helhet, därför att det är så den vetenskapliga metoden ska utföras. Och då det bevisligen sker ändringar i förklaringen om förintelsen, både uppåt och nedåt, utan att dessa forskare fått några problem med lagen, så faller ditt påstående platt, för det har bedrivits seriös forskning om förintelsen i ca 70 år nu, av massor med olika forskare i olika länder, vilka har samlat info granskat och lagt fram teser och sen antingen kunnat styrka dessa eller förkastat dem, och följt dig bevisen pekat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in