French Hammer i bruk nu.
Flygvapnet släpper sällsynta bilder av AASM Hammer-bomber som används
Valentina Romanenko - onsdagen den 14 augusti 2024, 17:31
"Flygvapnet delade filmer om användningen av franska AASM Hammer-styrda bomber mot fienden av piloten för 40:e Tactical Aviation Brigade vid Air Command Center, Alexander Miguley, som dog den 12 augusti 2024.
Källa: representant för de ukrainska väpnade styrkornas flygvapen, överste Yuriy Ignat
Direktanförande: "- Låt oss publicera mina "gåvor" till orcherna nu, för att hedra flygvapnet! "
"Vän, sådana skott är sällsynta, låt oss hålla dem tills Aviation Day, några veckor kvar...
Tyvärr var detta min sista korrespondens med Alexander Migulya den 4 augusti...
Jag publicerar filmer om användningen av franska AASM Hammer-styrda bomber, filmade av en ukrainsk pilot, tidigare än planerat - till Alexanders minne. Han dog under ett stridsuppdrag den 12 augusti 2024."
"Ignat tillade att kapten Alexander Migulya var en av de bästa - han var befälhavare för flygenheten för den 40:e taktiska luftfartsbrigaden av Air Command "Center", hade mer än 160 stridsuppdrag och tilldelades Order of Courage of the 3:e och 2:a grader."
Flygvapnet från den ukrainska försvarsmaktens krig
https://www.pravda.com.ua/rus/news/2024/08/14/7470399/
De här bomberna kommer Ukraina ha god nytta av för att jaga ut invaderande ryssar på ockuperat områden, inklusive Krim, ut ur sitt land.
RIP kapten Alexander Migulya.