Citat:
Ja den teorin är så galen så hälften vore nog.
Vissa tror assistenter stulit E och sedan dödat henne. Att döda en hund som inte är sjuk kräver en speciell typ av människa. Att döda en hund, utan att ta den till veterinären, kräver att personen kan passera ett antal gränser. Skulle assistenterna skjuta Essie? Slå ihjäl henne? Hur har de dödat henne tänker de som tror att Essie är död? För, de har knappast åkt med henne till veterinären.
Att tro att personer som jobbat eller jobbat som PA och som troligen har ett stort engagemang i omvårdnad, omsorg och etik, och som högst troligt tyckt om Essie om de träffat henne, skulle döda henne OM de stulit henne är så bisarr tanke. Normalt folk dödar inte djur på det sättet.
Finns det något som säger att PA tidigare uppvisat våldstendenser, utagerande beteende, aggressivitet eller antisociala personlighetsdrag? Finns klagomål på att PA passerat sådana gränser i arbetet?
Nej.. Den enda det finns dokumenterat underlag på varit aggressiv är A. Så pass att vägg behövt sättas upp för att skydda andra brukare. Hon har hotat döda personal. Hon sägs ha skadat personal och även Essie. Det finns sms på att hon skulle kunna slå ihjäl Essie. A har diagnoser som KAN innebära att vanliga gränser för vad som är "rätt och riktigt" i relationer passeras.
Någon här i tråden säger att vi inte ska krångla till det. Jag undrar vem det är som krånglar till det med att påstå att PA dödat Essie.
Obs. Jag påstår inte att A dödat Essie eller att Essie är död. Men om vi ska gå på dödteorin är denna mer trolig, enligt mig.