2024-08-14, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Varför tror du helt plötsligt att hunden är död? Vad har förändrats jämfört med förra veckan då hunden bara var stulen enligt dig?

Ja den teorin är så galen så hälften vore nog.

Vissa tror assistenter stulit E och sedan dödat henne. Att döda en hund som inte är sjuk kräver en speciell typ av människa. Att döda en hund, utan att ta den till veterinären, kräver att personen kan passera ett antal gränser. Skulle assistenterna skjuta Essie? Slå ihjäl henne? Hur har de dödat henne tänker de som tror att Essie är död? För, de har knappast åkt med henne till veterinären.

Att tro att personer som jobbat eller jobbat som PA och som troligen har ett stort engagemang i omvårdnad, omsorg och etik, och som högst troligt tyckt om Essie om de träffat henne, skulle döda henne OM de stulit henne är så bisarr tanke. Normalt folk dödar inte djur på det sättet.

Finns det något som säger att PA tidigare uppvisat våldstendenser, utagerande beteende, aggressivitet eller antisociala personlighetsdrag? Finns klagomål på att PA passerat sådana gränser i arbetet?

Nej.. Den enda det finns dokumenterat underlag på varit aggressiv är A. Så pass att vägg behövt sättas upp för att skydda andra brukare. Hon har hotat döda personal. Hon sägs ha skadat personal och även Essie. Det finns sms på att hon skulle kunna slå ihjäl Essie. A har diagnoser som KAN innebära att vanliga gränser för vad som är "rätt och riktigt" i relationer passeras.

Någon här i tråden säger att vi inte ska krångla till det. Jag undrar vem det är som krånglar till det med att påstå att PA dödat Essie.

Obs. Jag påstår inte att A dödat Essie eller att Essie är död. Men om vi ska gå på dödteorin är denna mer trolig, enligt mig.
Citera
2024-08-14, 12:42
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
För att de har begått ett grovt brott som kan ge fängelse, och sannolikt har de begått fler brott som kan ge dem flera år i fängelse, om de avslöjas. Om de hade Essie vid liv och det blev denna enorma massmediala uppmärksamhet i fallet så blir Essie en stor belastning för dem. Essie behöver tas om hand, får sina promenader osv, och risken för upptäckt är stor med den uppmärksamhet fallet fått.

Man skall tänka på att de som stulit Essie är kriminella, de drar sig inte för att bryta mot lagen och begå allvarliga brott. Näthatarna i tråden försöker få dem att framstå som empatifulla hjältar, men i själva verket är de snarare empatilösa kriminella. Kolla bara på hur den uttryckte sig som polisanmälde, kallade tjejen för "CP-skadad" men visst inte ens hur gammal hon här.

Nej, dom som stal Essie gjorde inte det av barmhärtighetsskäl. Hade de gjort det hade vi, allmänheten, fått livstecken från Essie. Då hade de visat att Essie är vid liv och har det bra.

Men de som stal Essie gjorde det sannolikt för att de hatade familjen. Som sagt, de som gjorde det är grova kriminella. Nu är de rädda. Rädda för upptäck. Rädda att hamna i fängelse. Därför lär de ha gjort sig av med Essie på ett eller annat vis.

Man kan önska att det vore annorlunda. Man kan önska att världen vore bättre, och man kan låta dessa önskningar lura en själv att det är så. Men världen är tyvärr inte så. Särskilt inte Sverige idag. Tyvärr.

Ser man på detta fallet med öppna, objektiva ögon, är det inte svårt att se vad som är i särklass mest sannolikt. Som polisens brottsutredare säger - hata slumpen, krångla inte till det.
Det är gw som säger hata slumpen, krångla inte till det. Han är kriminolog. Ändå är det just vad du gör...krånglar till det.
Citera
2024-08-14, 12:54
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Kolla bara på hur den uttryckte sig som polisanmälde, kallade tjejen för "CP-skadad" men visst inte ens hur gammal hon här.
.

Ja, den polisanmälan vill vi gärna kolla. Kan du länka?
Citera
2024-08-14, 12:59
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, den polisanmälan vill vi gärna kolla. Kan du länka?
Det var en av anmälningarna till LS.
Citera
2024-08-14, 14:27
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det var en av anmälningarna till LS.

Nej, det torde vara något annat han menar och bäst han får svara själv.
Citera
2024-08-14, 14:52
Medlem
farfar, 27 juli, facebook
Just nu får vi många frågor kring tystnaden. Det beror på att det är ett polisärende med förundersökningssekretess och vi har blivit avrådda från att vara aktiva på Facebook.

c, 12 aug, lång novell på facebook.

är polisärendet kvar trots att c har babblat på facebook?
Citera
2024-08-14, 15:06
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Nej, det torde vara något annat han menar och bäst han får svara själv.
Sant, det stod ju polisanmälan. My bad
Citera
2024-08-14, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Precis och jag har aldrig någonsin känt hat emot dottern Amanda. Utan jag är kritisk till familjens djurhållning, hanteringen av essie , över pappan och resterandes lögner samt att dottern troligen skulle behöva ha rätt personal runt sig för att få rätt verktyg att bli en mer självständig tjej med daglig verksamhet m.m

Min man jobbar som personlig assistent hos en superfin människa med funktionsnedsättning och djur finns där med men inte hela tiden, och aldrig utan ansvar av pappan som har hunden och sonen bor ensam i lägenheten med en assistent och hundar får följa med dit men han skulle aldrig någonsin vara elak mot ett djur men där förstår även pappa att det bästa är inte att han är där och bestämmer utan att han ska då vara en självständig kille med ett liv med aktiviteter och en vardag på samma villkor som alla andra. Jag har en lillasyster med IF, ADD, Dyslexi med daglig verksamhet och förvaltare, hon kan också gå ut med hunden runt tomten, gosa med hunden m.m men hon skulle aldrig få ha en hund ensam för hon förstår inte eller är för omotiverad att förstå att hunden har ett stort behov som måste tillgodoses och ansvaret kan inte ligga på henne då hon är 21 år gammal men mognaden som en tonåring beroende på situation däremot är hon inte våldsam och har aldrig varit det. Hon ska flytta till ett LSS boende med egen lägenhet med stöd av personal på boendet

Hundar eller djur är jättebra för människor med autism, AdHd m.m men det betyder inte att alla med funktionsnedsättning kan och ska ha en egen hund m.m

Jag har själv diagnoser och känner många med både autism ADHD andra psykiatriska diagnoser och de är helt klart fantastiska människor men alla är olika och här finns en dokumenterad bakgrundshistorik som vi alla läst själva från IvO, rätten , Arbetsmiljöverket m.m som beskriver en helt annan sida över situationen och A

Kan bara instämma i det du skriver. Alla ska inte ha djur. Och det spelar ingen som helst roll om personerna har några "diagnoser", funktionsvariationer eller inte. Men, om en person med exempelvis autism och IF skulle kunna vara hjälpt av djur, är det många gånger bättre upplägg att besöka djur eller att en assistanshund kommer någon timme eller så hem till en person, än att ha en hund stadigvarande boende hos någon som inte förmår ta hand om den. Det borde vara en självklarhet. Lika självklart som att alla de som skaffade "coronadjur" borde tänkt till hur de skulle göra med hunden eller katten efter pandemin.

I fall där någon är farlig för sin omgivning ska inte djur "användas" alls enligt mig. Djur är inga försöksobjekt och har rätt att få vara trygga.
Citera
2024-08-14, 16:37
Medlem
Måste ta ganska mycket tid att bevaka Fb-gruppen "Essie - vad vet vi" och blocka alla medlemmar i den gruppen som öppnar munnen och skriver något i den gruppen oavsett vad. Alla som är aktiva i den gruppen har blivit huxflux blockade i "Essie ska hem".

Gäller även de som använder andra emojis än gillar, hjärta osv.

Detta är ett helt sjukt beteende att bevaka så extremt, kontrollera, jämföra användare i båda grupperna.
Använder de det för att bevisa "Alla stöttar oss och älskar oss." men för vem och varför?

Den här tråden har: 1.333.537 visningar och det är inte personer som hejar på djurplågare.
Citera
2024-08-14, 16:42
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Då har du missuppfattat teorin. Flashaners tanke är att en assistent stal hunden för att jävlas. Vad planen var vet vi inte, kanske planerade man till och med att ge tillbaka hunden efter ett tag, men målet var att jävlas. Med den utveckling som det hela fick, så visste man inte hur man skulle lösa det, och i det läget så såg man ingen annan lösning än att göra sig av med hunden. Så ungefär tvärtom mot vad du menade.

Och jag är inne på samma sak som Flashmaner. Jag tror också hunden är stulen. Jag tror kanske inte heller att den är stulen för att rädda den, för då tror jag att man hade börjat ge sig till känna för att rättfärdiga sina handlingar vid det här laget. Om man inte är ett riktigt proffs, för då håller man käften. Men om det varit riktiga proffs, så hade polisens KUT anat något, och inte varit så snabba att skriva av det. Så polisens ovilja gör att jag är inne på en amatör, och varför inte en assistent i så fall.

Nja .. målet kanske var att jävlas och "rädda" hunden...
Tror inte att någon stulit hunden och i senare skede avlivat den..det stjäls hundar av olika raser och även mer sällsynta raser då och då.
Väldigt sällan dom återfinns tyvärr, det har stulits hundar där det finns vittnesmål trots detta har polisanmälan lagts ned pga "bristande bevisning..
Citera
2024-08-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Nja .. målet kanske var att jävlas och "rädda" hunden...
Tror inte att någon stulit hunden och i senare skede avlivat den..det stjäls hundar av olika raser och även mer sällsynta raser då och då.
Väldigt sällan dom återfinns tyvärr, det har stulits hundar där det finns vittnesmål trots detta har polisanmälan lagts ned pga "bristande bevisning..

Jag tror inte på att någon räddad Essie, för då tror jag de hade berättat det nu. Dels för att drevet hade gjort de modiga, men också för att jag tror att de tror på ett ytterst lågt (inget straff).
Såklart kan folk ha räddat henne, som vet vad de gör, och de hade ju antagligen inte sagt något, men såna grupper brukar polisen ha koll på, och varit mer på tårna med.

En orsak till att jag tror hon är stulen är för att pappan jagat runt utanför folk, och bedömer det inte som att han skulle ha förberett det eller göra det för att ge sken av något.
Citera
2024-08-14, 16:57
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag tror inte på att någon räddad Essie, för då tror jag de hade berättat det nu. Dels för att drevet hade gjort de modiga, men också för att jag tror att de tror på ett ytterst lågt (inget straff).
Såklart kan folk ha räddat henne, som vet vad de gör, och de hade ju antagligen inte sagt något, men såna grupper brukar polisen ha koll på, och varit mer på tårna med.

En orsak till att jag tror hon är stulen är för att pappan jagat runt utanför folk, och bedömer det inte som att han skulle ha förberett det eller göra det för att ge sken av något.
Varför jagade han inte runt på kvällen och ringde på hos grannar och bad om hjälp att leta? Det är det naturliga förfarandet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in