2024-08-14, 11:23
Medlem
Vad tyst det är från henne idag. Har hon inte barnen? Då brukar det ju komma upp grejer, att de är iväg på saker, djurpark, smultrongården, fik, etc….
Citera
2024-08-14, 11:42
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Vad tyst det är från henne idag. Har hon inte barnen? Då brukar det ju komma upp grejer, att de är iväg på saker, djurpark, smultrongården, fik, etc….

Hon är väl i Stockholm så då är hon antagligen bakis. Sen blir det ett "viktigt möte" på något fik i flera timmar.
Citera
2024-08-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Simon är nog dessvärre en rätt dålig snickare. Han annonserade ju efter hjälp med att sätta upp hyllor t ex, det borde han ju kunnat gjort själv om han nu pluggade till snickare. Sen verkar pengar otroligt viktigt för honom. Han valde ju att hoppa av snickarutbildningen bara några veckor innan han skulle varit färdig, med motiveringen att man tjänar för dåligt.
Jag tror i och för sig att det snarare handlade om att han inte blivit godkänd på något moment. Snickare tjänar inte alls dåligt, men man måste börja som lärling ett tag med lärlingslön, och det duger väl inte åt Simme.
Det bästa han hade kunnat göra hade varit att stanna i skolans värld som elevassistent. Där finns det alltid jobb att få, bra arbetstider, okvalificerade arbetsuppgifter. Då hade han kunnat börja bygga upp ett liv på egen hand.

Det var ju Linn som ville att han skulle bli snickare, hon vill ha en händig man som kunde bygga grejer i hemmet till henne och flickorna. Men utbildning funkar inte om man inte har ett genuint intresse.
Citera
2024-08-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hon la upp en bild på när hon var gravid med t och det är sååå tydligt hon gjort massa ingrepp sedan dess både botox och fillers!

Eventuellt men sen är det ju också så att man förändras väldigt mycket från när man är 19-25 år.
Citera
2024-08-14, 13:18
Avslutad
Citat:
Kanske skolan börjat idag? Och jag tror hon sa att förra veckan var hennes sista ”semestervecka”.
Citera
2024-08-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Kanske skolan börjat idag? Och jag tror hon sa att förra veckan var hennes sista ”semestervecka”.
Haha, semestervecka! Vad är skillnaden på semesterveckor och alla andra veckor för hennes del?
Citera
2024-08-14, 14:47
Avslutad
Citat:
Haha, semestervecka! Vad är skillnaden på semesterveckor och alla andra veckor för hennes del?
Att hon inte kan/får lämna barnen på förskolan och fritis de andra veckorna …
Citera
2024-08-14, 14:52
Medlem
Incendios avatar
Ska kalla det uppstartsmöte nästa gång jag fikar med en kompis jag träffade senast förra veckan.
Citera
2024-08-14, 15:19
Medlem
Incendios avatar
Det är märkligt hur Linn inte förändrats sedan tonåren. Blogginlägg av en 16-årig Linn:
https://tiingelinn.se/2014/01/29/killar-och-karlek-12148170/

Det är som att läsa hennes "frågestunder" idag.
Citera
2024-08-14, 15:57
Medlem
Leker lite hobby-psykolog nu, men som Linn själv berättar att hon bodde med M i 2 dagar och sen fick dem T. Vilket jag tror inte har varit särskilt bra för Linn, tolka mig rätt nu, men tror att det är väldigt nyttigt och bra för dem allra flesta att efter gymnasiet/skola att faktiskt bo själv ett tag (Säger inte att alla kan det pga dyra hyror/svårt att få tag i en lägenhet, men ni fattar) Att gå ifrån att bo hemma med föräldrar till att direkt bo med sin partner och direkt själv bli föräldrar måste (tänker jag) bli lite en chock och att snabbt "leva ett sånt liv" och varför jag tror idag att Linn måste ständigt vara med folk hela tiden.
Hoppas ni förstår hur jag menar 😅
Citera
2024-08-14, 16:34
Medlem
Citat:
Då det säkert är företaget som står på lgh i Sthlm är det ju bara bra att det kommer in pengar till Skatteverket även om hon inte använder den.

Citat:
Staten får tyvärr inte in skattepengar för att Linn har ett boende i Stockholm. Det är en kostnad för företaget, därmed minskar den beskattningsbara vinsten.
Den senaste årsredovisningen är den enda där anläggningstillgångar redovisas under balansräkning, så gissningsvis härrör detta från just hyreskostnader. Visst kostar det, men ett företag kan dra nytta av bostadsförmånsvärdet. I Stor-Stockholm är det 129 kr per kvadratmeter per månad. Exakt hur det går till rent praktiskt vet jag inte, men jag gissar att företaget och därmed L står som arbetsgivare här snarare än att L står som arbetstagare hos företaget.

Citat:
"Fri eller subventionerad bostad är en skattepliktig och avgiftspliktig förmån. Värdet av förmån av fri bostad, som inte är semesterbostad, är olika för arbetsgivaren och den anställda. För arbetsgivaren gäller en särskild schablonvärdering, medan den anställda ska redovisa förmånens marknadsvärde i sin inkomstdeklaration."
Citera
2024-08-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacespider
Var fick Hänt den här idén ifrån, de ställer frågor om hennes medverkan i Unga Mammor, det var ju liksom 7 år sedan? Hur är det relevant nu?

Jag hoppas nästan att det finns ett scoop de har fått nys om, o att de bara vill få henne lite aktuell hios dom innan..

Vilken förälder åker på två utomlandssemestrae o båda gångerna lämnar alla sina barn hemma, för att sen umgås med andras barn på ett märkligt sätt.
O hennes barn tas bara med på spons-grejer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in