Citat:
Ursprungligen postat av
Hemma97322
Då det säkert är företaget som står på lgh i Sthlm är det ju bara bra att det kommer in pengar till Skatteverket även om hon inte använder den. Sen tror jag inte hon har den själv eftersom hon lovar och lovar att visa en housetour men den blir aldrig av…
Ang S kanske de sagt att han ska bo hemma på prov och så får de se vad det leder till, men S borde ju ta tag i sitt liv och satsa på något riktigt. Ett ordentligt jobb som är utvecklande och där han kan göra någon slags karriär, som snickare. Han kan ju starta eget han också, och åka runt och snickra - visst har han körkort nu? Då skulle han snabbt utvecklas och få lite pondus. Han skulle tjäna pengar och kunna stå helt på egna ben med villa, vovve och Volvo.
Det verkar ju ändå som skivkontraktet fortfarande existerar men den här barnplaneten eller vad det heter är fortfarande lika okänt. INGEN jag känner med små barn känner till det.
Staten får tyvärr inte in skattepengar för att Linn har ett boende i Stockholm. Det är en kostnad för företaget, därmed minskar den beskattningsbara vinsten.
Simon är nog dessvärre en rätt dålig snickare. Han annonserade ju efter hjälp med att sätta upp hyllor t ex, det borde han ju kunnat gjort själv om han nu pluggade till snickare. Sen verkar pengar otroligt viktigt för honom. Han valde ju att hoppa av snickarutbildningen bara några veckor innan han skulle varit färdig, med motiveringen att man tjänar för dåligt.
Jag tror i och för sig att det snarare handlade om att han inte blivit godkänd på något moment. Snickare tjänar inte alls dåligt, men man måste börja som lärling ett tag med lärlingslön, och det duger väl inte åt Simme.
Det bästa han hade kunnat göra hade varit att stanna i skolans värld som elevassistent. Där finns det alltid jobb att få, bra arbetstider, okvalificerade arbetsuppgifter. Då hade han kunnat börja bygga upp ett liv på egen hand.