2024-08-14, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
böter till plattformar som signal, telegram och snapchat som inte stänger ner grupper och konton som rekryterar kriminella och säljer droger inom 24 timmar.

Ett förslag som kräver internationellt samarbete med företagen, men visst, de tjänar på att kontakterna går via dem.
Citera
2024-08-14, 14:37
Medlem
Detta var det sossigaste förslag jag hört på länge.

Blir nog bra det här när S sitter i regeringen igen. Mer uutbildning och informatiooon så löser sig problemen. De stackars mördarna har inte blivit tillräckligt informerade om att man inte får mörda i Sverige.

Kanske kan ABF även starta studiecirklar i orten om hur man beter sig som folk? Typ, "Hur man inte dumpar grovsopor på innergården - lätt att lära i sju enkla steg" eller "Att vara tyst på biblioteket - hur gör man egentligen och varför spelar det roll?"
Citera
2024-08-14, 14:37
Medlem
Leapchilds avatar
Är det skottsäkra brochyrer?
Citera
2024-08-14, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Kanske är det bra om vi har en diskussion om VARFÖR det är bortom deras kapacitet.

Man får ju inte tala om det öppet.

Om man har dålig skolgång och saknar basal studiero i hemmet har det aldrig varit lätt, för någon, i något land. Drömmarna kan finnas där men inte förutsättningarna.
Citera
2024-08-14, 14:41
Medlem
Alla tänkande människor vet att det beror på heders-/ blodshämnd- kultur.

En broschyr ändrar knappast på en inpräntad kultur sedan modersmjölken
Citera
2024-08-14, 14:46
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Hade någon berättat om det här utan att jag läst om det hade jag trott det är ett skämt.

Att skicka ut en broschyr som förklarar att gängkriminalitet är dåligt. Hur fan kan vi ha så jävla dåliga politiker? Hur kan någon ens rösta på S?

Drar du in 50k i veckan på droger ändrar du inte uppfattning när du får en broschyr i näven..
Citera
2024-08-14, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Detta var det sossigaste förslag jag hört på länge.

Blir nog bra det här när S sitter i regeringen igen. Mer uutbildning och informatiooon så löser sig problemen. De stackars mördarna har inte blivit tillräckligt informerade om att man inte får mörda i Sverige.

Kanske kan ABF även starta studiecirklar i orten om hur man beter sig som folk? Typ, "Hur man inte dumpar grovsopor på innergården - lätt att lära i sju enkla steg" eller "Att vara tyst på biblioteket - hur gör man egentligen och varför spelar det roll?"

https://www.svtplay.se/stada
Citera
2024-08-14, 14:50
Medlem
Nu förstår danskarna att vi tar problemet på största allvar.
Citera
2024-08-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
S verkar ha tröttnat rejält på att regeringen inte gör något åt gängskjutningarna.

Nu har man introducerat iden om att fördela en broschyr som heter gängsnacket.

Ändå skönt att S insett problemet med invandrarkriminaliteten väl?

Tror ni detta kommer att minska antslet skjutningar tex?

Källa

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1285310

Nej men hahaha, det är ju underbart!

S om ett par år: "Men men.. vi skickade ju ut en broschyyyyr!??"
Citera
2024-08-14, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
Alla tänkande människor vet att det beror på heders-/ blodshämnd- kultur.

En broschyr ändrar knappast på en inpräntad kultur sedan modersmjölken

Jag har inte tänkt så. Är jag inte en tänkande människa då? Är gängen i alla andra delar av världen också förankrade i hederskultur?

Blodshämnd däremot. Det har man ju märkt. En person blir skjuten till döds och därefter skjuter man en annan. Det är precis som på film, eller Romeo och Julia. Jättespännande verklighet sa CRFN och blev sommarpratare i segmentet för livsglädje.
Citera
2024-08-14, 14:53
Medlem
Redivivuss avatar
Sätt in gamla Ustasja mot gängen. Problem solved.
Citera
2024-08-14, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Nej men hahaha, det är ju underbart!

S om ett par år: "Men men.. vi skickade ju ut en broschyyyyr!??"

Nej. Det är inte underbart. Det finns en del humor i tråden men att Socialdemokraterna gjort detta är deprimerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in