Här är deras presskonferens.
https://youtube.com/watch?v=cegqgMVrYbM
De säger en massa saker på presskonferensen. Lite sammanfattat är det de säger:
1) Det är totalt jävla kaoz med gängen i Sverige nu.
2) Regeringen måste lyssna på Danmark som är förbannade på Sverige. Varför lyssnar regeringen inte på Danmark??!
3) Det måste vara hårdare straff så att buset hålls borta från gatorna. Sossarna har föreslagit att det ska vara särskild utskrivningsprövning för barnen som mördar varandra, om de inte går i skolan och samarbetar med pedagoger och så, så ska de ha samma straff som en vuxen. (Fast sedan under utfrågningen från reportrar efteråt så säger hon att de INTE vill ha lägre straffbar ålder. Så hon säger emot sig själv lite här...)
4) Regeringen gör ingenting åt nyrekryteringen. Vi måste bryta trenden att barn går med i gängen. Därför föreslår vi nu i denna pressträff att polisen åker ut till skolorna och delar ut en gammal broschyr som säger att det är dumt att bli en gängmedlem som mördar folk.
Jag tolkar deras särskilda utskrivningsprövning som att det är deras svepskäl till att rösta mot borttagande av ungdomsrabbat och vuxenstraff för barn. I praktiken skulle en sådan särskild utskrivningsprövning betyda att barnen satt inlåsta lika länge som de vuxna. Föreställ er en somalier med död psykstörd blick delta i daltandet...
Och på politiska så är det bara en massa utbroderande under en timmes tid, för att enbart presentera den här jävla broschyren.
Om man ska lita på det sossefittan säger på presskonferensen så har de kopierat 100% av nazistpartiet SDs kriminalpolitik nu. Det tror jag inte en sekund på. Speciellt inte som S fortfarande kallar SD för nazist-fascist-rasister.
Lägg ner för fan. Sluta bitcha om utskrivningsprövningar och rösta i stället bara med SD i stället. Rösta JA till varje jävla motion SD lägger, så kanske jag tar er på allvar.