2024-08-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Man har ju bara väntat på att någon ska få panik och försöka preja iväg Patriks bil när den står så jävla dumt och blockerar vägen. Är det nåt jag inte tror att Dumpen bör vara så säkra på så är det att gäddan åker på allt skadestånd om den försöker fly från platsen när två dårar knackar på rutorna på varsin sida av bilen och dessutom blockerar vägen. Hade jag varit i gäddans kläder är det inte omöjligt att jag bara försökt ramma allt i min väg för att ta mig därifrån med livet i behåll. Dårarna som blockerar vägen skulle kunna vara beväpnade och situationen är hotfull per definition. Jag menar att det i ett sådant nödläge inte är en orimlig reaktion att med till buds stående medel försöka fly.
Dumpen får verkligen inte hindra någon att lämna platsen. Den skadan lär han få stå för själv. Det jag stör mig på är att P&S ibland verkligen beter sig helt efterblivet. Att dom inte blivit mer polisanmälda beror enbart på att ingen gädda vill stå där med skammen.
Citera
2024-08-13, 22:26
Avslutad
Citat:
Kan garantera dig att det är långt ifrån stadens minsta kuk. Om medelvärdet är 15 cm och standardavvikelsen 2 cm så är fem procent av kukarna mindre än 11 cm, vilket gäddan uppger att han har. En studie mätte avvikelsen till 1.9 cm. Så jag skulle tro att åtminstone ca 3-4 % av Helsingborgs kukar är kortare än 11 cm i erigerat tillstånd. Kollar man enbart på Helsingborgs asiatiska kukar så ligger han förmodligen inom en standardavvikelse från snittet, d.v.s. tillhör normalspannet. Så säga vad man vill om asiatens kuk, men den ser ut att ha vandrat sju år genom öken.

Jag skall villigt erkänna att jag inte är så påläst i ämnet, men det där måste vara bland det minsta jag har sett iallafall. Jag håller med om att ökenvandringen inte har gjort den gott, den ser lika skrumpen ut som en kaktus som inte fått vatten på hela sommaren. #465
Citera
2024-08-13, 22:35
Medlem
Vad är det för chatt ställe dem har chattat med Asiatmannen ( napp 465) Dem första screenshotsen på chatten är med nån konstig blå bakgrund, är det någon särskild hemsida eller app ?
Citera
2024-08-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidUG
Vad är det för chatt ställe dem har chattat med Asiatmannen ( napp 465) Dem första screenshotsen på chatten är med nån konstig blå bakgrund, är det någon särskild hemsida eller app ?
Läste något om dinchat.se
Citera
2024-08-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Dumpen får verkligen inte hindra någon att lämna platsen. Den skadan lär han få stå för själv. Det jag stör mig på är att P&S ibland verkligen beter sig helt efterblivet. Att dom inte blivit mer polisanmälda beror enbart på att ingen gädda vill stå där med skammen.

Patriks bilbatteri kanske dog. Får man köra in i hans bil då? Nej.
Citera
2024-08-13, 23:11
Medlem
Korv-Bajss avatar
Det var mycket K*K i #465-artikeln.

Citat:
Han skriver till barnet att han inte vill hamna på kåken men i nästa mening skriver han om kuken.
Sedan skriver han om kåken igen men när kuken fick bestämma så blev det en träff. En träff som inte riktigt slutade som han hade beräknat.
Citat:
Har du kik

Han lär väl hamna i finkan förr eller senare.
Då kanske han kan släppa kuken och kika in i kåkens kök och se om dom kan koka ihop en kokos-kaka
åt honom som han kan käka.

Nä nu ska väl inte jag sitta här och fösöka kokettera.

Lycka till på kåken #465!
Citera
2024-08-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PloppLoella
Patriks bilbatteri kanske dog. Får man köra in i hans bil då? Nej.
I detta fallet kombineras i stängningen med två personer som vill in i hans bil. Eventuellt ofredande.
Man kan hitta på många anledningar till att en bil inte rullar, men i detta fallet är det glasklart vad som hände.
Man har rätt att freda sig om man blir ofredad, en påkörning av en bil kan mycket väl vara helt ok
Citera
2024-08-13, 23:25
Medlem
TompaOs avatar
Oj, Patrik kommer åka på egenmäktigt förfarande om asiaten anmäler. Man får absolut inte stänga in någon på en parkeringsplats och den instängde har rätt att utöva det våld som situationen kräver. Han kunde med andra ord prejat bort Patriks bil och Patrik skulle fått stått för reparationerna på båda bilarna.

Svårt att argumentera för att situationen inte är hotfull när två personer dunkar på rutorna och filmar.
Citera
2024-08-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Oj, Patrik kommer åka på egenmäktigt förfarande om asiaten anmäler. Man får absolut inte stänga in någon på en parkeringsplats och den instängde har rätt att utöva det våld som situationen kräver. Han kunde med andra ord prejat bort Patriks bil och Patrik skulle fått stått för reparationerna på båda bilarna.

Svårt att argumentera för att situationen inte är hotfull när två personer dunkar på rutorna och filmar.

Nej, det är inte egenmäktigt förfarande. De gjorde inget som helst för att ta sig in i pedofilasiatens bil.

För du kanske glömde bort det i farten? Att denne gamle asiat var ute för att knulla ett barn?
Citera
2024-08-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ja! Det där är en fantastiskt bra idé. Än så länge står han kvar i KTHs personalkatalog men jag tvivlar på att han gör det när terminen drar igång om en knapp månad. Det lär ha kallats till ett obligatoriskt krismöte på institutionen.

Om han mot all förmodan blir kvar måste ju någon gå dit och ställa obekväma frågor vid disputationen om en sisådär 4-5 år. Tyvärr uttrycker sig gäddan väldigt försiktigt i chatten så det finns inget riktigt roligt att fråga om.
Står napp #464 i personalkatalogen så måste han redan vara doktorand, han har nog som mest 3 år kvar. Universiteteten har fått ta över rollen som mentalsjukhus efter att de riktiga stängdes på 1970-talet. För något år sedan dömdes en psykologi professor på Lunds universitet för klippt upp snippan på ett litet barn med en sax för kunna genomföra samlag. (FB) Professor 60 år misstänks ha våldtagit och klippt flicka i underlivet, åtal Lund 2022
Citera
2024-08-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk

Instämmer fullt ut! Den här konfrontationen tappade PS fattningen helt. Som du säger har PS ingen som helst rätt att hindra individen från att lämna platsen - kan utgöra olaga frihetsberövande. Den eventuella uppkomna skadan på deras bil ansvarar de själva över, ja.

Så här svarar idioten Sara på Dumpens FB:

"Robert Nilsson Vi får inte hålla kvar då de inte begått något brott. Därför lämnar vi alltid utrymme för dem att köra iväg, även om det krävs lite backande och trixande"

Hon fattar alltså inte att det fortfarande i den givna situationen med de omständigheterna kan utgöra ett olaga frihetsberövande trots det finns "lite utrymme" för att trixa sig fri.
Senast redigerad av Gabbenabbe 2024-08-14 kl. 00:04.
Citera
2024-08-14, 00:09
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PloppLoella
Nej, det är inte egenmäktigt förfarande. De gjorde inget som helst för att ta sig in i pedofilasiatens bil.

För du kanske glömde bort det i farten? Att denne gamle asiat var ute för att knulla ett barn?
Är det inte egenmäktigt förfarande att parkera in någon?

Här kommer alla känslorna på en och samma gång…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in