2024-05-27, 16:26
Avslutad
Borde va spöstraff på att använda margarin och annat "växtbaserat" skit fyfan så äckligt det är.
Citera
2024-05-27, 16:33
Medlem
ost-e-knarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Notera att den heter "middagskorv". Den utger sig alltså inte för att vara falukorv, fastän den är gjord för att likna det.

Jag är väl medveten om namnet och vad det innebär men om den saluförs som ett alternativ till riktig falukorv då jämför jag den med riktig falukorv.

Dryck av ciderkaraktär klarar ju det bättre till exempel.
Citera
2024-05-27, 16:36
Medlem
ost-e-knarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag kom på en hemsk matvara som jag köpte. Egentligen letade jag efter dansk ost i Sverige. Dansk ost är populär i Danmark och jättegod. Men fann ingen.

Istället köpte jag en Norsk ost vid namnet Jarlsberg och det var den absolut tråkigaste ost jag har smakat. Den smakade absolut ingenting. Fanns inga smaker överhuvudtaget i osten. Det var som att äta luft med tuggmotstånd.

Men jämfört med en vanlig standard olagrad hushållsost så är det ju mycket mer smak i Jarlsborg, iaf upplevde jag det så.
Senast redigerad av ost-e-knark 2024-05-27 kl. 17:00.
Citera
2024-05-27, 17:00
Medlem
TheGretaResets avatar
Appropå margarin såg jag en produkt i reklambladet. "60% smör"

Man behöver inte testa en sådan produkt för att förstå att det är skit. Syftet är att pracka på idioter en ren industriprodukt.
Citera
2024-05-27, 21:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Måste man ha smakat på produkten för att skriva här? Jag vet en usel produkt som jag i och för sig inte har smakat på.

Lidl säljer färdiga hamburgare med bröd och ost. Man värmer upp hela hamburgaren i mikrovågsugn.
Har inte heller smakat dessa, så smaken kan jag inte uttala mig om, men folk köper Billyspizza och Gorbyspiroger och detta är väl i samma liga?
Citera
2024-08-13, 20:47
Medlem
JerryCottons avatar
ICA:s färdiga pajdeg är verkligen hemsk. Smakar härsket och kartong samtidigt. Köp ej!
Citera
2024-08-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Appropå margarin såg jag en produkt i reklambladet. "60% smör"

Man behöver inte testa en sådan produkt för att förstå att det är skit. Syftet är att pracka på idioter en ren industriprodukt.

Vad var det för produkt? Nyfiken... Om det är "stekfett" blandar man gärna smör med tex. rapsolja för att höja stektemperaturen. Smör tål inte riktigt höga temperaturer men adderar man rätt olja så går det bättre - du får smörsmaken och smöret bränner inte. Är det "bredbart smör" så lägger man till växtolja för att få det någorlunda bredbart från kylen. Smör är bäst men hopplöst. Som avokado. Smör till macka från kyl till bord går från för hårt till för löst på minuter. Avokado går från skitbra till oanvändbart medans du vänder ryggen till. Överdriver lite på Avokadon.
Citera
2024-08-13, 21:15
Medlem
NorthSNKRs avatar
Coop Xtras "Pizzatopping" är fruktansvärd. Är mycket billigare pga. en anledning. Strimlat margarin-äckel som de vill ska påminna om nån slags ost
Citera
2024-08-13, 21:30
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle3770
Vad var det för produkt? Nyfiken... Om det är "stekfett" blandar man gärna smör med tex. rapsolja för att höja stektemperaturen. Smör tål inte riktigt höga temperaturer men adderar man rätt olja så går det bättre - du får smörsmaken och smöret bränner inte. Är det "bredbart smör" så lägger man till växtolja för att få det någorlunda bredbart från kylen. Smör är bäst men hopplöst. Som avokado. Smör till macka från kyl till bord går från för hårt till för löst på minuter. Avokado går från skitbra till oanvändbart medans du vänder ryggen till. Överdriver lite på Avokadon.

Handlar om Arlas "lättsmör". En totalt onödig produkt om du frågar mig.
https://www.arla.se/produkter/arla-koket/lattsmor-normalsaltat-61pct-400g-799187/
Citera
2024-08-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Handlar om Arlas "lättsmör". En totalt onödig produkt om du frågar mig.
https://www.arla.se/produkter/arla-koket/lattsmor-normalsaltat-61pct-400g-799187/
Frågar du mig får du samma svar. Va f*n. De rekommderar en annan produkt om man vill ha resultat: "Vill man ha ett frasigt resultat som i småkakor och pajdegar, rekommenderar vi Svenskt Smör från Arla."

Aldrig sett, aldrig köpt; som du säger är det totalt onödigt.
Citera
2024-08-14, 09:20
Medlem
Sladdarens avatar
Testar en hel del hel och halvfabrikat såklart även om jag lagar mat ifrån grunden, riktigt skräp

* Coop lasagne fruktansvärt
* Marabou choklad
* Alla former av ica basic eller icas eller coops bakverk, kakor som är inpackat
(är kanske bortskämd andra sidan av bagerikvalitet)
* Och massor med mer som jag inte kommer på här och nu, men kommer hålla mig uppdaterad här medans det är färskt i minnet men i butikerna så är det lätt att bli påmind när man ser ruggigheterna framför sig
Citera
2024-08-27, 15:28
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Måste man ha smakat på produkten för att skriva här? Jag vet en usel produkt som jag i och för sig inte har smakat på.

Lidl säljer färdiga hamburgare med bröd och ost. Man värmer upp hela hamburgaren i mikrovågsugn.

Håller med usel. Mer än dubblerat pris på två år från 15kr till ca 35.
Dessutom finns inte ens en liten påse med dressing eller ketchup med utan enbart bröd burgare och en ostskiva.
Detta är en tvåpack så då när det kostade 15 var det okej och ett billigt alternativ om man var ute och for då det funkade utmärkt att äta kall som en macka för 7,5kr.
Men nu bättre att köpa 2 Cheeseburgare på Max eller Donken. Bra mycket godare för samma peng.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in